Wat zijn eisen van een nieuwe HD televisie?

• 15 mei 2013
  • 3 reacties
  • 6000 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
Binnenkort hebben we voor het eerst digitale televisie (pakket standaard) in huis. De oude televisie wordt vervangen. Maar waaraan moet een nieuwe televisie minimaal voldoen? HD-label snap ik, maar internetaansluiting? Geen idee! Zijn er minimale eisen?

3 reacties

Reputatie 4
Badge
In principe zijn er geen minimale eisen aan de tv. Het hangt er net vanaf welke opties je wilt op je nieuwe tv. Veel tv's maken gebruik van "smart tv". Je kunt dan je tv aansluiten op je modem via een kabel, of via een draadloze dongel, en op die manier kan je via je tv bepaalde "apps" gebruiken, zoals uitzendinggemist/youtube etc. 

Daarnaast hebben de wat duurdere tv's ook een 3d optie. Echter wordt er nog niks uitgezonden in 3d, dus daar heb je alleen wat aan, wanneer je 3d films huurt.

Wat ik voornamelijk het belangrijkst vind, is de kwaliteit van het scherm. Grootte, contract, kleur e.d. Maar ook de support van de fabrikant. 

Ik zou je aanraden gewoon even een keer naar de mediamarkt of saturn te gaan om wat verschillende tv's in het echt te bekijken. Daarnaast kun je veel revieuws op internet bekijken om de afweging te maken wat prijstechnisch het meest geschikt voor jou is! Succes!

Je zegt: een smart tv kan draadloos ontvangen. Inderdaad heb ik een draadloze ontvanger besteld. Dan lijkt 'smart tv' een voorwaarde, of kan ik ook draadloos tv kijken zonder smart tv-functie?

Ah! Smart tv is voor applicaties als you **bleep** en skype, ik snap het...

Reageer