Beantwoord

Wel of geen 4K-ontvanger bij verlenging?

  • 3 March 2021
  • 26 reacties
  • 292 keer bekeken

Reputatie 3

Hallo,

Ik weet niet of het hier thuis hoort maar dat hoor ik dan wel.

Ik wilde mijn abonnement veranderen in de mijnkpn app en kom er even niet uit.

Ik heb nu tft internet tv en bellen en sneller internet voor 53,62 per maand.

Ik wilde dit veranderen naar KPN hussel internet 100mb 4K tv met kastje en bellen.

Hier geeft hij in de app aan dat dat 54,50 zou zijn per maand, met 5 euro korting op internet zolang het loopt.

Toen ik een chat had met KPN gaf de medewerker aan dat het 57 euro was, dit kwam door de 2,50 voor de 4K.

In de app als ik bij tv kies voor 4K en een 4K ontvanger veranderd er niets aan de prijs , klopt dit ?

Maar bij het overzicht staat dan IPTV met ontvanger, er staat niets van 4K bij ?

En als ik in de app niets selecteer voor bellen, staat er wel bellen voor 2 euro bij op het overzicht.

Dit blijft dan wel het gebruikte nummer wat ik nu heb ?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 7 March 2021, 17:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Geen idee wat je kunt verwachten.  Als je een oud KPN abonnement hebt en je gaat dit moderniseren naar hussel100 dan krijg je niet automatisch de 4k ontvanger. Als je deze wil dan moet je 2,50 extra betalen.  Maar er zijn vrijwel geen 4k zenders, 2 stuks ofzo.

Reputatie 3

Maar als ik hussel 100 neem dan staat er onder bij tv een 4K ontvanger.

Die vink ik aan maar dat komt er bij de samenvatting niet te staan.

En er komt geen 2,50 bij, staat alleen IPTV en ontvanger.

Reputatie 7
Badge +22

Wat is jou minimale internetsnelheid? Onder de 100 Mbit/s kun je geen 4K nemen.

Reputatie 3

Me modem traint in op 110mb.

En zoals ik zei heb ik gekozen voor hussel 100mb, dit zou genoeg moeten zijn.

Reputatie 7
Badge +22

Me modem traint in op 110mb.

En zoals ik zei heb ik gekozen voor hussel 100mb, dit zou genoeg moeten zijn.

Dat denk ik inderdaad ook, maar mocht het overhoop niet lukken in MijnKPN, dan kun je beter even 0800-0402 bellen. En als je een vraag moet inspreken, zeg dan: “medewerker spreken.” Laat het ons weten of het dan gelukt is. 

Reputatie 7
Badge +24

Er zit een bug in MijnKPN waardoor de 4K optie niet gerekend word. Je moet het echter wel betalen, het staat later gewoon op de factuur.

Reputatie 3

Mmm dat is wat minder dus.

Maar is over nadenken dan of ik dat het wel waard vindt dan.

Ik zie namelijk ook budget alles in 1 met 100mb tv en bellen.

Voor 6 maanden 19,50 en 6 maanden 47,50.

Dan wel geen 4K kastje maar scheelt wel minimaal 190 euro per jaar met nu.

Maar eens op ervaringen hierover zoeken.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ArjanvdB, welkom terug! Voor de zekerheid nog even bevestiging vanuit KPN: het klopt helemaal wat Nick zegt! De kosten worden wel berekend op de factuur. Excuses voor deze verwarring! Hopelijk kom je er zo uit :). Mocht je nog andere vragen hebben, laat het vooral weten. 

Reputatie 3

Oke ik heb nu mijn pakket overgezet en nu volledig KPN.

Dus hussel 100 met 4K.

Kastje komt eraan zie ik.

Maar waarom doet kon moeilijk over het omruilen van een modem ?

Heb hier een V8 staan waar ik de wifi van heb uitgezet want die viel een paar keer per dag weg.

Dus gebruik hem alleen als modem router in samen werking met een devolo magic 2 wifi.

Alleen het modem loopt nog wel eens vast, soms 2 weken niet en dan weer een paar dagen achter elkaar.

Bij Telfort kon ik hem toen makkelijk omruilen maar bij KPN is het hij doet het toch nog.

 

Badge +19

Zolang je iets van Devolo gebruikt gaat  een nieuw modem je echt niet helpen hoor.

Reputatie 3

Euh als het modem dan niet meer vastloopt soms.

En ik ook weer de wifi van het modem kan gebruiken denk ik van wel.

Badge +19

Het vast lopen en weg vallen van je modem en Wi-Fi wordt juist veroorzaakt door de Devolo's.  Het forum staat vol met problemen met die dingen. En 99% van de problemen zijn opgelost zodra de Devolo's uit het netwerk zijn. Ze kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers. Data versturen via een stroomkabel kan gewoon niet.  Tv stream kan nog omdat de tv ontvanger buffert en onregelmatigheden opgevangen worden.  En als jij een wifi meshsysteem zou willen dan moet de Wi-Fi van het modem altijd uit.

Reputatie 3

Sorry hoor maar dat vindt ik nergens op slaan.

Op me oude adres had ik een modem met wifi en ook devolo's voor boven en nooit problemen mee gehad.

En deze devolo's ben ik gaan gebruiken toen ik daarvoor de problemen al had.

 

En als je mesh wil dan kan je ook gewoon de wifi van het modem gebruiken en de mesh als aanvulling en niet als vervanging.

De oude devolo's die hadden inderdaad nog wel eens problemen maar met de nieuwe die ook de randaarde gebruiken totaal niet.

Bij me ex en me ouders en ex schoonouders heb ik ze ook geïnstalleerd en geen problemen behalve als er extern storing is.

Badge +19

Maar je haalt niet het maximale uit je netwerk dat is zeker! Als je dat wil moet het echt anders. Maar als jij zo tevreden bent dan is dat toch prima?! Maar een nieuw modem zal dan lastig worden want zodra ze bij het meten een Devolo tegenkomen zeggen ze die ondersteunen wij niet.

Reputatie 7
Badge +30

Ha @ArjanvdB, fijn dat het gelukt is! Valt de Experia Box dan echt uit of alleen de wifi? Als het echt om de Experia Box gaat, dan wil ik zeker wel even meekijken met je. Voor de wifi kan je het beste de Wifi Manager eens doorlopen. Wat Joep1965 zegt, is waar: op het moment dat jij problemen ervaart wanneer je extra apparatuur ingeschakeld hebt, dan vragen we altijd om het eens te testen zonder. In principe is er namelijk niets mis met de V8, vandaar dat we deze niet zomaar omruilen. Ik hoor het graag van je :-).

Reputatie 3

De V8 valt niet uit alleen het internet doet het dan gewoon niet meer net als de tv.

Ik had dit al voordat ik de devolo set ging gebruiken.

Want wifi viel ook steeds weg en daarom heb ik die op het modem uitgezet en de devolo gaan gebruiken.

Dus met de set als zonder heb ik gewoon geen verbinding en moet ik het modem opnieuw  opstarten.

En zoals ik zei de ene keer gaat het 2 a 3 weken goed en dan weer een paar dagen achter elkaar knude.

Reputatie 7
Badge +24

Sorry hoor maar dat vindt ik nergens op slaan.

Op me oude adres had ik een modem met wifi en ook devolo's voor boven en nooit problemen mee gehad.

Devolo's maken gebruik van het elektriciteitsnet en zijn daar door sterk gevoelig voor storingen veroorzaakt door bijvoorbeeld zonnepanelen, ledlampen en dimmers. Niet alleen die van u zelf, maar mogenlijk ook die van de buren. Op het ene adres kunnen prima functioneren op een ander adres mogenlijk niet.

En deze devolo's ben ik gaan gebruiken toen ik daarvoor de problemen al had.

 

En als je mesh wil dan kan je ook gewoon de wifi van het modem gebruiken en de mesh als aanvulling en niet als vervanging.

De oude devolo's die hadden inderdaad nog wel eens problemen maar met de nieuwe die ook de randaarde gebruiken totaal niet.

Dat is zeker niet waar. Ook de nieuwe devolo's werken niet altijd.

Bij me ex en me ouders en ex schoonouders heb ik ze ook geïnstalleerd en geen problemen behalve als er extern storing is.

Dat zegt helemaal niets. Het geeft geen enkele garantie voor uw eigen situatie. 

Reputatie 3

Ppffff moeilijk lezen hè.

Lees het eens door zou ik zeggen.

We hadden er daarvoor al last van.

 

Reputatie 7
Badge +24

Ppffff moeilijk lezen hè.

Lees het eens door zou ik zeggen.

We hadden er daarvoor al last van.

 

Zolang u problemen hebt: geen devolo's gebruiken en eerst de problemen oplossen. Grote kans dat KPN u zo niet gaat helpen, want die wijst naar die devolo's. Een verhaal ophouden over dat u daarvoor ook al problemen had en dat het niet aan die devolo's kan liggen zal mogelijk weinig indruk maken.

Reputatie 3

Grote kans dat ze toch al niet helpen, want is wel eens vaker aangekaart.

En heb geen zin om op de bovenste 2 verdiepingen geen wifi te hebben , want dat is er niet met alleen het modem wifi.

Maar rustig aan, ik stap wel over en dan over een jaar weer terug.

Zullen ze vast wel weer nieuwe superwifi hebben voor nieuwe klanten.

Reputatie 7
Badge +24

Zonder kabels ga je sowieso nooit fatsoenlijk WiFi op zolder krijgen. Een WiFi punt aangesloten op een draadloze verbindingset is flut. En met SuperWiFi's krijg je ook geen fatsoenlijk WiFi op zolder. Nu niet en volgend jaar ook niet.

Reputatie 3

Vast niet, want ik heb geen zolder.

Maar op de 2de verdieping waar me werkkamer is heb ik toch een 96/19 verbinding.

Op een 100/20 verbinding.

O wat zijn de devolo's slecht.

Jij hebt dus duidelijk geen problemen met de Devolo set, die V8 is het probleem en loopt op zijn laatste benen, ik ben ook door ervaring geen fan van die Devolo dingen maar kan wel goed gaan.

En @Joep1965 en @Nick83 , Jullie afkeer tegen die dingen begrijp ik, maar goed lezen is een kunst, devolo’s veroorzaken geen uitval van het modem, ze hebben hooguit onderling problemen, zou wat zijn als een aangesloten apparaat de modem zou laten uitvallen, dan gaat het na het modem mis.

@Marcia_ denk dat vervanging van het modem er wel aan zit te komen, dat ding behoort gewoon zijn werk probleemloos te doen.

 

Reputatie 7
Badge +24

2de verdieping of zolder, het is om het even 😉

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb even wat testjes gedaan en het lijkt toch allemaal niet optimaal. Daarom wil ik toch graag de V8 omruilen. Je krijgt een privébericht met meer informatie van me, @ArjanvdB! Wil je t.z.t. nog even laten weten of het opgelost is met het nieuwe modem?