Wederom niet kloppende factuur

• 17 maart 2014
  • 1 reactie
  • 1936 keer bekeken

Aangezien ik van het kastje naar de muur gestuurd wordt door de KPN klantenservice, hoop ik dat dit bericht wel voor enige opheldering zorgt!

Op 2 januari heb ik in de KPN winkel een Alles in 1 abonnebent afgesloten, echter werd deze pas 20 januari geactiveerd en er werd mij dus een Digitenne kastje aangeboden, zodat ik tot die tijd iig TV kon kijken. Bij het afsluiten van dit abonnement heb ik de aanbieding aangeboden gekregen om 2 maanden gratis HBO, Film 1 en Videoland Unlimited te bekijken. Hier heb ik gebruik van gemaakt.

Toen mijn abonnement op 20 januari geactiveerd werd, heb ik mijn Digitenne meteen telefonisch opgezegd en deze is de volgende dag nog door KPN opgehaald. Oftewel, dit was heel duidelijk binnen een maand!

Op de eerste factuur van KPN werd de korting van het Film 1 niet in rekening gebracht (HBO en Videoland wel), oftewel ik moest €15,00 betalen terwijl dit niet terecht was. Daarnaast klopte er nog een aantal zaken op de factuur niet en hier heb ik toen contact over opgenomen met de klantenservice van KPN. De mevrouw aan de telefoon was het volledig met mij eens en heeft een crediet van €25,00 aangevraagd (alles bij elkaar was het verkeerd geinde bedrag boven de €20,00) welke gecrediteerd zou worden op de eerstvolgende factuur...

Nu heb ik deze maand de 2e factuur van KPN ontvangen: er heeft zich precies hetzelde probleem voorgedaan! De €25,00 zijn keurig gecrediteerd, maar daar tegenovergesteld wordt er weer €15,00 in rekening gebracht voor Film 1 en daarnaast wordt er ook nog een bedrag in rekening gebracht voor een Digitenne abonnement wat ik zogenaamd pas in februari opgezegd zou hebben.

Ik heb wederom contact opgenomen met de klantenservice van KPN om dit probleem te melden. De mevrouw aan de telefoon heeft mijn factuur erbij gepakt en zag ook dat het inderdaad weer fout was gegaan. Haar eerste opmerking was dan ook dat het bedrag wederom gecrediteerd zou worden op de eerstvolgende factuur.

Maar toen... Na enig overleg met haar leidinggevende wist deze mevrouw mij het volgende te melden: KPN mag niet binnen 4 weken een bedrag crediteren voor dezelfde fout! Oftwel, er wordt NIKS gecrediteerd op mijn eerstvolgende factuur. En dit terwijl deze fout door KPN zelf gemaakt wordt, niet eenmaal meer tweemaal! Plus het feit dat de Digitenne schijnbaar niet juist geregistreerd staat in het systeem, terwijl ik er een schriftelijke bevestiging van thuis heb liggen.

Al met al zou er nu weer een bedrag gecrediteerd moeten worden van voorgaande factuur. En ik ben zeer benieuwd welke fout ik op mijn volgende factuur zal ontdekken, nadat ik mijn HBO, Film 1 en Videaland abonnementen heb opgezegd. Worden deze dan weer in rekening gebracht?

Ik verwacht dat dit correct afgehandeld wordt, aangezien deze mededeling in mijn ogen ronduit belachelijk is! KPN maakt fouten en mag ze vervolgens niet herstellen ivm de regels...? Beetje krom als u het mij vraagt.

Mvg Caitlin

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Beste caitlin93,

Hier lijkt een en ander niet zo soepel te gaan! Ik wil hier graag voor je naar kijken. Zou je mij in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer willen sturen?

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reageer