Beantwoord

we krijgen weer code 143 terwijl we wel internet signaal ontvangen op die plaats

  • 4 January 2020
  • 5 reacties
  • 92 keer bekeken

Wij wonen met veel mensen (ouders en kinderen) in een halfvrijstaande woning. Vanaf de Experiabox loopt onder andere een verbinding naar de eerste verdieping via COAX (met omvormer zenden en ontvangen) Op de eerste verdieping ontvangen we gewoon het internet signaal (getest met laptop). Via een switch wordt dat signaal verdeeld over drie slaapkamers. Op slaapkamer getest met laptop, Internetsignaal prima via de utp. 

Als we vervolgens de tv decoder via die utp kabel aansluiten, krijgen we op alle tv toestellen code 143.

Wie kan me helpen?

Groet Jo

icon

Beste antwoord door Lisa 4 January 2020, 14:28

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Ankjo Allereerst welkom op ons Forum! Wat gek dat je overal F143 tevoorschijn krijgt. Hoeveel televisies sluit je aan? Wat ik me afvraag is, of het in het verleden wel altijd naar behoren heeft gefunctioneerd of is dit de eerste keer dat alles wordt aangesloten. 
Als jullie een decoder direct op de Experiabox aansluiten, start hij dan wel op, of ook niet? Foutcode 143 verteld ons dat de tv-ontvanger geen verbinding kan maken met de Experiabox. 

Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik even met jullie mee. :smile:

Reputatie 7
Badge +24

Wij wonen met veel mensen (ouders en kinderen) in een halfvrijstaande woning. Vanaf de Experiabox loopt onder andere een verbinding naar de eerste verdieping via COAX (met omvormer zenden en ontvangen) Op de eerste verdieping ontvangen we gewoon het internet signaal (getest met laptop). Via een switch wordt dat signaal verdeeld over drie slaapkamers. Op slaapkamer getest met laptop, Internetsignaal prima via de utp. 

Als we vervolgens de tv decoder via die utp kabel aansluiten, krijgen we op alle tv toestellen code 143.

Wie kan me helpen?

Groet Jo

Waarschijnlijk ondersteunen die omvormers op de coax kabel geen igmp snooping. En dan werkt internet wel, maar tv niet. Want tv is in principe ook gewoon normaal internet, maar KPN heeft daarbij gekozen voor igmp. En dus moet alles waar het tv signaal over gaat igmp ondersteunen.

Oplossing is om die coax kabel te vervangen door een normale ethernet kabel. Had je beter gelijk kunnen doen, een paar meter ethernet kabel is veel goedkoper dan die omvormers. Bovendien gebruiken die omvormers nog stroom ook. Je hebt zo voor een paar tientjes stroomkosten in een jaar.

Ondersteund die switch trouwens wel igmp? Zo nee: vervang die eerst eens dan. Misschien dat het dan toch nog werkt.

Als het typenummer v.d. switch niet eindigt op E (Netgear) dan ondersteunt ie geen IPTV. Hij kan dan de IGMP streams niet scheiden.
Met switches van TP-link gaat het vaak ook niet goed.

Reputatie 7
Badge +17

@Ankjo We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reputatie 7
Badge +17

@Ankjo Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!

Reageer