Beantwoord

Welkom terug bij interactieve TV (Spontane herstarts Arris 2952)

• 3 januari 2018
  • 85 reacties
  • 3891 keer bekeken

Toon eerste bericht

85 reacties

Ja hier ook gisteravond een spontane herstart.
Dat was tussen 19.30 / 20.00 uur.
Reputatie 7
Badge +31
Ik zie dat het bij jou ook Arris betreft.
Dat klopt Peter.
Sinds een maand of twee valt onze ontvanger regelmatig op dezelfde manier uit, ineens zwart scherm en dan het "Welkom terug..." verhaal. Dit gebeurt zeker twee keer per week, zonet nog tijdens de film verdorie.
Arris V2 hier achter een Experia box.
Reputatie 7
Badge +15
Hoi MarliesdeBruinedeJong, welkom op het Forum! Dat is ontzettend balen zeg! Vooral als je even lekker voor een film zit 😥
De nieuwe software staat klaar! Wil je de ontvanger een reset geven? Hoe doe je dat? Dat vind je op deze pagina .

Laat je mij weten of het probleem is verholpen? 🙂
De software wordt nu gedownload, dus ik ben benieuwd.
Ik kan natuurlijk pas over een paar dagen of een week zeggen of het geholpen heeft, want hij ging niet elke dag de fout in gelukkig.
Laat ik het zo doen. Als het niet opgelost is meld ik me hier weer, en anders blijf ik stil of geef ik na een paar weken een blije update. 😀
Reputatie 7
Badge +15
Ik vind dat een uitstekend idee Marlies! 😄 Fijn dat het updaten lukt!
Ook goed nieuws mag je hier melden? We horen in beide gevallen graag van je! Geniet van het mooie weer 🌞
Reputatie 7
Badge +10
Het wordt niet opgelost met de geboden update helaas 😞. Ik heb nu 19:10 dat die weer een spontane reset geeft. @Joran, kan hier niet een tussentijdse fix voor komen? Ik word er echt knettergek van.
Reputatie 6
Badge +8
Het wordt niet opgelost met de geboden update helaas 😞. Ik heb nu 19:10 dat die weer een spontane reset geeft. @Joran, kan hier niet een tussentijdse fix voor komen? Ik word er echt knettergek van.

Heb jij de nieuwe software dan geforceerd binnengehaald? Die uit https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/update-voor-itv-ontvangers-april-2018-7-1-44-2-448733 ?

Hier gisteren een spontane reset tijdens Flikken Maastricht met een Arris ontvanger. Het is wel jammer dat dit probleem sinds december speelt maar slecht na 4 maanden nog niet is opgelost.
Reputatie 7
Badge +10
@King007
De update is alleen beschikbaar voor een testgroep. Joran heeft bevestigd dat deze april update het Arris reboot probleem niet oplost.
Reputatie 6
Badge +8
@ChrisWissink,

Ik heb iets 'nieuws' ontdekt 🙂 mogelijk is dit losstaand van jouw probleem maar het viel wel erg op! Ik heb het daarna expres zelf meerdere keren getest en elke keer gebeurde het dat de ontvanger enkele minuten/uren/1 dag erna ging herstarten:

Ik heb de experiabox V10 van KPN herstart (of even stroom eraf en erop), de TV ontvangers staan in standby en daar doe ik verder niets mee. De experiabox V10 keert terug en ik ga vrolijk zonnen in de buitenlucht ;)

Vervolgens ga je TV kijken, het is mij toen dus opgevallen dat twee verschillende ARRIS ontvangers daarna opnieuw opstarten.

Mijn vraag aan jou, kan het zijn dat jouw modem is herstart voor je dit probleem hebt? of dat er werkzaamheden zijn geweest door KPN?
Reputatie 7
Badge +10
He @King007,
Sorry ik heb je reactie helemaal gemist. Het klopt dat de ontvanger inderdaad een tijd na het resetten van de EB gaat herstarten, opzich een goede signalering want dit had ik nog niet ontdekt. Echter treedt het probleem ook regelmatig op zonder dat ik iets heb gereset dus er is echt geen touw aan vast te knopen.

Ik hoop stiekem dat @Joran snel met goed nieuws komt wat deze vervelende bug plet. 😉.
Reputatie 6
Badge +8
He @King007,
Sorry ik heb je reactie helemaal gemist. Het klopt dat de ontvanger inderdaad een tijd na het resetten van de EB gaat herstarten, opzich een goede signalering want dit had ik nog niet ontdekt. Echter treedt het probleem ook regelmatig op zonder dat ik iets heb gereset dus er is echt geen touw aan vast te knopen.

Ik hoop stiekem dat @Joran snel met goed nieuws komt wat deze vervelende bug plet. 😉.

Geen probleem 🙂 Wellicht kan @Joran gelijk navraag doen waarom de ontvanger zichzelf herstart als je het modem enkele uren/dagen ervoor hebt gereset? Waarom geeft hij geen melding of hij mag herstarten?
Reputatie 7
Badge +31
En ja, hoor. Totááál onverwacht een herstart om 23:05 uur (26 april 2018)
Reputatie 7
Badge +10
Ga er maar vanuit dat dit zo blijft @PeterG. Roep al weken om een update over dit probleem, maar steeds wordt ik genegeerd. Na 3 maanden klagen gebeurd er tot op heden gewoon helemaal niks aan dit probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Sorry Chris, het is helemaal niet de bedoeling je te negeren 😞 Nieuws is er alleen nog niet. Ik heb King006's reactie doorgezet naar de ontwikkelaars. Zij proberen dit scenario te reproduceren met testers die hier ook last van hebben maar er zijn nog niet veel aanmeldingen. Ik baal ervan dat deze spontane uitval nog steeds voorkomt en dat het blijkbaar lastig is om te reproduceren. Als alle Arris ontvangers hier last van zouden hebben zou het een stuk makkelijker worden. Nog geen groen licht dus. Er wordt wel daadwerkelijk gezocht naar een oplossing maar de oorzaak is nog niet gevonden.
Reputatie 6
Badge +8
Sorry Chris, het is helemaal niet de bedoeling je te negeren 😞 Nieuws is er alleen nog niet. Ik heb King006's reactie doorgezet naar de ontwikkelaars. Zij proberen dit scenario te reproduceren met testers die hier ook last van hebben maar er zijn nog niet veel aanmeldingen.

Bedoel je dat jullie (ontwikkelaars) nu mijn test case na gaan doen om te kijken of het hun ook lukt dit voor elkaar te krijgen? Ik wil het best blijven proberen om het weer voor elkaar te krijgen? :)

Ik denk dat er simpelweg een check in de software van de TV ontvangers zit die controleert of ze goed op het netwerk zijn aangemeld, dat zijn ze niet (reboot modem) waardoor de TV ontvangers zichzelf gaan herstarten om zich alsnog (goed) aan te melden op het netwerk.

Laat maar weten als ik wat kan testen! het is mij immers al twee keer opgevallen binnen 2 dagen na een reboot van de V10.

Wellicht wil @ChrisWissink dit ook wel testen?!
Reputatie 7
Badge +10
Sorry Chris, het is helemaal niet de bedoeling je te negeren 😞 Nieuws is er alleen nog niet. Ik heb King006's reactie doorgezet naar de ontwikkelaars. Zij proberen dit scenario te reproduceren met testers die hier ook last van hebben maar er zijn nog niet veel aanmeldingen.
Negeren was ook niet een goed gekozen woord van mij, bedoelde meer dat ik al een tijdje vraag om een update maar steeds het vanuit KPN stil bleef 😉. Wat betreft het testen, ik meldt me van harte aan.

Ik kom op het forum ook wel meldingen van andere klanten tegen die hier last van hebben. Het probleem is echt super vervelend, moet wel zeggen dat de frequentie de laatste weken wel omlaag gegaan is.

Ik denk dat er simpelweg een check in de software van de TV ontvangers zit die controleert of ze goed op het netwerk zijn aangemeld, dat zijn ze niet (reboot modem) waardoor de TV ontvangers zichzelf gaan herstarten om zich alsnog (goed) aan te melden op het netwerk.

Ik denk niet dat het daar in zit, want waarom doet alleen Arris dit dan? Ik heb nog niemand gehoord met een Arcadyan/ZTE die dit issue meldt. 😉
Reputatie 6
Badge +8
Ik denk niet dat het daar in zit, want waarom doet alleen Arris dit dan? Ik heb nog niemand gehoord met een Arcadyan/ZTE die dit issue meldt. ;)

Dat is inderdaad waar! Maar wellicht zit er een bepaalde check wel in de Arris ontvangers maar niet in de Arcadyan/ZTE 😉 het is hier overigens ook nog niet gelukt met de Arcadyan.
Badge
Ook hier de afgelopen week al 3x een spontane herstart van onze Arris gehad. Machtig irritant!
Maar als ik het goed begrijp (heb nog niet alles uitgebreid gelezen, maar vluchtig gescand om te zien of meer mensen dit probleem hebben) is er voorlopig dus nog geen oplossing voorhanden?
Reputatie 7
Badge +18
Ook hier de afgelopen week al 3x een spontane herstart van onze Arris gehad. Machtig irritant!
Maar als ik het goed begrijp (heb nog niet alles uitgebreid gelezen, maar vluchtig gescand om te zien of meer mensen dit probleem hebben) is er voorlopig dus nog geen oplossing voorhanden?
Nee, helaas nog niet. Ze zijn met wat enkele testers bezig om dit euvel de nek om te draaien. 😉
Reputatie 7
Badge +31
Zucht. Weken geen last, nu na 3 dagen, midden in Radar, wéér.
30-4; 20:46 u.
Reputatie 7
Badge +31
Ik moest me even suf zoeken naar dit topic, maar ik had er weer een.
Spontane herstart 14:22 op 23-7-2018
Reputatie 7
Badge +31
Weer 12:36, 26-7
Reputatie 7
Badge +28
Ik moest me even suf zoeken naar dit topic, maar ik had er weer een.
Spontane herstart 14:22 op 23-7-2018

Ik heb de titel aangevuld, misschien dat we dan het topic wat makkelijker terugvinden.

Er zijn ook op het testforum de laatste week opeens meer meldingen. Dat is "goed nieuws", er worden nu logbestanden aangemaakt bij twee melders. Hopelijk komt daar wat nuttigs uit want de grondoorzaak is nog steeds niet gevonden. Het kan een softwarematig probleem zijn (een app zoals Netflix crasht, te veel HDMI/HDCP fouten, miscommunicatie tussen de TV-ontvanger en de updateservers) of een hardwarematig probleem (ontvanger wordt te warm/kan warmte niet kwijt). Hardnekkig probleem.

Reageer