Beantwoord

Wat zijn zenders met toevoeging 'glas'

  • 17 October 2017
  • 15 reacties
  • 21019 keer bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb net een nieuwe SetUp Box (Arris Vip2952) aangesloten, bij de TV zenders zie ik naast de HD zenders nu ook HD zenders met de toevoeging 'glas'.
Ik heb en glasvezel aansluiting.
Wat is het verschil?

Groet!
icon

Beste antwoord door hrh 17 October 2017, 22:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond pietkei het beeld is helder dan gewoon HD heeft meer pixels. Misschien dat iemand anders hier meer van weet. Maar het beeld is mooier ?
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb al jaren glasvezel met HD zenders, echter na het installeren van de nieuwe SetUp Box zijn er naast de serie HD zenders nu ook HD zenders met de toevoeging 'glas'.

Bijvoorbeeld:
NPO 1 HD maar ook NPO 1 HD Glas
Reputatie 7
Badge +10
De HD Glaszenders (661 t/m 670) worden door KPN geleverd met een bitrate van circa 12,5 Mbit/s, de gewone HD zenders met circa 7 Mbit/s. Een duidelijk verschil in beeldkwaliteit.

Ik heb al jaren glasvezel met HD zenders, echter na het installeren van de nieuwe SetUp Box zijn er naast de serie HD zenders nu ook HD zenders met de toevoeging 'glas'.

Bijvoorbeeld:
NPO 1 HD maar ook NPO 1 HD Glas

Als je eerst een Motorola ontvanger had, dan klopt het dat je daar die glaszenders niet zag. Die worden alleen ondersteund door de Arris en Arcadyan ontvangers.
Reputatie 7
Badge +12
Dit zijn zenders met een iets hogere bitrate. Hierdoor is in theorie het beeld iets scheper. In de praktijk hangt het vooral van de televisie af in hoeverre dit zichtbaar is. Deze “Glas” zenders worden alleen aangeboden aan klanten die een abonnement afnemen via glasvezel, vandaar de naam. Als je de keuze hebt (zoals jij hebt) dan zou ik dus afstemmen op de Glas kanalen.
Reputatie 3
Badge +1
Helder!
Bedankt voor de informatie! 🙂
Reputatie 7
Op een goede full-HD televisie is je de hogere kwaliteit van de HD-"Glas" bijna niet te ontgaan.
SD = Pijn aan je ogen
HD = Oké
HD-"Glas" = Goed
4K Ultra-HD = Fantastisch maar heel schaars.
Reputatie 3
Badge +1
Op een goede full-HD televisie is je de hogere kwaliteit van de HD-"Glas" bijna niet te ontgaan.
SD = Pijn aan je ogen
HD = Oké
HD-"Glas" = Goed
4K Ultra-HD = Fantastisch maar heel schaars.


Dank voor je voorbeelden.
Ik wacht nu nog op de 4K uitrol, niet dat er veel in 4K te zien zal zijn, maar toch.
Moet je voor 4K Ultra speciaal iets aanvragen of vindt er een geplande uitrol plaats?

Thanks!
Reputatie 7
4K Ultra-HD is een apart abonnement waar je per maand €10,- extra voor betaalt.
Mijns inziens is die prijs veel te hoog voor wat je er voor krijgt namelijk één 4K Ultra-HD muziekzender (Xite 4K) die een paar uur muziekclips uitzendt en zo'n 20 uur on-demand 4K documentaires.
Reputatie 3
Badge +1
4K Ultra-HD is een apart abonnement waar je per maand €10,- extra voor betaalt.
Mijns inziens is die prijs veel te hoog voor wat je er voor krijgt namelijk één 4K Ultra-HD muziekzender (Xite 4K) die een paar uur muziekclips uitzendt en zo'n 20 uur on-demand 4K documentaires.


Dank!
Inderdaad 10 euro staat niet in verhouding tot wat er geleverd wordt.
Groet!
Badge

Ik zie totaal geen verschil tussen glas en gewoon.. Nou heb ik volgens mij geen super tv. Maar als de bitrate zowat 2 x zo hoog is bij glas, zou ik het dan niet gewoon moeten kunnen zien? 

Reputatie 7

Ik zie totaal geen verschil tussen glas en gewoon.. Nou heb ik volgens mij geen super tv. Maar als de bitrate zowat 2 x zo hoog is bij glas, zou ik het dan niet gewoon moeten kunnen zien? 

Dat verschil zou inderdaad goed zichtbaar moeten zijn. De kleurdiepte bij HD-"Glas" zenders is hoger en dat leidt tot een "levendiger" beeld.

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Badge

Ik zie totaal geen verschil tussen glas en gewoon.. Nou heb ik volgens mij geen super tv. Maar als de bitrate zowat 2 x zo hoog is bij glas, zou ik het dan niet gewoon moeten kunnen zien? 

Dat verschil zou inderdaad goed zichtbaar moeten zijn. De kleurdiepte bij HD-"Glas" zenders is hoger en dat leidt tot een "levendiger" beeld.

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Philips 55PUS7504 | 55” 4K Ultra HD LED TV

Reputatie 7

Philips 55PUS7504 | 55” 4K Ultra HD LED TV

Daar zou je het verschil toch eigenlijk wel op moeten kunnen zien.

Badge

Philips 55PUS7504 | 55” 4K Ultra HD LED TV

Daar zou je het verschil toch eigenlijk wel op moeten kunnen zien.

Kan het dan aan mijn ontvanger liggen? Of ben ik gewoon blind

Helder!
Bedankt voor de informatie! 🙂

Glashelder ;)