Beantwoord

Welke aansluiting nieuwe TV

  • 27 November 2019
  • 10 reacties
  • 2151 keer bekeken

We hebben een nieuwe tv, een grundig. Ik krijg geen kanalen te zien. We hebben alle poorten automatisch laten zoeken.

ik heb een HDMI kabel van het interactieve kastje van kpn naar de tv. 
maar hoe kan het dat er geen kanalen te vinden zijn, wat doen we fout?

helppp

icon

Beste antwoord door Motorgir41 28 November 2019, 13:25

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Motorgir41 

De TV hoeft niet naar zenders te zoeken. Sluit de TV ontvanger aan, en doe de HDMI kabel in HDMI aansluiting van de TV. Sluit de TV ontvanger aan met de UTP kabel naar de modem. En zet daarna de TV ontvanger aan, deze gaat naar de zenders zoeken. De tuner van de TV hoeft niet meer gebruikt te worden. De zenders werken alleen nog via de TV ontvanger. 

Ter aanvulling, je moet de TV via de source (bron) knop van de afstandsbediening van de tv (zie het instructieboekje van je tv) wel instellen op de HDMI-aansluiting waarop je de KPN iTV-ontvanger hebt aangesloten. Als de tv zenders wil zoeken dan staat de coax-ingang nog geselecteerd en daarop zijn geen zenders via KPN te ontvangen.

Als je tenslotte ook de afstandbediening van KPN hebt ingesteld voor jouw tv kun je in het vervolg ook de source-knop van díe afstandsbediening gebruiken. 

Reputatie 7
Badge +22

Ter aanvulling, je moet de TV via de source (bron) knop van de afstandsbediening van de tv (zie het instructieboekje van je tv) wel instellen op de HDMI-aansluiting waarop je de KPN iTV-ontvanger hebt aangesloten. Als de tv zenders wil zoeken dan staat de coax-ingang nog geselecteerd en daarop zijn geen zenders via KPN te ontvangen.

Als je tenslotte ook de afstandbediening van KPN hebt ingesteld voor jouw tv kun je in het vervolg ook de source-knop van díe afstandsbediening gebruiken. 

Bedankt voor de aanvulling @Henk2304! 👍🏼

Dank jullie wel heren… morgen ga ik het even proberen… komt vast goed, Zoniet dan trek ik aan de bel 😉

Nu heb ik wel beeld, maar geen geluid! 
moet er een optische kabel in? 
 

Reputatie 7
Badge +24

Nu heb ik wel beeld, maar geen geluid! 

Ook niet als je het geluid harder zet met de afstandsbediening die bij de tv hoort? (niet de witte KPN afstandsbediening dus)

Nee 😔

Het is gelukt hoor! Het was een instelling vd tv!

dank voor het meedenken!

Reputatie 7
Badge +22

Het is gelukt hoor! Het was een instelling vd tv!

dank voor het meedenken!

Wat fijn dat het gelukt is, dan kun je in ieder geval TV kijken. 😉

Reputatie 7
Badge +21

@Motorgir41, fijn om te lezen dat het inmiddels gelukt is! :smile:   Heb je, in de toekomst of nu, nog vragen dan weet je ons te vinden!

Reageer