Beantwoord

Wegvallen tv signaal met devolo's

  • 17 November 2019
  • 14 reacties
  • 244 keer bekeken

Al een aantal weken valt het tv signaal minimaal 2x per dag volledig weg. De Devolo's zijn dan allemaal rood. De devolo's op elkaar aansluiten en opnieuw opstarten helpt telkens weer maar wordt er langzamerhand schijtziek van. De wifi is de laatste maanden ook dieptriest (upload zelfs structureel sneller dan downloadsnelheid) maar dan heb je tenminste je 4g nog. De devolo's en modem zijn nieuw dus dat zou het probleem niet moeten zijn. En ik heb bewust gekozen voor draadloze sets dus niet aankomen met sluit anders alles aan op de kabel. Nog even en Ziggo wordt ondanks mijn weerstand tegen hun een serieuze optie

icon

Beste antwoord door Sjappie1970 26 November 2019, 18:15

Bekijk origineel

14 reacties

Badge +19

Tsja je kan wel bewust kiezen voor devalo's maar als er door wat voor rede dan ook ruis op het electriciteitsnetwerk zit werkt het gewoon niet. En als ze op verschillende fases of groepen zitten dan werkt het ook niet of in ieder geval slecht. En dat heeft weinig van doen met de provider. Welk type modem heb je?

Ze zitten al jaren op dezelfde plek met weinig noemenswaardige problemen. Mijn modem is de 10. Volgens mij de laatste van kpn. Iedere keer is het puur het internet signaal. Wifi en telefoon doen het gewoon. Alle kastjes zijn direct rood en hebben geen verbinding meer met elkaar. Heb via de labtop al verschillende keren gekeken in het systeem zelf en dan is er 1 stopcontact dat problemen geeft. Deze wordt dus ook niet gebruikt

Badge +19

Werkt internet via een bekabelde verbinding wel goed?

Werkt internet via een bekabelde verbinding wel goed?

Hoi Joep. Dat zou zo maar kunnen alleen wil ik dat niet. De reden dat ik destijds voor kpn koos was juist dat ik geen kabels door mijn huus wil hebben lopen. Al die jaren ook amper problemen gehad en als ze er waren was het een hardware probleem. Dit is voor het eersr iets anders maar wel uitermate irritant

Badge +19

Misschien kan je het een keer testen? Wat de devalo's betreft kan ik je niet veel vertellen. Maar ik zie hier (te) vaak problemen met die dingen. Overigens kan je maar 1 ding tegelijk met de devalo’s. Het is of internet of tv. Denk nog maar eens goed na of je echt geen kabels kan trekken dan zijn alle problemen voorbij.

Misschien kan je het een keer testen? Wat de devalo's betreft kan ik je niet veel vertellen. Maar ik zie hier (te) vaak problemen met die dingen. Overigens kan je maar 1 ding tegelijk met de devalo’s. Het is of internet of tv. Denk nog maar eens goed na of je echt geen kabels kan trekken dan zijn alle problemen voorbij.

Zal een hele klus worden. Muren en plafond zijn verstevigd met staalplaten voor brandbesluit. 

Reputatie 6
Badge +7

Internet en tv gelijktijdig gaat uitstekend met Devolo’s dus misschien zou je die devalo’s eens om moeten ruilen?

Internet en tv gelijktijdig gaat uitstekend met Devolo’s dus misschien zou je die devalo’s eens om moeten ruilen?

Met de combi normaal ook geen problemen hoor. Liet die opmerking ook al voor wat het was.... maar omruilen ook al geprobeerd. Zelfs nieuwe besteld bij kpn maar dat bied ook geen soelaas

Reputatie 5
Badge +7

Hi @Sjappie1970 welkom op ons KPN forum! Ik pak het probleem even via dit topic aan, zag dat je ergens anders ook al gereageerd had. Je geeft aan dat je Devolo's minimaal 2x per dag wegvallen, dat is niet fijn televisie kijken! Op het moment dat je Devolo rood gaat branden valt je Wifi verbinding dan ook weg?

 

En kan je hierbij ook aangeven welk type je nu gebruikt? Had je dit ook al geprobeerd? Alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer!

 

Ook geef je aan dat de Wifi slecht werkt, had je hiervoor al de Wifi tuner doorlopen? Ik hoor graag van je! 

 

Zou je dan ook je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb ooit eens gelezen dat LED verlichting de Devolo's kan storen, ik heb ze daarom vervangen door kabels, probleem opgelost. Ik weet natuurlijk niet of dat in jou geval mogelijk is..

Succes.

Hi@Sjappie1970 welkom op ons KPN forum! Ik pak het probleem even via dit topic aan, zag dat je ergens anders ook al gereageerd had. Je geeft aan dat je Devolo's minimaal 2x per dag wegvallen, dat is niet fijn televisie kijken! Op het moment dat je Devolo rood gaat branden valt je Wifi verbinding dan ook weg?

 

En kan je hierbij ook aangeven welk type je nu gebruikt? Had je dit ook al geprobeerd? Alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer!

 

Ook geef je aan dat de Wifi slecht werkt, had je hiervoor al de Wifi tuner doorlopen? Ik hoor graag van je! 

 

Zou je dan ook je forum profiel willen aanvullen met je gegevens? Postcode + huisnummer, klantnummer(s). Graag bij klantnummer mobiel het mobiele nummer aanvullen. Dan kan ik het één en ander voor je nakijken. Stuur je een berichtje als je de gegevens hebt aangevuld? 🙂

Hoi Jiske.

Op je eerste vraag: de wifi valt niet weg bij een rood op de devolo.

De 2e vraag doe ik nu telkens als hij uitvalt. Alleen dan met de 1e 2. De 3e zit boven en laat ik altijd zitten.

Op de rest moet ik morgen terugkomen aangezien ik nu op mijn werk zit.

Groetjes JP

Reputatie 5
Badge +7

Zou je misschien eens de Devolo's gewoon van plek kunnen wisselen, dus bijvoorbeeld de derde naar beneden, tweede en eerste naar boven?

Reputatie 5
Badge +7

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen vragen meer hebt. Anders hoor ik het graag!

Hoi Jiske.

Ik was onverwachts een aantal dagen weg voor mijn werk. Vandaar dat ik nog niet had gereageerd. Ik heb laatst 3 nieuwe devolos toegezonden gekregen omdat er 1 stuk was.  Ik heb deze alledrie nu aangesloten ipv de "oude". Ik heb van iedereen bij mij thuis begrepen dat het sindsdien niet meer is voorgekomen.

War de wifi betreft, ik moet inderdaad eens aan de slag met die tuner maar kom er amper aan toe. Maar hoor er veel positieve dingen over dus dat ga ik eerst maar eens proberen.

 

Thanks. JP

Reageer