Beantwoord

Wegvallende tv en niet kunnen terugkijken

  • 21 January 2020
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Beste kpn,

Hierbij wil ik graag een klacht indienen.

Ik maak vanaf december 2019 gebruik van jullie interactieve tv en wifi. Tot op heden heb ik verscheidene tv-tuners versleten vanwege wegvallende tv-signalen, niet terug kunnen kijken van tv-programma's en verdere storingen aan de kastjes. 

De loze beloftes op verbeteringen van de kpn-klantenservice ben ik ondertussen beu, want ik betaal wel elke maand € 62,48 (!!!) voor die slechte apparatuur. 

Ik neig dan ook de overstap te maken naar een andere provider.  

Wellicht kunnen we tot een compromis komen voordat ik bovenstaande gedachte "Groen licht" geef ??

Met vriendelijke groeten,

***

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt, privégegevens verborgen en de tekst omgezet naar kleine letters i.v.m. de huisregels

icon

Beste antwoord door Natasja 23 January 2020, 17:31

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoe is de tv tuner aangesloten op de Experiabox? Met een rechtstreekse kabel zonder dat er andere kastjes of switchen tussen zitten? Heeft u glasvezel of DSL?

Badge +19

Met die apparatuur is helemaal niets mis. Miljoenen klanten hebben geen problemen. Het moet dus ergens anders zitten.

Hoi Nick83 en Joep1965,

Om op jullie vragen terug te komen, even het volgende :

Een Kpn-monteur heeft voor de installatie van de experiabox   gezorgd. Er loopt een glasvezel-bekabeling naar mijn tv-tuner, die weer verbonden is met de juiste aansluitingen voor mijn televisie. De tv is nog bijna nieuw. Dus dan mag je toch wel "iets" verwachten ?? Ik woon in een grote stad vlak bij de steunzender die het Kpn-signaal verzorgt en heb geen last van "radio-piraten" en/of andere stoorzenders. 

Maar de problemen blijven…

 

Reputatie 7
Badge +24

Er loopt geen glasvezel kabel naar de tv tuner. Er komt glasvezel binnen in de meterkast (?) Hier zit een glasvezel modem op aangesloten. Alles na het modem is gewone normale netwerkkabel. En geen glasvezel.

De Experiabox staat wellicht ook in de meterkast? Vandaar gaat een kabel naar de tv tuner. Is dat 1 ononderbroken kabel? En wie heeft die kabel aangelegd? De KPN monteur? 

Beste Nick83,

Bedankt voor jouw reactie. Ik bedoelde inderdaad de ononderbroken netwerkkabel en alles is aangesloten door een ervaren KPN-monteur. De experiabox is niet aangesloten in de meterkast, maar gewoon op de telefoon-ingang aan de muur. 

Reputatie 6
Badge +9

Dag @STORM070. Dank je wel, allereerst, voor je bericht. Ik lees dat je sinds afgelopen december Internet, TV en Bellen bij ons hebt en sindsdien al meerdere malen een nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen, omdat je problemen ondervindt met iTV. Ik kan me goed voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Zeker als het nog steeds niet is opgelost. Tegen welke problemen loop je nu precies nog aan? En kun je die iets verder toelichten? Wat zie je precies op je TV en wat maakt dat het terugkijken van programma's niet lukt? Krijg je ook foutmeldingen/foutcodes? Zo ja, welke? 

Om te voorkomen dat ik onnodig in herhaling val, wil ik de notities van mijn collega's er ook bij pakken. Dan heb ik direct helder wat er heeft gespeeld/speelt en wat er al is geprobeerd om de problemen te verhelpen. Kun je je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @STORM070. Ik zie dat ik geen reactie meer van je heb gekregen. Ik hoop dat dit betekent dat de problemen met iTV inmiddels zijn opgelost. Als je nog wel ergens mijn hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.

Reageer