Weer SD streams FOX Sports Eredivisie ITV website

• 11 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 731 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
Vorig seizoen tijdens de play-offs heeft KPN eindelijk de HD streams aangezet voor de app en website.

Maar die omzetting is nu alweer kwijt, de app lijkt nog wel een HD stream te hebben....? Kan KPN dit weer snel omzetten naar HD?, De competitie is weer begonnen. En ik kijk ook vaak via mijn eigen desktop dus via de ITV website.

18 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Bump.
Reputatie 7
Badge +31
Ik kijk dan altijd via Fox Sports Go. Prima HD (720p)
https://live.foxsports.nl/

Ik ben namelijk, misschien onterecht, in de indruk dat er nog geen HD is via de website. Als ik Eurosport HD (volgens het icoontje) kies krijg ik de SD versie.
Reputatie 6
Badge +9
Ja, maar niet in het geval van FOX Spors. Want dat was echt 1080. In het geval van Eurosports is dat nog ook steeds een SD stream.

En verder heb ik geen zin om overal tig accounts aan te maken.
Reputatie 7
Badge +28
De kwaliteit lijkt inderdaad lager. Ik maak er melding van en kom er op terug, dank voor het melden!
Reputatie 6
Badge +9
Bedankt, Joran. 🙂
Reputatie 7
Badge +31
Ik kan het i.i.g. nu niet checken. Ben niet thuis en laptop werkt nog steeds niet met itv buiten de deur 😞
Reputatie 7
Ja, maar niet in het geval van FOX Spors. Want dat was echt 1080. In het geval van Eurosports is dat nog ook steeds een SD stream.1080 is het in ieder geval nooit geweest via de website want die resolutie wordt via website en app (nog) niet geleverd door KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Het was 720p inderdaad. Ik heb nog geen terugkoppeling, na een reminder vandaag alleen bericht dat mijn collega's ook op antwoord wachten. Wordt nog aan gewerkt 🙂
Reputatie 6
Badge +9
In de stream zelf zit ook geen beweging in, anders had ik het ook wel gemerkt.
Reputatie 6
Badge +9
@Joran is er al wat meer nieuws te melden? Ondertussen is de nieuwe website ook gelanceerd. De FOX Sports stream is zoals verwacht nog steeds onveranderd. Ook veel andere streams zijn nog steeds in SD. BBC, Eurosport, Canvas, Eén, CNN etc.

De nieuwe website heeft wel een optie, maar als veel zenders nog een SD stream gebruiken, heeft dit nog niet zoveel nut.

Laten we gewoon een vuist maken. Dit heeft lang genoeg geduurd. Dit staat van mijn part echt los van HD op 1 uitrol. Want sommige zenders als NPO, RTL zijn al jaren in 720p te zien.

Al die zenders die nog een SD stream gebruiken, gewoon upgraden. Als je deze streams weer doorcast, zit ook nog steeds naar SD te kijken.

https://www.interactievetv.nl/

Dit kan anno 2018 en met de nieuwe website echt niet meer. Dit moet toch niet zo moeilijk zijn?
Reputatie 7
Badge +28
Nee, helaas niet. Ik heb de technische dienst nogmaals aangestuurd. Overigens specifiek voor FOX Sports. Toen je dit topic aanmaakte was de stream echt heel wazig, dat moet worden opgelost. Ik wil ook alle zenders in HD maar dat gaat door deze aansturing niet veranderen. Daar hebben andere afdelingen mee te maken en dat is vaak een budgetkwestie.
Reputatie 7
Badge +28
De technische dienst heeft geen probleem kunnen vinden. Ik zie zelf de waas van een tijdje geleden ook niet meer maar HD is het niet. Zowel FOX Sports als FOX Sports HD zijn op de website dezelfde stream (SD).
Reputatie 6
Badge +9
Een "waas" heb ik niet echt gezien. Maar het ging mij er meer om dat het inderdaad geen HD is. Zoals gezegd; het was ooit eens HD en nu niet meer.

En voor een extra pakket waar ik extra voor wil/moet betalen, wil ik gewoon de beste kwaliteit.

Toevallig dat FOX (open kanaal) ook wat voetbal nu uitzendt, dus kon snel een vergelijking maken:

(open beide screens in een tab)

(let niet op het logo onderin, da's van de nieuwe ITV website, hoort niet bij de stream)

De FOX Sports stream ziet er gewoon vies uit.
Reputatie 7
Via de iTV app en via de site zijn er nog nooit HD uitzendingen geleverd.
He maximale dat via app en site geleverd wordt is 720p. Formeel is dat HD, maar op de TV ontvanger zijn dat gewoon de SD streams. De HD streams op de TV ontvanger zijn 1080i en die zijn niet beschikbaar via site en app.
Reputatie 6
Badge +9
Ze zijn wél ooit in HD geweest. Ik heb er destijds ook een post over gemaakt, van vier maand terug. Kon mooi de Playoffs in HD toen meepakken.

Oh, en eindelijk zijn de FOX Sports voetbalzenders nu eindelijk in HD te krijgen. Na lang zeuren en wachten, zijn ze nu eindelijk in de app en op de website in HD te krijgen. Eindelijk.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index11.html#post606470
Reputatie 7
Ze zijn wél ooit in HD geweest. Ik heb er destijds ook een post over gemaakt, van vier maand terug. Kon mooi de Playoffs in HD toen meepakken.
Oh, en eindelijk zijn de FOX Sports voetbalzenders nu eindelijk in HD te krijgen. Na lang zeuren en wachten, zijn ze nu eindelijk in de app en op de website in HD te krijgen. Eindelijk.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351/index11.html#post606470
Helaas ITVkijker, de HD zenders in de iTV app zijn helemaal geen HD in de zin van HD zoals op de TV ontvanger.
Het maximale dat KPN levert via de app is 720p en niet 1080i. Formeel is dat nog altijd HD, maar die 720p zijn dus gewoon de SD streams van de TV ontvanger. Die FOX Sports HD zenders in de app zijn dus ook gewoon de 720p SD streams van de TV ontvanger.
Het is puur marketing dat KPN met veel bombarie verkondigt dat de iTV app HD kwaliteit levert. Daar is ook geen speld tussen te krijgen, maar weet dat we het dus niet hebben over "echte" HD (1080i) maar over minimale HD (720p).
Echte HD is via site en app nog nooit geleverd, wordt momenteel ook niet geleverd en zal in de (nabije) toekomst zeer waarschijnlijk ook niet geleverd gaan worden.
Reputatie 6
Badge +9
De gebruikte 720p stream, is altijd nog beter dan de huidige SD stream. Het blijft HD, ook al is dat geen Full HD jammer. Het is wel vele malen beter dan de nu gebruikte SD streams, zoals je kunt zien in mijn screenshots..

En die 720p stream op de website is NIET de SD stream van de TV-ontvanger natuurlijk, die kwaliteit ga je niet terugkijken.

Heb je die SD zenders van FOX Sports op je TV-ontvanger gezien dan? Da's nog 5x slechter, en ook met upscale ga je niet die kwaliteit krijgen.
Reputatie 7
Badge +31
Afgezien van de itv website/app van kpn ... fox sports geeft het zelf wel door in HD (wsl ook 720p).
https://live.foxsports.nl/live/
Dat heb je ook gewoon bij je Fox Sports abonnement. Toegang daar hoort er bij als je via een provider Fox Sports hebt.

Reageer