Vraag

Wanneer smart tv app Google certified ontvanger.

  • 20 January 2020
  • 7 reacties
  • 400 keer bekeken

Ik heb in Frankrijk een SFR abonnement met 8 MB Internet. De geleverde tv box maakt bedraad, maar ook via de door mij gebruikte WiFi, verbinding, waarna ik op HD kwaliteit tv kan zien. Ik heb hier met 100mb verbinding waardeloze tv ontvangst. Stotteren en haperen. Aanschaf van Devolo blijkt miskoop omdat ik smart verlichting heb die op dat apparaatje stoort, met de aanschaf van de TP Link Deco hybride bedraad lukt het om tv te zien, maar Begin Gemist werkt niet. Nu Mibox aangeschaft met Chromecast Ultra. Daarmee prima beeld via de Chromecast, maar omslachtig om te zappen. Met NPOStart app uitstekend 4K beeld voor de NL zenders. Dus gezocht naar de KPN smart app voor mijn device. Helaas speculaas. 
Wel apps van Netflix, Disney, Kijk, NLZiet etc. Allemaal apps die ook op telefoon of tablet werken. 
Waarom is er geen app voor Google gecertificeerde Android boxjes? En waarom wordt er geen WiFi aangeboden in de interactieve ontvanger?
 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

En waarom wordt er geen WiFi aangeboden in de interactieve ontvanger?

Dat is inherent aan het feit dat er gebruik gemaakt wordt van IGMP multicasts en die zijn killing voor wifi. Deze zouden namelijk per definitie naar alle op de wifi aangesloten apparaten verzonden worden en dat is veel te zwaar voor een wifi accesspoint.

Alleen als je per TV ontvanger een apart wifi accesspoint zou gebruiken zou het nog enige kans van slagen kunnen hebben.

 

Met NPOStart app uitstekend 4K beeld voor de NL zenders.

De NPO zenders worden niet in 4K aangeboden. Je praat dus over upscaling en dat werkt met de iTV app van KPN precies hetzelfde.

En waarom wordt er geen WiFi aangeboden in de interactieve ontvanger?

Dat is inherent aan het feit dat er gebruik gemaakt wordt van IGMP multicasts en die zijn killing voor wifi. Deze zouden namelijk per definitie naar alle op de wifi aangesloten apparaten verzonden worden en dat is veel te zwaar voor een wifi accesspoint.

Alleen als je per TV ontvanger een apart wifi accesspoint zou gebruiken zou het nog enige kans van slagen kunnen hebben.

 

Met NPOStart app uitstekend 4K beeld voor de NL zenders.

De NPO zenders worden niet in 4K aangeboden. Je praat dus over upscaling en dat werkt met de iTV app van KPN precies hetzelfde.

Klopt. Ik heb via de betaalde versie HD kwaliteit. Hetzelfde als met het bedrade boxje van KON. De Android Mibox draait alleen op WiFi . Kan verder alles doen. Zelfs op mijn iPad naar voetbal kijken, terwijl mijn vrouw op tv naar haar geliefde programma’s kijkt via de Mibox!

Raar dat ik mijn SFR box dan via WiFi kan gebruiken. Terwijl ik zo ver van de centrale ben dat ik maar een débit heb van 8 mb!

Je connecte mon décodeur TV à Internet

 

En Ethernet. Pour profiter au mieux des programmes HD et 4K, nous vous recommandons de connecter votre décodeur Connect TV à votre box à l’aide d’un câble Ethernet, si vous en possédez un.

Branchez le câble Ethernet à l’arrière du décodeur et connectez-le à votre box.

 

En WiFi. Dans le menu « Paramètres / Réseau et Internet », une liste de réseaux WiFi vous est proposée (si besoin, appuyer sur « Tout afficher » pour déployer la liste complète des réseaux WiFi). Sélectionnez un réseau WiFi. Si possible, choisissez un réseau WiFi à 5 Ghz (plus adapté pour les flux vidéos). Puis renseignez le mot de passe qui est associé à ce réseau WiFi

Reputatie 7

Raar dat ik mijn SFR box dan via WiFi kan gebruiken. Terwijl ik zo ver van de centrale ben dat ik maar een débit heb van 8 mb!

Het gaat ook helemaal niet om de snelheid maar om de gebruikte techniek ... IGMP multicasts.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi Jelle. Zijn al je vragen inmiddels beantwoord? De dingen die je noemt gaan voor zover ik ook niet binnen afzienbare tijd komen… 

Hallo Paul,

in feite kijk ik nu vanwege de constante haperingen met de KPN ontvanger via de CanalDigitaal app en de Chromecast naar de tv en maak ik voor diensten als Netflix, Disney,  Youtube en NPOStart gebruik van de Mibox. Die gebruik ik ook voor radio en Spotify. Ik heb in Frankrijk een schotelantenne en kijk daar via CanalDigitaal, vandaar dat ik ook de app heb. Overigens alles met uitstekende beeldkwaliteit.
Eigenlijk heb ik helemaal niks aan de KPN televisiebox, zolang ik die met de Devolo moet verbinden. Digitenne is al helemaal geen optie voor mij.  Ik zit nog ruim 6 maanden vast aan het abonnement, maar ik ga maar op zoek naar een provider die mij dan alleen Internet levert en dan kan ik via de CanalDigitaal app tv kijken. Daar heb ik meer zenders in het pakket dan bij de KPN.

Ik ben altijd heel tevreden geweest over de KPN. Maar sinds ik slimme apparaten heb via het Internet is het geen optie meer om op de vertrouwde wijze tv te kijken. En jullie leveren alleen het vermaledijde kastje zonder WiFi en helaas geen CI module noch een Android tv app.  

Update. Ik kijk nu via de CanalDigitaal app voor de Mibox S meteen perfect beeld via WiFi. Heel die niet-werkende Devolo apparatuur niet meer nodig. Ook de smart verlichting niet van invloed op mijn beeldkwaliteit. Jammer dat KPN dit niet kan leveren. Mibox kost 8 tientjes. De Devoloset kostte me al meer.