Wat te doen als (serie) opnemen niet lukt?

• 23 september 2015
  • 15 reacties
  • 752 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
In februari van dit jaar is antwoord gegeven op een aantal vragen over het opnemen van een serie, is daar al een antwoord op? Ik kan op sommige zenders geen serie opnemen, zoals op foxsport bijvorbeeld en op een aantal commerciële zenders, is daar al een oplossing voor?

15 reacties

Reputatie 4
Badge +8
Hoi Danny,

Serie opnemen is inderdaad niet beschikbaar op alle zenders. Serie opnemen is beschikbaar voor onderstaande zenders. Wellicht dat hier in de toekomst nog meer zenders bijkomen, maar op dit moment is er nog niets concreet. 

Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS 6
RTL 7
NET 5
Veronica / Disney XD
RTL 8
MTV
FOX
Discovery Channel
National Geographic
TLC
Investigation Discovery
24Kitchen
één
Canvas
Ketnet
BBC First
BBC One
BBC Two
History

Groeten,

Ronald

Reputatie 2
Badge +3
Het meest vreemde is dat je het ene programma van een van bovenstaande zenders wel sierie kan opnemen en het andere niet.

Ik probeer al een aantal keer iets op te nemen via 24kitchen, dit is helaas maar 1x gelukt. Twee afleveringen zijn opgenomen daarna is het opeens gestopt. Als ik probeer het oo ieie op te nemen krijg ik netjes de vraag of ik 1 aflevering of de hele serie wil inplannen, en ook dat de opnames zijn ingepland. Echter gebeurd er hierna niets en staat er ook geen REC tekentje in de gids.. op andere zenders lukt opnemen wel gewoon.

Hoe kan ik dit oplossen?

Groetjes,
Fleur
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Fleur90, welkom op het forum! Ik heb twee ideetjes die ik wil opperen:

1. 24Kitchen heeft veel herhalingen die uitgezonden worden. Wellicht sta je dus net op een herhaling en staat daar geen opname op. Kan je dat eens controleren? Wordt het uiteindelijk wel opgenomen?

2. Ook kan het mogelijk zijn dat 24Kitchen meerdere seizoenen door elkaar uitzendt. Dat je dus 'de makkelijke maaltijd seizoen 4' opgenomen hebt, maar dat ze tussendoor ook afleveringen van seizoen 1 uitzenden.

Ik ben dus benieuwd of er wel afleveringen opgenomen worden.
Hoi Ronald,

Serie opnemen bij History channel werkt bij mij niet, die staat wel in jou lijstje.
Reputatie 7
Badge +21
Dag @Joopi1, welkom op het forum! Lastig probleem! Kun je bij geen enkel programma dat History Channel uitzendt Serie Opnemen? Als je reageert op m'n privébericht pak ik je gegevens erbij, en help ik je verder hiermee 🙂
Hoi Koen,
Ik heb het even uitgezocht...
Het lijkt erop dat het fenomeen alleen optreed bij het programma "Hunting Hitler" op History channel zondag 10:00
Als je bij dit programma op "Rec" klikt dan komt de vraag of je een eenmailge of een serie opname wilt
Het maakt niet uit wat je kiest, het resultaat is altijd het zelfde.
Er komt geen "R" icoontje in de programma gids maar het programma staat wel in de lijst met geplande opnames, maar dan altijd zonder de 'S' er achter dat aan geeft dat het een serie opname betreft.
Na de eerst volgende opname wordt dan ook opgenomen alleen het programma verdwijnt daarna uit de lijst, dus het reageerd als een éénmalige opname
Reputatie 7
Badge +21
Helder @Joopi1, bedankt voor je toelichting! Ik stel onze technische dienst op de hoogte hiervan. Zodra ik een terugkoppeling heb ontvangen hoor je weer van me.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @Joopi1, de technische dienst wil graag weten of dit probleem zich vaker voordoet, of dat het eenmalig was. Op dit moment is het niet mogelijk om terug te gaan naar vorige week zondag, en voor volgende week zondag is er nog geen EPG bekend. Zodra de EPG voor volgende zondag er is kan gekeken worden of het probleem gereproduceerd kan worden, en kan er actie ondernomen worden 🙂
Hoi Koen, volgens mij heb ik dat wel eens eerder gehad bij een ander programma, maar dat kanik niet hard maken.
Bij "Hunting Hitler" is het altijd ... de eerste keer 2 weken geleden dag ik dat ik een fout had gemaakt...
Vorige week heb IK het zeker te weten als Serie geprogrammeerd en verdween het programma na één opname uit de lijst. Ik daarna de helpdesk gebeld en werd daar met een kluitje het riet in gestuurd...
Daarna heb ik mijn probleem op dit forum gezet.
En deze week (gisteren), het programma word namelijk eerst zaterdag nacht om 1:00 uitgezonden en op zondag herhaald, weer het zelfde - Geen Icon in de gids, programma wel in de lijst geprogrammerde opnamens zonder de S, en uit de lijst verdwenen na de uitzending.
Reputatie 7
Badge +19
Kijk even bij je geplande opnames, staat daar nog een geplande serie-opname in van dat programma?
Zo ja del die dan, ook als er nog meer van die opnamen in staan
Dan zal het serieopnemen weer goed gaan.
Beste 'huistijger'
als je goed had gelezen had je kunnen lezen dat het programma nu niet meer in de lijst van geplande opnamen staat.
Reputatie 7
Badge +21
Bedankt voor je reactie @Joopi1. Ik heb het doorgegeven aan de technische dienst: zodra ik meer weet hoor je weer van me 🙂
Ik heb een aanvulling ....
Eerder heb ik gezegd dat het niet uit maakt of je bij het porgrammeren van de opname kiest voor serie of één malig. Maar dat klopt niet (meer?) . Als ik kies voor éénmalig komt het programma wel in de lijst met geplande opnames maar in zie niet het R icon in de programma gids.
Als ik kies voor serie komt het programma niet in lijst en verschijnt ook het R icon niet.
Maar ik heb nu ook de app geprobeerd, en dat lijkt wel te werken .... Ik heb alle opnames voor "Hunting Hitler" eerst verwijderd en daarna een serie opname ingepland via de app ... In de app zie ik nu de serie opname voor dit programma keurig staan... Maar op de TV ontbreekt deze geplande opname alle andere geplande (serie) opnames zijn zowel in de app als op TV te zien.
Ik weet natuurlijk nog niet of het programma a.s. zaterdag avond ook echt wordt opgenomen....
Een update.
Het programma is opgenomen alleen is daarna toch uit de lijst met geplande opnames verdwenen zowel op TV als in de app.

Reageer