Beantwoord

WDR4 als radiozender

  • 19 January 2019
  • 23 reacties
  • 1863 keer bekeken

mijn favoriete radiozender is WDR4!
ik vind het zo jammer dat ik deze bij KPN niet kan luisteren...

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 21 January 2019, 16:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @a.j.h kouws De zender zit inderdaad niet direct bij ons in een pakket. We voeren overigens jaarlijks enkele wijzigingen door en als er genoeg vraag naar een specifieke zender is dan zullen we daar uiteraard naar kijken.

Dat gezegd hebbende: WDR4 is uitstekend te beluisteren via internet. In dit topic wordt daar aan gerefereerd. Wellicht kun je hier mee uit de voeten?
Hallo @a.j.h kouws De zender zit inderdaad niet direct bij ons in een pakket. We voeren overigens jaarlijks enkele wijzigingen door en als er genoeg vraag naar een specifieke zender is dan zullen we daar uiteraard naar kijken.

Dat gezegd hebbende: WDR4 is uitstekend te beluisteren via internet. In dit topic wordt daar aan gerefereerd. Wellicht kun je hier mee uit de voeten?
Ja natuurlijk weet ik dat ik de WDR 4 via internet kan beluisteren, maar onze kwaliteit van luisteren verloopt via een Bose systeem in combinatie met onze nieuwe glasvezel aansluiting van KPN.

Gr.
Anton
Reputatie 3
Badge
WDR4 is een uitstekende radiozender, luister er veel naar. Gelukkig heb ik een internetradio dus kan het horen zonder dat er een laptop of PC moet aanstaan.

Het aanbod van Duitse radiozenders is bij KPN hoe dan ook vrij mager.
Inderdaad, internetradio (of PC) aansluiten op versterker-luidsprekers.

@ UruPukaPuka
Welke internetradio heb je ?
WDR4 is een uitstekende radiozender, luister er veel naar. Gelukkig heb ik een internetradio dus kan het horen zonder dat er een laptop of PC moet aanstaan.

Het aanbod van Duitse radiozenders is bij KPN hoe dan ook vrij mager.

Beste wij zijn in bezit van een Bose geluidsysteem en willen dan ook graag met die kwaliteit naar de WDR4 luisteren.

Groet,
Anton
Reputatie 3
Badge
@ UruPukaPuka Welke internetradio heb je ?

Ik maak gebruik van 2 internetradio's.
Een Sangean WFR-29D en een Lenco DIR-200.
De Lenco is aangesloten op een stereo versterker van Harman Kardon met B&W luidsprekers.
Voldoet uitstekend.
Ik heb een prima geluidsysteem van Bose en samen met mijn provider KPN zou ik verwachten dat ik WDR 4 kan luisteren. Om voor deze zender nog meer alternatieven te kopen om te kunnen luisteren is niet duurzaam.


Groet,
Anton
Bose? Melkpakjes en een subwoofer. Hmm 🤔
Bose heeft idd wel heel erg z'n best gedaan om een naam op te bouwen, en niet altijd terecht nmi.
Ze hebben wel leuke dingen gemaakt, maar daar horen die "melkpakken" en subwoofers zeker niet bij wmbt.
mijn favoriete radiozender is WDR4!
ik vind het zo jammer dat ik deze bij KPN niet kan luisteren...

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Beste KPN in ons digitale tijdperk en de daarbij behorende techniek moet het toch ook mogelijk zijn dat je als klant je eigen favorieten zenderpakket kun samenstellen ? Ik denk dat veel consumenten dit willen !

Groet,
Anton

Ik wacht al een hele tijd op WDR4 van de KPN op de radio!! Al vele malen aangekaart. 

Wanneer? 

En ook NDR-tv mag voor mij wel in het gewone pakket!!

Luistert KPN wel naar signaleren van de jarenlange vaste klanten? 

 

Snelst is (dit verzoek ligt er al jaren, maar vorig jaar is de enige WDR radio zender (3) verwijderd.)

Ganz einfach über internet:

https://www1.wdr.de/radio/player/radioplayer110~_layout-popupVersion.html .

Via je geluidsinstallatie: schaf een bluetooth adapter aan om te streamen v.a. laptop, tablet, smartphone.

Je kunt ook een internet-radio aanschaffen. Die werkt via wifi en met tulpkabel naar je versterker.

Peter G. 

Bedankt voor je antwoord. 

Ik weet dat wel, maar ik zou graag via mijn gewone radio het WDR4 signaal willen en niet via mijn (nooit storingsvrije l FM antenne. 

Ook NDR op de Tv mis ik. Ik had het nog via het analoge kanaal, maar dat is ook al uit! 

 

 

Gewone radio is tegenwoordig een merkwaardig en relatief begrip.

Een audiostream via internet, daar had ik het over, is uitstekend en feitelijk ook 'gewone’ radio natuurlijk. Over FM had ik 't helemaal niet.
Maar … als je in het Duitse bereik zit, waarom koop je dan niet een DAB+ als je 'm toch “ouderwets” wilt opvangen ("radio").

Met een DAB+ krijg ik 'm al helemaal in de gemeente Brummen in Gelderland. Spatje helder en ruisvrij. Je hoeft dus niet eens zo dicht bij de grens te zitten.

Maar mijn voorkeur zou toch uitgaan via internet.

NDR kun je bij KPN ook gewoon via internet kijken!! Zie de link hieronder. Of krijgen als je het Duitse pakket afneemt. Daar zitten deze tv-zenders in: NDR HD, PROSIEBEN HD, SAT1 HD, 3SAT HD, Tagesschau24 HD, Kika HD, Einsfestival, Super RTL, Vox, One HD, RTL II

We hebben internet, hè. Dan hoef je je niet suf te staren naar het aanbod van je provider. Er is heel veel via internet, vaak gratis, te krijgen. Zowel radio- :wink: als tv-zenders.

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb ook het Duitse pakket en ben er blij mee. Alleen bestaat Einsfestival niet meer. Die is One (HD) geworden. Maar die staat keurig in je lijstje.

Vindt het digitale Duitse radio pakket erg tegenvallen!Helemaal geen WDR!Vooral WDR 4 mis ik hier in.Ten opzichte van Ziggo is het pakket zeer povertjes!

Mvg Frank

Wanneer gaat de KPN het radio zenderpakket updaten? Of te wel aanpassen?

WDR3 eruit en WDR4 erin!

Namens alle luisteraars in Oost - Nederland heel, heel hartelijk dank.

Groeten Harm Hoitink 

Reputatie 7
Badge +8


Beste KPN in ons digitale tijdperk en de daarbij behorende techniek moet het toch ook mogelijk zijn dat je als klant je eigen favorieten zenderpakket kun samenstellen ? Ik denk dat veel consumenten dit willen !

Groet,
Anton

 

Dat zou ik ook zien zitten. 
 

Het grote nadeel van de hedendaagse televisie abonnementen (en niet alleen die van KPN) vind ik de enorme hoeveelheid commerciële pulp (hoewel smaken verschillen), het gebrek aan kwaliteitszenders en het zeer geringe buitenlandse aanbod, om maar te zwijgen van de onlogische en naar het lijkt, volstrekt willekeurige rangschikking van de zenders.

 

Reputatie 7
Badge +8

We hebben internet, hè. Dan hoef je je niet suf te staren naar het aanbod van je provider. Er is heel veel via internet, vaak gratis, te krijgen. Zowel radio- :wink: als tv-zenders.

Waarmee je eigenlijk zegt, dat een televisie abonnement in feite overbodig is.

Reputatie 5
Badge +5

Als je geïnteresseerd bent in Duitse zenders dan gaat er niets boven een satellietontvanger.

Alle publieke tv zenders zijn in HD te ontvangen. Ook alle publieke radiozender zijn te ontvangen.

Voor eenmalig zo'n 100 Euro ben je klaar.

Reputatie 7
Badge +8

Als je geïnteresseerd bent in Duitse zenders dan gaat er niets boven een satellietontvanger.

Alle publieke tv zenders zijn in HD te ontvangen. Ook alle publieke radiozender zijn te ontvangen.

Voor eenmalig zo'n 100 Euro ben je klaar.

Veel Duitse commerciële zenders zijn met de schotel ook gratis te ontvangen. Weliswaar niet allemaal in HD, maar met een goede satellietontvanger zéér acceptabel.    En met een tientje extra voor een extra LNB, is ook een enorme hoeveelheid Britse zenders te ontvangen: BBC, ITV, Channel 4 en 5 in HD en nog tientallen anderen.

Ik luister hier in Noord-holland WDR 4 nog wel eens…. via internet. Twee muisklikken :blush: . (ofwel link en play-button o.d. site)
Laptop al met zo'n kabeltje simpel aan versterker te verbinden. Hier gebruik ik de 2 x 10 watt losse pc-speakers.

En in Brummen Gelderland '’gewoon'’ via de DAB+ radio.

Nota Bene. 

Sinds kort kan ik 'm via Ziggo-kabel luisteren. Ze hebben nu sinds begin maart alle radiozenders ongecodeerd en bij mij is de aansluiting nooit helemaal afgesloten. En bij meerdere is dat het geval.