Wat te doen als (serie) opnemen niet lukt?

• 3 februari 2015
  • 154 reacties
  • 13523 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +12
  • Community manager
  • 1885 reacties
De afgelopen periode hebben wij veel vragen en opmerkingen gekregen over de werking van het opname pakket (met name serie opnemen). In dit artikel vind je enkele veel voorkomende vragen en de bijbehorende acties die je zelf kan uitvoeren om het probleem op te lossen. Sommige issues zijn niet bij jou thuis op te lossen, daarom zullen er in februari werkzaamheden plaatsvinden aan onze iTV diensten, waarmee wij deze storingen willen verhelpen.
  1. Opname is gelukt, maar niet zichtbaar in het overzicht Haal de TV-ontvanger voor 30 seconden van de stroom, werkt dit niet? Reset de tuner dan volgens de stappen die je in dit forum topic kan vinden. Eventueel kan je via itvonline.nl controleren of je opname wel of niet gelukt is.  
  2. Wat kan ik doen als ik foutcode 2035 krijg? Er is een fout ontstaan in het netwerk bij het laden van de opname. Wacht een paar minuten en probeer het opnieuw. Helpt dit niet maak de TV-ontvanger 30 seconden stroomloos of probeer de reset zoals beschreven in dit forum topic.
  3. De serie opname staat wel ingepland, maar wordt niet uitgevoerd. Dit probleem kan momenteel niet door jou worden verholpen, wij werken aan een oplossing. Hou dit topic in de gaten voor de laatste updates.
  4. Mijn opnames kunnen niet worden verwijderd, wat kan ik doen? Haal de TV-ontvanger voor 30 seconden van de stroom, werkt dit niet? Reset de tuner dan volgens de stappen die je in dit forum topic kan vinden. Eventueel kan je via itvonline.nl een opname verwijderen en controleren wat de status van je opnames is. Mocht dit niet werken, neem dan contact op met het KPN webcare team.
  5. Hoe voorkom ik dat herhalingen van een programma worden opgenomen? Dit probleem kan momenteel niet door jou worden verholpen, wij werken aan een oplossing. Hou dit topic in de gaten voor de laatste updates.
  6. Ik krijg een zwart scherm bij het maken van een opname, hoe los ik dit op? Dit probleem kan momenteel niet door jou worden verholpen, wij werken aan een oplossing. Hou dit topic in de gaten voor de laatste updates.
  7. De Opname functie is niet (meer) beschikbaar Haal de TV-ontvanger voor 30 seconden van de stroom, werkt dit niet? Reset de tuner dan volgens de stappen die je in dit forum topic kan vinden. Controleer eveneens of je op een andere tv-ontvanger of via iTV Online wel kan opnemen. Daarnaast raden wij je aan om via ‘Mijn info’ op je tv-ontvanger, onder ‘Mijn pakketten’ te zien of het opnemen pakket aan of uit staat. Druk op [Menu] Blader naar [Mijn info] en druk op [Ok] Blader eventueel naar [Service info] en druk op [Ok] Blader naar [Mijn pakketten] en druk op [Ok]
  8. Er staat een verkeerde titel bij de opname We willen je verzoeken om deze informatie met het KPN webcare team te delen, dan kunnen wij dit aan laten passen.
  9. Mijn opnamen zijn van slechte kwaliteit Je kan het beste de opname allereerst op een andere tv-ontvanger testen. Is de opname hier ook van slechte kwaliteit? Dan kan er een probleem zijn met de zender of opname zelf. Wanneer dit niet het geval is, haal dan de TV-ontvanger voor 30 seconden van de stroom. Werkt dit niet? Reset de tuner dan volgens de stappen die je in dit forum topic kan vinden. Is het geluid van slechte kwaliteit en loopt het via de Home Cinema Set? Vergeet dan niet de home cinema set en de bekabeling te bekijken. Hebben deze oplossingen niet gewerkt? Neem dan contact op het met KPN webcare team.
Overzicht van alle iTV foutcodes
Krijg je wel eens een foutcode op je scherm tijdens het televisie kijken? Op onze website vind je een handig overzicht van alle iTV foutcodes en de acties die je zelf kan ondernemen om het probleem op te lossen.

154 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Bedankt Allart, heel duidelijk.

Reputatie 2
Badge
Hoi Allart,

bedankt voor de uitleg..

ik heb daar echter nog twee vragen over... Opnames die niet ingepland staan (bijv herhalingen van GTST) worden opgenomen en zijn niet via de setop box te verwijderen. Je verwijst nbaar ITV-online, echter daar zijn deze herhalingen niet te zien..??

Hoe komt het dat met name bij RTL, de door mij ingestelde serieopname van GTST ('s-avonds) bij het instellen wel vooruit plant voor drie dagen (bijv als ik dit maandag instel worden de eerste drie dagen ingepland) de volgende dag echter staan daar nog maar twee en de dag daarop nog maar 1 opname ingepland. Dit terwijl bij de andere zenders die mooi elke dag aangepast wordt en de dagelijkse opnames er steeds bij worden gezet. Ik moet na de 3e dag, seriematig opnemen van GTST weer verwijderen en opnieuw inplannen en dan doet ie het weer voor de volgende (inmiddels) 2 dagen ??

Reputatie 7
Badge +13
Pimpelmees01 , ze worden wel verwijderd, maar blijven in het cache geheugen van de decoder staan.

Als je op je 2de decoder kijkt, zie ook dat hij weg is.

Tot nu is de enige oplossing, de decoder uit zetten en 30 seconder later weer aanzetten.

Als je dan kijkt, zie je dat ze verwijderd zijn (als je die opdracht daarvoor voor het aan/uit zetten had gegeven.

Reputatie 7
Badge +28
Hey Pimpelmees,

Joop heeft al een antwoord gegeven op je ene vraag. Betreffende de andere: Als je de serieopname hebt ingepland en je bent twee dagen verder, dan laat hij nog maar 1 ingeplande opname zien en pakt niet automatisch de nieuwe dagen erbij. Wat gebeurt er als je op dat moment de TV ontvanger 30 seconden stroomloos maakt en dan herstart?

Groet,

Erik

Reputatie 2
Badge
@Erik

Vanmorgen gekeken en toen stond er de avondopname van GTST gepland en de herhaling van deze ochtend (die laatste was ongewenst) Ontvanger uitgezet en weer aan zoals je gevraagd had en na de start stond in de geplande opnames de opname van vanavond en die van donderdag. De ochtendherhaling was verdwenen, maar woensdag is overgeslagen ?? Er staan nu dus enkel de opname voor vanavond en die van donderdag in..

Ik hoop dat je hier iets mee kunt..

mvgr

Wil

Reputatie 2
Badge
aanvulling: Bij ITV online, staat de ochtendherhaling nog wel gepland in de gids (groene balletje) echter niet bij geplande opnames..??

Reputatie 2
Badge
nog een aanvulling: Nu blijkt dat de ongewenste ochtenopname (die alleen via ITVonline te zien was door het groene bolletje in de gids, zie voorgaand bericht) toch is opgenomen. Die opname is wel weer te zien via de TV ontvanger, als zijnde opgenomen (en dus niet te verwijderen) terwijl hij via ITVonline NIET te zien is bij opgenomen programma's...  wordt steeds vreemder...???

Reputatie 7
Badge +28
Het blijft vreemd, Pimpelmees. Helaas is er op dit moment nog geen oplossing voor het opnemen van de herhalingen. Is het verder nog steeds zo dat hij bij het inplannen niet automatisch de verdere dagen meeneemt en je dit handmatig steeds moet aanvullen?

Groet,

Erik
Reputatie 2
Badge
Hoi Erik,

probleem doet zich alleen voor bij RTL4, rest gaat goed. GTST werd na het weekend netjes op 3 opnames gezet, bleven er echter 3, dinsdag 2 en vandaag slechts 1. Handmatig verwijderd, opnieuw ingesteld en werden slechts 2 opnames ingesteld die van vandaag en die van vrijdag. Donderdag werd overgeslagen. Opnieuw verwijderd en ingesteld en nu staan wel alle drie de dagen 18-19-20 feb in de lijst. Tot mijn verbazing stond, toen ik de ingestelde serieopnames verwijderd had, wel weer de ochtendherhaling, die nog moest komen, voor vandaag weer ingepland... Ik kan de logica hierachter niet meer volgen. Kortom de andere zender doen het zeer redelijk echter rtl4 en dan met name GTST gaat regelmatig de mist in..

Hoop dat het snel wordt opgelost en dat het systeem eindelijk eens betrouwbaar wordt..

groeten

Reputatie 7
Dat van die ene ochtendopname is wel verklaarbaar. Als je een nieuwe serie inplant wordt per definitie de eerstvolgende uitzending van een serie altijd opgenomen, ook als dat een herhaling is. Vanaf dat moment echter zouden alleen nog de reguliere uitzendingen opgenomen moeten worden en helaas gaat het - vooral met GTST - ook daar regelmatig mis.

Reputatie 7
Badge +16
The Walking Dead op FOX is ook zo'n serie waarvan alle herhalingen worden opgenomen.

Reputatie 7
Badge +28
Hoi Pimpelmees, en anderen :)

Dank voor de toelichting. Ik hoop dat dit snel verholpen wordt, maar ook hier kan ik helaas op dit moment niets aan doen :(

Groet,

Erik
Reputatie 4
Badge +3
Inmiddels komt het bij mij nu regelmatig voor dat de een opname niet terug te vinden is op de vip1853 maar wél op itvonline, maar ook nog niet na de gebruikelijke 30sec stroomloos maken. De opname verschijnt dan na meer dan een dag soms alsnog.

Tot voor kort werkte dat stroomloos maken wel. Wat mij betreft gaat het dus van kwaad tot erger met dit hele opneemgebeuren.

Software opnieuw laden vind ik te belachelijk voor woorden en teveel moeite. Wordt dezelfde brakke software er opnieuw opgezet, waarom zou dat helpen? Tot voor kort was dit niet nodig ook.

Kom dus maar door met die echte oplossing. Duurt wel lang allemaal.

Goedenavond,

Dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ik heb hier vorige week ook al last van gehad. Ik begrijp dat jullie er mee bezig zijn, maar hoe kan ik mijn programma's nu alsnog terug kijken? Ik neem nl series op en ik mis er nu wel al een paar..

mvg, Natascha

Reputatie 7
Dag Natascha, welkom op het forum!

Heb je de stappen die in het eerste bericht (van Allart) van dit topic staan al geprobeerd (met name 30 s tot 1 min spanningsloos maken)? En zijn de opnames op www.itvonline.nl (of de iTVOnline app) wel zichtbaar?

Reputatie 7
Ik durf het bijna niet te vragen maar is dat nou alleen bij mij of heeft iedereen er "last" van dat sinds een aantal dagen het net lijkt alsof serieopnemen eindelijk goed werkt. Bij mij wordt al een aantal dagen alles netjes opgenomen, zijn de opnames netjes zichtbaar, er worden geen herhalingen meer weergeven in de lijst met opnames en ik hoef mijn ontvangers niet meer om de paar dagen te resetten. Zou het dan toch eindelijk ...  ???

Reputatie 2
Badge
Nou bij mij werkt het in ieder geval nog niet helemaal goed.. De herhalingen worden nog steeds af en toe opgenomen. Als het weekend wordt en er staan geen opnames op za en zo, komt het regelematig voor dat dan 's maandags ook niets wordt opgenomen. Ik moet dan eerst via de setop box de geplande serieopname verwijderen en vervolgens via de gids weer activeren.. dat werkt het weer enkele dagen... dus ik juich nog steeds niet ...!

Ik ben afgelopen januari overgestapt naar KPN iTV. Ik ben heel tevreden over het installatieproces, de communicatie met KPN en de beeldkwaliteit, maar heb al sinds het begin last van klacht 3, waarbij series wel zijn ingepland maar niet worden opgenomen. Dit geldt (gelukkig) slechts voor enkele zenders.

We zijn nu inmiddels bijna 4 maanden verder en ik vraag me af of KPN wel echt werk maakt van deze problemen. Het zal heus niet zo gemakkelijk zijn, maar 4 maanden....kom nou zeg.

Is de status van de werkzaamheden of een voorspelling te geven?

Hartelijk dank!

Reputatie 2
Badge
hoi Eric_iTV, een schrale troost, jij hebt er nog maar 4 maanden last van, ik en velen met mij, al net zo lang als deze, slecht werkende, dienst is uitgerold en volgens mij is dat al meer dan een jaar ondertussen, schiet gewoon niet op en ik persoonlijk, merk nog steeds geen verbetering gedurende al die tijd..... ik heb er eigenlijk maar drie woorden voor: Schaam je KPN..!!

Reputatie 7
Badge +28
Pimpelmees01 schreef:

Nou bij mij werkt het in ieder geval nog niet helemaal goed.. De herhalingen worden nog steeds af en toe opgenomen. Als het weekend wordt en er staan geen opnames op za en zo, komt het regelematig voor dat dan 's maandags ook niets wordt opgenomen. Ik moet dan eerst via de setop box de geplande serieopname verwijderen en vervolgens via de gids weer activeren.. dat werkt het weer enkele dagen... dus ik juich nog steeds niet ...!

Dat kan ik me voorstellen als ik je bericht lees 😞 Je beschrijving over opnames die maandag mislukken omdat in het weekend niets staat ingepland komt me niet bekend voor. Heb je dit vaker kunnen reproduceren?

Welkom op het forum! Ik ben blij dat je grotendeels tevreden ben. Ik besef me zeer goed dat het erg vervelend is dat serieopnames regelmatig niet goed werken. In het netwerk zijn recent werkzaamheden geweest om de betrouwbaarheid te verbeteren. Dit gaat gepaard met firmware-aanpassingen op de TV ontvangers die hiermee helpen. In versie 4.x van de softwareversie zijn diverse wijzigingen gemaakt om de betrouwbaarheid te verhogen. Het exacte uitrolschema is nog niet bekend, maar ik verwacht dat deze binnen enkele weken ook op jouw TV-ontvanger staat. Ik hoop dat dit voorkomt dat er vaker series niet worden opgenomen. Mijn excuses voor het ongemak!

Dank je Joran!

Er wordt in ieder geval aandacht aan geschonken en ik wacht vol goede moed op de nieuwe firmware :D

Behalve dit ongemak vind ik KPN super; de klantenservice daar kunnen heel wat bedrijven een voorbeeld aan nemen is mijn ervaring!

Ik hoop binnenkort te kunnen melden dat alle problemen verholpen zijn.

Reputatie 2
Badge
Hoi Joran,

daar heb ik elke week last van.. Ook doordeweeks gaat het vaak fout dat er eigenlijk 3 opnames gepland moeten worden maar dat er bijvoorbeeld alleen ma en woe staan en de dinsdag wordt overgeslagen. Ook regelmatig: programma's die seriematig zijn ingesteld, worden helemaal niet opgenomen. De serieopname staat dan wel in het lijstje maar er worden geen programma's achter gepland. Dus weer verwijderen en opnieuw seriematig instellen en zo gaan we maar door.. Bij mij klopt er nog niet veel van..!

Reputatie 7
Badge +28
: Bedankt voor de toelichting! Het is erg naar dat je al zo lang problemen ervaart. Ik vind het ook vervelend dat ik geen directe oplossing voor je heb. Ik heb de storingsdienst dit probleem voorgelegd en hoop snel terugkoppeling te ontvangen. Wellicht kunnen we de update alvast 'pushen', of zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen. Ik kom er op terug.

Reputatie 2
Badge
Hoi Joran,

alvast bedankt voor je moeite. Je refereerde eerder naar een software update die er aan zit te komen voor de ITV ontvangers, maar zit daar wel het probleem??

Als ik via mijn ontvanger of via ITVonline een opname inplan, wordt dat toch ergens in "the cloud" verwerkt op de computers van KPN en toch niet in mijn kastje. Dan moet het daar toch ook fout gaan..

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar met deze gedachtengang zie ik ook niet veel veranderen met een software update van de ITV ontvanger (ik hoop dat ik me vergis) maar zou eerder de software in "the cloud" aangepast moeten worden toch ??

Reputatie 4
Badge +3
Het probleem zit hem, lijkt mij, in de combinatie. Eea wordt inderdaad in de cloud opgenomen, maar het weergeven moet met de box gebeuren. Het kwam regelmatig voor dat een opname niet in de lijst van de box te zien was maar wel bijvoorbeeld op ITV-online. Als je dan een reset deed (soms met opnieuw software laden, en dan was je zo 20 minuten verder) werd het gesynchroniseerd en klopte de lijst weer. Er is een update geweest waarna de lijst telkens gesynchroniseerd werd als je naar het opneemgebeuren ging op de box (daardoor werd dat ver-schrik-ke-lijk traag - ondanks 100Mb verbinding, onbegrijpelijk aangezien er maar een paar bytejes over hoeven gepompt) en sindsdien heb ik eigenlijk niet meer gezien dat een opname wél op itv-online stond maar niet in het kastje. Voor een hoge prijs, wat mij betreft. Ik hou niet van wachten.

Maar:

met name de laatste tijd komt het regelmatig voor dat een opname helemaal niet gemaakt lijkt te zijn, want niet in het kastje te vinden  (ook niet na reset) en ook niet op ITV-online. Dan verschijnt de opname eigenlijk altijd wel na een dag of zo alsnog. Meestal hoeft het voor mij dan niet meer want dan heb ik het al semi-legaal van internet geplukt ergens (in betere kwaliteit en zonder reclame! Doe daar eens iets aan, waarom krijgen we niet gewoon meteen al de beste kwaliteit? )

Reageer