Wat te doen als (serie) opnemen niet lukt?

• 3 februari 2015
  • 154 reacties
  • 13519 keer bekeken

Toon eerste bericht

154 reacties

Klinkt heel bekend❗️ Heb ik heel veel last van❗️ Wat ik jammer vind, is dat de KPN maar blijft zeggen "we werken eraan, onze ICT afd. is er mee bezig, komt nieuwe software, maar wanneer kunnen ze niet zeggen"
Wat ik ook nog ervaar bij het kijken naar een opname is dat gedurende de opname ik wel 5 keer (bij een opname, bv film, van 1,5 uur) terug moet om de opname opnieuw te starten en dan maar hopen dat die weer begint waar ik gebleven was anders moet ik doorspoelen en dat gaat soms heel moeilijk❗️
Ben erg blij met deze opmerkingen over het wel en wee van mijn KPN abonnement, als er maar niemand reageert met 'snap niet dat je nog bij KPN zit'⁉️
Erik_ schreef op 16 feb '16 om 09:49u
Alrigh, ik kijk nu op mijn tweede scherm naar een groot document met daarin de inventarisatie van de verschillende iTV topics. Ik heb echter voor het serieopnemen dat niet goed gaat nog iets meer nodig.

Er lijken zich twee hoofdissues voor te doen:

1. Ingeplande serieopnames nemen niet alle afleveringen op. Hij stopt er in het geheel mee, of hij slaat wat over.
  2. Ingeplande (serie)opnames staan niet in de lijst / Verwijderde (serie)opnames staan nog wel in de ljist.
Punt 2 is een synchronisatie issue. We zien dat de ontvanger herstarten hier vaak bij helpt.

Punt 1 is lastiger. Als ik een serieopname inplan en deze gewoon laat gaan zonder me er tussentijds mee te bemoeien dan merk ik dat het met de meeste afleveringen prima gaat, maar dat hij af en toe eens eentje mist. Ter voorbeeld: Ik had een serieopname lopen van Andromeda op Syfy. Deze ben ik pas gaan kijken toen het hele seizoen was opgenomen. Ik merkte dat van de 22 afleveringen hij in het midden ergens een heeft overgeslagen.

Daarnaast kijk ik op dit moment naar de dagelijkse uitzending van NCIS: LA. Omdat ik niet altijd op tijd thuis ben hiervoor heb ik ook een serieopname staan. Omdat we die wel dagelijks kijken merk ik het gelijk als een aflevering niet bij de geplande opnames staat. Ook zie ik soms, terwijl we een aflevering wel live kijken, dat deze niet opgenomen wordt. Om dit dan weer recht te breien moet ik de serieopname verwijderen en hem opnieuw instellen.  

Nu kom ik bij mijn punt: Ik kwam hier intern het volgende tegen. 

Als je tijdens een lopende serieopname alle al opgenomen afleveringen verwijdert lijkt dit de rest van de serieopname te slopen. Hij neemt dan verder niet meer op. Je moet dan de serieopname stoppen en opnieuw instellen.

Aangezien wij de afleveringen van NCIS: LA steeds snel kijken verwijderen we dan ook daarna alle opgenomen afleveringen. Dit zou dan de oorzaak kunnen zijn van het steeds opnieuw moeten instellen.

Herkennen jullie dit? Zo ja, zou je eens willen proberen om, bij het verwijderen van losse afleveringen van een serieopname steeds de meest recente te laten staan. De serieopname zou dan gewoon verder moeten gaan.

1. Klopt. Bij mij makt het geen barst uit wat ik doe of laat. Ik kan bij een hele rits programma's gewoon de laatste afleveringkijken en verwijderen en dat dan gewoon de volgende netjes wordt opgenomen. Aan de andere kant skipt of stop hij bij een serieopname ook al staan er nog een aantal in de wacht om bekeken te worden. Misgaan serieopnames heeft volgens mij niets te maken met het al of niet beschikbaar hebben van opgenomen afleveringen.

2. Synchonisatie is een enorm probleem. Dingen die je doet via itvonline komen NOOIT op de TV-ontvanger. Of het nu geplande opnames, verwijderde opnames of wat ook is. Je moet eerst software verwijderen op de TV ontvanger om het e.e.a. weer synchroon te krijgen.

3. Soms worden herhalingen ook opgenomen, deze zijn doorgaans niet te verwijderen, anders dan via itvonline. Dan blijven ze toch weer op de tv-ontvanger staan die dan dus weer moet worden gereset. Dat is wel een oplossing, maar een hele slechte. Je moet er goed aan denken, want het duurt meer dan 10 minuten voordat alles weer OK is. Ik probeer het dus uit te stellen totdat ik klaar ben met kijken. Dan reset ik het ding en zet de TV zelf uit.

Erik_ schreef op 13 feb '16 om 12:07u
Ik voel met jullie mee! Sinds kort heb ik zelf ook issues met bepaalde serieopnames. Sommige moet ik meerdere keren per week opnieuw instellen. Maandag ga ik alles wat ik in de afgelopen twee weken heb verzameld in de verschillende iTV topics waarin ik voorkom bij elkaar gooien. Ik hoop dat mijn collega's van ontwikkeling er dan wat meer mee kunnen. En dat wij dan antwoorden kunnen geven die meer zijn dan 'we weten het, we werken eraan'.

Dat er aan gewerkt wordt is prima, alleen lijkt het erop dat die ene persoon die er aan werkt dat maar een uurtje per week doet. Bug fixes duren vele vele vele maanden voordat ze opgelost zijn. Doorgaans leveren ze ook nieuwe bugs op. Kennelijk heeft die ontwikkelaar geen tester in dienst. :-(

De afgelopen periode hebben wij veel vragen en opmerkingen gekregen over de werking van het opname pakket (met name serie opnemen). In dit artikel vind je enkele veel voorkomende vragen en de bijbehorende acties die je zelf kan uitvoeren om het probleem op te lossen. .......................
Zo gaat de startpost van dit onderwerp. Dit zou ook vandaag gedaan kunnen zijn, want de situatie is nog steeds hetzelfde. Er is nog niets veranderd. Hoe triest is dat?

Reageer