Vraag

Wat is het verschil tussen de ZTE 4K Ultra HD & Arris VIP5202 4K ontvanger?

  • 9 September 2019
  • 20 reacties
  • 3026 keer bekeken

Hallo forumleden, medio juli heb ik een KPN Internet & TV 4K abonnement afgesloten met de bijbehorende ZTE 4K Ultra HD ontvanger.

Onlangs las ik dat KPN start met de levering van een nieuwe decoder, namelijk de Arris VIP5202 4K ontvanger.

Kan iemand mij vertellen wat de nieuwe Arris VIP5202 4K TV ontvanger aan voordelen biedt ten opzichte van de ZTE 4K Ultra HD ontvanger?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @janwerner
Ten eerste de kleur van de Arris die is zwart.
De ZTE ondersteunt niet meer de Youtube-app, de Arris dus wel.
Doch elke 4K-TV heeft zelf een Youtube-app dus dat mag geen probleem zijn.
De ZTE heeft bluetooth de Arris niet.
D.w.z. dat je de ZTE mooi weg kunt werken achter de kast b.v. maar de Arris moet "in het zicht" van de afstandsbediening blijven.
De Arris is kleiner dan de ZTE..

Misschien dat anderen nog meer verschillen weten die mogen dit aanvullen.
Reputatie 7
De Arris gaat wel bluetooth krijgen, de vraag is alleen wanneer.
De Arris heeft geen display waarop de gekozen zender getoond wordt. Dat is vooral lastig bij het kiezen van een radio zender zonder dat de televisie aan staat.
De Arris heeft geen analoge audio uitgang waar een koptelefoon of versterker op aangesloten zou kunnen worden.

De afstandsbediening van de Arris ziet er niet uit terwijl die van de ZTE stijlvol is.
Reputatie 7
Badge +22
Ik vind die Arris een achteruitgang! Als ik dan zoal lees van @wjb en @huistijger wat ie niet heeft, dan mij niet gezien! Gelukkig heb ik de ZTE ZXV-8001, en hopelijk blijft ie het lang doen! Verder blijf ik het raar vinden dat YouTube niet kan werken op de ZTE. Want het is dezelfde firmware waar de ZTE en de Arris op draait. 😉
Reputatie 7
YouTube kan natuurlijk wel werken op die ZTE, maar het is gewoon een centen kwestie. De firmware mag dan hetzelfde lijken, dat is hij natuurlijk niet immers de onderliggende hardware is anders. De YouTube app moet daardoor wel geschikt gemaakt worden voor die hardware en dat kost geld. Wie gaat er nu nog investeren in hardware die "afgeschreven" is. Er zullen door KPN geen nieuwe ZTE's meer geleverd worden en daarmee is de ZTE feitelijk EoL (End-of-Life).
Reputatie 7
Badge +22
Er zullen door KPN geen nieuwe ZTE's meer geleverd worden en daarmee is de ZTE feitelijk EoL (End-of-Life).
Op zich wel jammer, want dit zijn wel mooie ontvangers! Baal alleen dat er geen display in die nieuwe ontvangertjes zit. Maar valt me op dat de providers dat meer doen. Want in de Ziggo Mediabox 4K zit ook geen display, en deze worden zelfs omgeruild van de oude mediabox. Ziggo zegt alle klanten kunnen deze omruilen. Vind het dan ook raar dat we iedere keer verschillende TV ontvangers hebben. Waarom heeft KPN niet zoiets van alle TV ontvangers hetzelfde en ze ondersteunen gewoon 4K. Maar wilt niet zeggen dat je ook het 4K-pakket krijgt. Ik kan ook terug gaan naar het HD abonnement, dan hoef ik niet de 4K ontvangers om te ruilen voor HD ontvangers. Ik heb dan alleen de 4K zenders en de On Demand gedeelte niet meer.
Beste forumleden hartelijk dank voor jullie reacties.

Als ik het goed begrijp geeft het gebruik van de nieuwe Arris geen betere 4K kwaliteit. Indien ik mij vergis, hoor ik het graag!!

Persoonlijk vind ik de ZTE 4K ontvanger een mooie, elegante decoder die niet per se IN de kast hoeft.

Tegen de tijd dat de ZTE 4K niet meer door KPN ondersteund wordt, hoop ik dat de Arris wel bluetooth heeft en in de kast opgeborgen kan worden.
Reputatie 7
Badge +25
Beste forumleden hartelijk dank voor jullie reacties.

Als ik het goed begrijp geeft het gebruik van de nieuwe Arris geen betere 4K kwaliteit. Indien ik mij vergis, hoor ik het graag!!

Persoonlijk vind ik de ZTE 4K ontvanger een mooie, elegante decoder die niet per se IN de kast hoeft.

Tegen de tijd dat de ZTE 4K niet meer door KPN ondersteund wordt, hoop ik dat de Arris wel bluetooth heeft en in de kast opgeborgen kan worden.

Hi @janwerner. Al veel info gekregen over de verschillen zie ik. Om nog een beetje aan te vullen:

De nieuwe tv-ontvanger heeft een kleiner ontwerp. Ten opzichte van de vorige tv-ontvangers heeft de nieuwe tv-ontvanger een lager energieverbruik. Ook beschikt hij over verbeterde HDR standaarden, en nieuwe Netflix en YouTube apps. Daarnaast wordt er, zoals eerder al gezegd is, bij de nieuwe tv-ontvanger een vernieuwde afstandsbediening meegeleverd. Op dit moment nog niet via Bluetooth, maar die zal wel komen. Ook ziet die nieuwe afstandsbediening er iets anders uit.

Volgens mij zijn de andere verschillen allemaal wel benoemd.
Dank je. Die verbeterde HDR standaarden, vind ik het belangrijkste. Ook al is de Arris kleiner, ik wil dat zwarte blokje toch liever in de kast, dus ik wacht op de afstandbediening met Bluetooth.
Reputatie 7
Badge +22
ik wil dat zwarte blokje toch liever in de kast, dus ik wacht op de afstandbediening met Bluetooth.
Ik eerlijk gezegd ook, als de 4K ontvanger (ZTE-ZXV8001) het begeeft, dan hoop ik dat de nieuwe 4K ontvangers een bluetooth afstandsbediening hebben.
Reputatie 7
Badge +25
Misschien is het dan wel belangrijk om te weten dat we de ZTE niet actief gaan omruilen voor de Arris. Alleen bij een defect bijvoorbeeld.
Reputatie 7
Misschien is het dan wel belangrijk om te weten dat we de ZTE niet actief gaan omruilen voor de Arris. Alleen bij een defect bijvoorbeeld.
Advies: Verwijder YouTube volledig op de ZTE ZXV8001.
Reputatie 7
+1
Reputatie 6
Badge +8
Waar ik benieuwd naar ben of de ZTE ZXV8001 nog actief ondersteund gaat worden met firmware updates of dat ze overgaan op minimale ondersteuning voor deze ontvanger.

Ik heb ook het gevoel dat de Arris 4k te snel voor de klanten beschikbaar is gekomen en dat nog niet alle bugs eruit zijn. Maar dat de KPN niet anders kon omdat de ZTE ZXV8001 niet meer leverbaar is.
Reputatie 7
Badge +25
Waar ik benieuwd naar ben of de ZTE ZXV8001 nog actief ondersteund gaat worden met firmware updates of dat ze overgaan op minimale ondersteuning voor deze ontvanger.
Hij zal nog actief worden ondersteund met firmware updates.
Reputatie 7
Badge +21
Ik zou ook geen enkele reden kunnen bedenken waarom je zou ruilen.
Reputatie 7
Badge +22
Advies: Verwijder YouTube volledig op de ZTE ZXV8001.
Dat zou mijn advies dan ook zijn! 😉
Reputatie 7
Badge +22
Ik denk dat de ZTE ZXV 8001 bij de KPN blijft liggen, als er een defect is dan wordt de ZTE ZXV 8001 omgeruild voor zo’n zelfde exemplaar. Zeg ik het zo goed @Paul_? Of werkt het toch anders? 🤔
Reputatie 3
Badge
Word het Arris 4k kastje vervangen voor eentje waar wel een bluetooth ab bij zit, of is het alleen de ab die vervangen gaat worden?
Reputatie 7
Badge +25
Word het Arris 4k kastje vervangen voor eentje waar wel een bluetooth ab bij zit, of is het alleen de ab die vervangen gaat worden?
Alleen de AB.

misschien een stomme vraag
maar werkt de afstandsbediening van de BVB arris op de zte en omgekeerd
of zijn het 2 totaal verschillende systemen die niet met elkaar te combineren vallen?
zou ook de probleem met de bluetooth kunnen oplossen als je die kunt switchen