Beantwoord

Wel scart geen HDMI

  • 1 January 2019
  • 7 reacties
  • 1557 keer bekeken

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Philips televisie 42PF9831D/10. TV is wat ouder. Ik kan geen tv kijken via HDMI op de nieuwste tv ontvanger, wel via scart. Via de vorige tv ontvanger ging dit nog wel. Is er iets veranderd. Nieuwe tv ontvanger is van Arris, de oude van Motorola
icon

Beste antwoord door PeterG 2 January 2019, 13:16

Bekijk origineel

7 reacties

Wel de juiste hdmi ingang geselecteerd?

Hoe oud is de hdmi kabel? Een 1.4 wordt aanbevolen. Misschien heb je zelfs wel nog een 1.2.

Draai de hdmi kabel eens om 😉 Heb dat truukje 1 x toegepast (Ziggo decoder maar ach ... ) en dat werkte prima.

Gebruik bij een Philips NIET de hdmi 1 ingang voor de tv ontvanger (aldus deze Philips kijker).
Ik heb meegemaakt dat de HDMI stekker niet ver genoeg in de aansluiting kon door een kast die niet goed ontworpen of in elkaar gezet was, opgelost met een vijl.
Na enig zoeken/denken/tijdverkwisting :-(((
Bovenstaand al geprobeerd. Zou het kunnen zijn dat een televisie met een bepaalde ouderdom, in mijn geval 2007, niet meer compatible zijn met de nieuwste tv-ontvangers van KPN? Althans niet meer via HDMI.
Dat is heel goed mogelijk. Al eerder meegemaakt hier op 't forum.
Is ook al 12 jaar oud, dus qua hdmi norm verouderd. Hij kan waarschijnlijk niet overweg met de HDCP beveiliging. Bovendien is het nog geen full hd, maar hd ready (720p).
Is technisch gesproken wel aan vervanging toe. Afschrijving van electronica (tegenwoordig) zo'n 7 jaar, maar dat is een ruim gemiddelde.

Met een nieuwe TV zul je veel meer helderheid ervaren, veel meer detailscherpte want die kan Full HD weergeven (1080i/p). Groter contrast. Meer kleurechtheid (veel meer nuances in de kleuren). Bovendien is een nieuwe van 40 inch of groter een 4K scherm dus optimaal voor HD weergave. Dan wel de tv-ontvanger zelf ook even op minimaal 1080i zetten via menu - instellingen - beeld & kwaliteit.
ik was er al bang voor dat een nieuwe televisie het antwoord zou zijn. Bedankt voor de reacties
Afhankelijk van je wensen, een computer monitor doet hier al weer jaren dienst, precies waar ik 'm voor nodig had, 1 functie nl. beeld weergeven.
Alle andere apparaten dan wel TV's hebben allemaal toeters en bellen die ik niet nodig heb.
Voor het geluid heb ik er een versterker met luidsprekers bij, samen op een verdeelblok met schakelaar, bij aanzeten komt er beeld en geluid, met 1 knop dus.
Ook Humax levert televisies zonder eigen tuner / smart functies. Hebben wel speaker(tje)s.

Reageer