Beantwoord

warom draadloze set dsv1200 in een vast stopcontact

  • 29 May 2019
  • 31 reacties
  • 1055 keer bekeken

Waarom moeten de draadloze DSV1200 sets in een vast stopcontact en mag het niet in een losse contactbox waarin bv meerdere stekkers kunnen ???
icon

Beste antwoord door RBxx 29 May 2019, 12:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hallo @AntonErik
Dat is om te voorkomen dat andere apparatuur en het DVS signaal elkaar storen.

Ahh ok bedankt,,Het is dan meer een kwestie van proberen of er storing is .
Het kan in elk geval geen schade opleveren daar was ik benieuwd naar.

Dan zie ik ook dat ik op poort 3 moet zijn van de Experia v10 voor de tv en poort 1 /3 /of4 voor een pc .
Wij hebben 3 tv"s ,,als ik bekabel kan ik toch ook gewoon poort 1 en 2 of 4 ook gebruiken ????
Reputatie 7
Badge +21
Het betreft inderdaad mogelijke storing, er gaat niets "stuk".
Ik weet niet waar je dat leest van de poorten, op de v10 kan je gewoon alle poorten gebruiken.
LAN 1 tot en met 4
· Geschikt voor het aansluiten van een computer en een tv-ontvanger.
· Dit zijn flexipoorten. Dit houdt in dat ITV in alle poorten kan.
Het staat in het aansluitvoorbeeld op de site hoe de DSV's aan te sluiten , poort 3 -tv. poort 1 /2 en 4 voor pc maar ik ga er ook idd vanuit dat ik alle poorten als gelijke kan gebruiken, in elk geval bedankt.
Nu nog alleen updaten via Mac zien uit te vogelen .

Mijn aansluiting wat betreft interactieve TV gaat pas na het weekend werken vanaf 7 juni .
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @AntonErik,
Ik zie wat je bedoelt in de DVS handleiding. Die is een beetje achterhaald op dat gebied.
Er wordt ook nog gesproken over de antieke Experia Box types TG787 of TG789, die alleen nog in het museum (moeten) staan 🤓
Ahh ok bedankt,,Het is dan meer een kwestie van proberen of er storing is .
Dat zou ik niet doen. Wat wel mag is een stekkerblok aansluiten op het stopcontact van de DVS, zoals in bovenstaand plaatje al wordt aangegeven. In geval van een dubbele wandcontactdoos moet je de tweede daarvan ook niet gebruiken.
Allen bedankt voor de feedback ,, ik heb vandaag een set van 3 DVS’s ontvangen on m’n pakket interactieve tv van KPN maar ik neem aan dat ik hier geen update hoef uit te voeren op de set ????
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @AntonErik, ik denk dat de DVS's wel zullen werken "out-of-the-box".

Ik heb echter geen ervaring met deze apparatuur. Ik zie op de KPN site inderdaad de suggestie
"Update de software om problemen en storingen te voorkomen".
Gezien de opmerking "Vereisten: Een PC met Windows 7,8 of 10" gaat dat via een Mac lastig worden.
tja,,het is even zoeken naar een manier voor de MAC maar m'n vrouw heeft een Windows dus op zich geen nood hier ,,
Reputatie 7
Badge +21
Ok, dat is mooi. Kan je zo nodig/gewenst toch updaten. Succes en veel plezier met je aansluiting.
Ok,, gaat vast goed komen,,,,, bedankt,,,,
Reputatie 7
Badge +30
Hey AntonErik, welkom! De DVS die we nu uitleveren hoeven over het algemeen geen update. Dat is meer voor oudere types, of mensen die hun DVS al langere tijd hebben. Is het gelukt om het aangesloten te krijgen?

Ahh ok bedankt,,Het is dan meer een kwestie van proberen of er storing is .Dat zou ik niet doen. Wat wel mag is een stekkerblok aansluiten op het stopcontact van de DVS, zoals in bovenstaand plaatje al wordt aangegeven. In geval van een dubbele wandcontactdoos moet je de tweede daarvan ook niet gebruiken.

Hmm nu ik dit lees wordt deze oplossing steeds minder aantrekkelijk. Ter voorbeeld de ruimte waar ik dit zou willen toepassen heeft maar twee dubbele wandcontactdozen dan zou er 1 helemaal vervallen.
Reputatie 7
Badge +21
Hmm nu ik dit lees wordt deze oplossing steeds minder aantrekkelijk. Ter voorbeeld de ruimte waar ik dit zou willen toepassen heeft maar twee dubbele wandcontactdozen dan zou er 1 helemaal vervallen.
Tja, een DVS set kan een oplossing zijn als je geen netwerkkabel wil/kan/mag aanleggen.
Het heeft echter zijn beperkingen, een goede kabel heeft (bij mij) altijd de voorkeur.

Hmm nu ik dit lees wordt deze oplossing steeds minder aantrekkelijk. Ter voorbeeld de ruimte waar ik dit zou willen toepassen heeft maar twee dubbele wandcontactdozen dan zou er 1 helemaal vervallen.Tja, een DVS set kan een oplossing zijn als je geen netwerkkabel wil/kan/mag aanleggen.
Het heeft echter zijn beperkingen, een goede kabel heeft (bij mij) altijd de voorkeur.

Helemaal mee eens wat betreft de kabel het probleem hier is dat zelfs goed ingevet de coaxkabel die ik wil vervangen niet mee geeft meer kracht en deze breekt. Andere loze leidingen lijken verstopt daar wil de trekveer niet door 🙄
ik heb het nog niet kunnen uitproberen daar mijn signaal pas op 7 juni actief wordt , wel heb ik de DVS in wandcontactdozen geplaatst en al 1 stuks aan het modem v-10 gekoppeld maar voorlopig kunnen de 2 dvs'sen al geen contact met elkaar maken dus met 3 waarvan 1 op de andere verdieping weet ik het nog zo net niet en dan ook nog 4K kunnen kijken???? ik denk zomaar vooruit ( maar misschien voorbarig ) dat ik de set van 3 DVS'sen ( á 115 Euro gewoon retour kan sturen en alsnog de UTP kabel moet trekken .

Eerst maar afwachten als ik signaal heb volgende week of het echt werkt .
Oplossing voor geen kabel : toch een kabel :-)

Ipv trekveer is er de cassette bandjes truuk, met de stofzuiger, moet ik dat nog verder toelichten of kent een ieder die al ?
ik heb geen trekveer nodig ik kan zo door de koven en langs wanden met de kabel en de houten vloer heeft al een gat van de vorige coax ,,,,maar cassettebandjestruck met stofzuiger ???? nee er gaat me geen duidelijk beeld voor ogen komen helaas dus je mag het wel even toelichten ,maar ik plak meestal de nieuwe kabel met de kop tegen de oude aan ,even stukje tape eromheen en dan kun je met de oude eruit zo de nieuwe weer doorvoeren .
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @AntonErik, heb je de DVS-set aangeschaft in de webshop ?https://apparatuurvoorthuis.kpn.com
Denk dan aan de retourperiode van 14 dagen, wacht niet te lang:

Retour sturen
Als klant van KPN heb je het recht om je aankoopovereenkomst binnen 14 dagen te ontbinden.
ja bedankt ,ik heb het al vanaf 20 mei in huis . en telefonisch aangeschaft


Ahh ok bedankt,,Het is dan meer een kwestie van proberen of er storing is .Dat zou ik niet doen. Wat wel mag is een stekkerblok aansluiten op het stopcontact van de DVS, zoals in bovenstaand plaatje al wordt aangegeven. In geval van een dubbele wandcontactdoos moet je de tweede daarvan ook niet gebruiken.
Hmm nu ik dit lees wordt deze oplossing steeds minder aantrekkelijk. Ter voorbeeld de ruimte waar ik dit zou willen toepassen heeft maar twee dubbele wandcontactdozen dan zou er 1 helemaal vervallen.



Nee hoor, in één van de wandcontactdozen steek je de dvs en daarin een stekkerblok aansluiten. Heb je nog meer aansluitingen. 😉
ik heb 3 DVS'sen,,,,1 aan het modem V-10 ,,1 5m verder in de woonkamer in een ander stopcontact en de 3e moet naar boven naar de slaapkamer maar ik kan het pas allemaal beoordelen als ik aansluiting heb en alles is geïnstalleerd en werkt .

Misschien kunnen ze elkaar nu niet vinden omdat er nog geen aansluiting is .
Reputatie 7
Badge +30
Ze zouden in ieder geval elkaar moeten vinden (het middelste lampje) als je ze gekoppeld hebt. Dat er verder nog geen signaal is, dat klopt dan in ieder geval. Wacht inderdaad maar even af tot het signaal er is. En, mocht er toch onverhoopt iets mis zijn, dan is het ook geen probleem om daar mee te helpen, eventueel adapter(s) te vervangen etc...
Het middelste lampje??? Ik heb maar 1 lampje op de DSV maar het koppelen staat eigenlijk nergens duidelijk vermeld hoe en wanneer ze goed gekoppeld zijn als ik ze in het stopcontact stop gaat het witte lampje aan en de resetknop even indrukken dan gaat het knipperen en als het blijft branden zo het gekoppeld zijn maar na een paar minuten gaat het weer knipperen ,,; iemand een duidelijke uitleg over hoe nu goed te koppelen en te restten ???
Reputatie 6
Badge +7
Als het lampje knippert moet je op de andere te koppelen plug ook (binnen 2 minuten?) het knopje indrukken zodat ze de gelijke code krijgen en samen kunnen werken.