Beantwoord

Wat houdt monteurhulp bij installatie precies in?

  • 23 August 2019
  • 4 reacties
  • 121 keer bekeken

ik heb een vraagje ik ga verhuizen binnen mijn woonplaats in Boxmeer vanaf 30 september 2019
Ik ben aan het inventariseren of ik glasvezel of KPN wil.

mijn vragen........
Ik heb 5 televisies in huis en wil graag jullie Internet en TV 4K pakket afnemen

Aangezien ik weet dat er in het huis geen kabels liggen voor utp hoe moet ik de monteur hulp zien?
Maw kan ik bij jullie een monteur krijgen die op de gewenste plaatsen in het huis zorgt dat de televisies werken en voorzien worden van kabels?

Is er ook een optie om de televisies draadloos te voorzien van een soort draadloze verbindingsadapter?
Is er dan toch wel veel verlies van kwaliteit?

Wat zou mijn totale kosten zijn voor dit pakket (inclusief draadloos netwerk in huis) met 5 televisieaansluitingen?

Mochten de activiteiten om dus ook kabels te leggen in huis extra kosten met zich mee brengen tov de standaard basis monteur kosten dan zou ik dit graag willen weten.

Groetjes
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 August 2019, 12:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hoi @Tunnissen en andere,

Hier staat wat meer info, maar misschien had je dat al gevonden;
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Tunnissen

Je bent wel op de hoogte dat een 4K abonnement maar maximaal 2x 4K ontvangers zijn, en geen 5. Dan heb je 3 HD ontvangers. En 3x 5 HD ontvangers = € 15,- per maand meer.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi Tunnissen, welkom op het forum! Goede vragen! Genetic en Dennis geven al wat info. Ik kan daar nog het volgende aan toevoegen:

Als op jouw adres het Internet + TV 4K pakket leverbaar is, dan kun je 5 tv-ontvangers afnemen. Bij een 4K pakket krijg je 2 4K ontvangers inbegrepen. De rest zijn reguliere HD ontvangers waar je €5 per maand voor betaalt. Daarnaast kun je inbegrepen gebruik maken van iTV Online. Als je op sommige van de locaties niet heel veel of heel uitgebreid tv kijkt kun je ook overwegen om daar geen ontvanger te plaatsen, maar gebruik te maken van bijvoorbeeld een chromecast. Je kunt dan iTV Online casten naar de tv zonder dat je een ontvanger nodig hebt. Heb je een smart tv van Samsung uit 2017 of nieuwer, dan hebben we ook een smart tv app beschikbaar. Deze is nog wel in de beginstadia, dus heeft nog niet alle functies die de rest van iTV Online wel heeft.

Wat betreft de installatiemonteur, deze sluit standaard 1 tv ontvanger aan. De overige ontvangers vallen onder meerwerk. Het leggen van kabels kan de installatiemonteur ook doen. Wel betaal je dan kosten voor de daarvoor gebruikte kabels en eventueel meerwerkkosten als hier veel tijd in gaat zitten (€15 per kwartier). Op deze pagina vind je een overzicht wat de installatiemonteur doet (het blok 'Wat kost de monteur), en wat de meerwerkkosten voor de verschillende dingen zijn (het blok 'Materiaalkosten'). Wat de monteur niet doet bij kabels leggen en wegwerken is geulen maken in vloeren of muren. Als dat nodig is, dan zul je dat zelf moeten doen.

Draadloos aansluiten van tv ontvangers is een optie door middel van een draadloze verbindingsset. Het signaal loopt dan via het stroomnetwerk. Dit functioneert meestal prima, maar het blijft wel afhankelijk van de kwaliteit van je stroomnetwerk. We verkopen deze adapters als setje van twee of drie. Daarmee kun je dan een of twee tv ontvangers draadloos aansluiten. Meer is technisch gezien mogelijk, maar raden we niet aan. De monteur heeft deze sets ook bij zich.
Bedankt voor deze heldere uitleg