Beantwoord

Wegvallen TV signaal

• 27 mei 2017
  • 7 reacties
  • 280 keer bekeken

Sinds een week of twee valt geregeld even het TV signaal weg. Dat wil zeggen er komt dan een blauw blok in beeld die aangeeft om de internetverbinding te controleren en eventueel de TV ontvanger opnieuw op te starten. meestal is het na een paar seconden weer voor elkaar. Met het is wel erg vervelend, ook tijdens opnames. Sommige dagen niets aan de hand, sommige dagen wel een keer of vijf op een dag.
Het is begonnen nadat we in de buurt een fikse onweersbui met veel bliksem hebben gehad. Dat kan natuurlijk ook puur toeval zijn. Verder is het me opgevallen dat er afgelopen paar weken zeer geregeld monteurs bezig zijn geweest in het dichtsbijzijnde verdeel station. Maar ook dat kan natuurlijk toeval zijn.
We hebben al geprobeerd de boel op te lossen door het resetten van de router en de tv ontvanger.
Nog ander suggesties?
icon

Beste antwoord door BenDoor 5 juni 2017, 15:37

Hallo Joran

Het lijkt erop dat het probleem is verholpen, we hebben de storing niet meer gehad
DE monteur is al met al een uurtje bezig geweest. Hij heeft het ISRA kastje vernieuwd, De experiabox vervangen (van V9 naar V10) en is in de buurt nog ergens heen geweest, ik neem aan naar de wijkverdeelkast. . De download/uploadtesten geven ook een stabiel beeld. We zijn dus tevreden over de afwikkeling
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Ben, naar dat het TV-signaal zo instabiel is. Merk je ook problemen met internet? Het is goed mogelijk dat een van deze zaken verband heeft met de storing, zeker als het in de afgelopen jaren stabiel heeft gewerkt. Ik onderzoek dit graag verder. Reageer je op mijn privébericht?
Heb al contact gehad met kpnwebcare. Ze sturen dinsdag een monteur, wordt dus al aangwerkt. Toch bedankt voor je reactie
Reputatie 7
Badge +28
Top! Ik ben benieuwd naar de afloop. Laat het weten als ik nog iets voor je kan betekenen 🙂
Reputatie 7
Badge +28
@BenDoor: Het is misschien te vroeg om te weten of het probleem is opgelost maar hoe is het monteursbezoek verlopen?
Hallo Joran

Het lijkt erop dat het probleem is verholpen, we hebben de storing niet meer gehad
DE monteur is al met al een uurtje bezig geweest. Hij heeft het ISRA kastje vernieuwd, De experiabox vervangen (van V9 naar V10) en is in de buurt nog ergens heen geweest, ik neem aan naar de wijkverdeelkast. . De download/uploadtesten geven ook een stabiel beeld. We zijn dus tevreden over de afwikkeling
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Joran

Hallo @BenDoor, wat fijn dat het is opgelost! We wensen je veel plezier met de diensten van KPN. En als er weer iets is, weet je ons te vinden. 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Super Ben, heel fijn om te horen! En verder sluit ik me bij Dennis aan 😃

Reageer