wensen toekomstige settopbox of cam module

Reputatie 7
Badge +8
wat zijn onder de kpn gebruikers zoal de wensen voor de settopbox of itv cammodule ?, ikzelf heb een behoorlijk lijstje.

- meer instelmogelijkheden, zoals sneller horizontaal (9x1) vertikaal (1x9) of raster (16x16) zappen via de OK toets en automatisch de tweede OK na xxx seconden(instelbaar) en aansluiting met je profiel,

- instellingen zoals subtitles, dubbing enz dus aparte sub streams en niet meer inbakken.

- hoofdtelefoon aansluiting.

-hdmi 1.4 (heeft ethernet over hdmi, handig voor netTV toestellen)

- wifi en/of bluetooth profielen ook voor internet adhoc delen

- dlna, smb, airplay sharing en kpn opnemen cloud.

- remote control apps voor smartphone/tablet

- intergratie met dect (nummerweergave of adresboek in beeld)

- beeldbellen met andere itv, skype, 3G gebruikers etc.

- (meer) apps, misschien eigen kpn appstore of aansluiting met android/apple?

- x10 en andere home automation bediening of slimme intergratie (bv bij film aanvang lampen dimmen)

- webbrowser (een echte zoals chromium), RF/wifi/bluetooth qwerty remote

-  thuiszorg en, bewaking en alarmcentrale intergratie.

- mogelijkheid om linux te installeren, bv ubuntu of xbmc.

- OS opties zoals google Tv of apple TV (zal wel de grootste uitdaging zijn apple overtuigen), maar als intergratie ruimte daar is waarom zou dan extra hardware moeten aanschaffen als het via de STB kan.

een verlicht afstandsbediening of via android DECT / GSM

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=xYeKU3CaFfk#t=38s

- oja, de DVS, lelijk groot ondingen zijn dat, kan best kleiner (ter grote van een kleine adapter) of gewoon helemaal afschaffen en wifi gebruiken.

11 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Bijna al je punten is voor rekening van Motorolla de fabrikant van de ontvanger, google TV zal er best mee kunnen apple TV niet(motorolla is van google vandaar).

Ik denk dat deze ideeën het beste bij motorolla kunnen worden neergelegd.

Reputatie 7
Badge +8
dat zou je denken. kpn koopt de boxen in via motorala, maar veranderd de firmware bij een ander of dit intern. officeel zit er allerij toepassingen op die kpn er heeft uit gehaald. zo werkt deze red button niet http://www.zappware.com/customers/broadcasters/sbs6.html
Reputatie 4
Badge +1
Ja dat is zo, de 1963 zoals KPN ze nu uitgeeft is een echte mediacenter en kan dus een hoop, let wel er is een reden dat KPN alles eruit sloopt.

Reputatie 7
Badge +8
mischien eens tijd voor een custom firmware, maar kpn heeft allerij mogelijkheden om middelware aan te bieden, vooral die facebook app en videotheek en matrix zien er gelikt uit, beter dan de huidige maffe kpn-mine design, kan me ook voorstellen dat je zodoende handig toegang kan krijgen via cloud of lekker vanuit je stoel bladeren in de webwinkel van kpn, wehkamp enz, en op de achtergrond 101TV Serious request oid kijke LOL

Reputatie 4
Badge +1
Het nadeel van jou punten is voor KPN is dat ze er ook support op moeten leveren want het word aangeboden dan wel via best effort maar er moet support op worden geleverd.

Reputatie 7
Badge +8
dat klopt, gaat meestal via de leveranciers, maar er werken genoeg mensen bij kpn, die hou je dan mooi aan het werk 🙂 je kan het opensource maken, als kpn nu komt met een appstore om de kwaliteit van de apps te waarborgen en een makkelijk uit te bouwen hardware concept, zul je zien dat er vanzelf developers en bedrijven komen die middelware en andere zaken willen aanbieden. 

maar we hebben het nu over mijzelf, ik zou graag ook van jou en andere forum bezoeken lezen wat zij handige functies vinden.

Reputatie 4
Badge +1
De rode knop wordt wel gebruikt op het videotheekkanaal....

Ik zou bijv. graag spotify op itv willen zien.

Het zou mooi zijn als iTV Teletekst via de HDMI naar de TV kan worden doorgegeven (die heeft o.a. Teletext geheugen en andere leuke functies)

Kan iTV ook direct op Loewe Xelos worden ontvangen? Deze heeft Ethernet-aansluiting en CAM-module aanluiting EN biedt via Media Portal toegang tot Internet en Media-server thuis.

Reputatie 7
Badge +8
om aan te geven wat nu al mogelijk is voor slechts 2watt stroom verbruik en 99euro 

http://www.youtube.com/watch?v=twEoMYEJls4

http://www.solid-run.com/images/CuBox/product%20brief.pdf

Reputatie 2
Badge
Ik mis vooral het beeldformaat 14x9

Reputatie 7
Badge +14
Voor mij zou het een verademing zijn als eindelijk de 2e (Engelse) geluidsporen van met name Eurosport meegezonden zou gaan worden. Alle andere aanbieders doen dit al jaren.

En gemaakte opnames van het Opnemen Pakket kijken via itvonline. Dat moet toch gewoon kunnen?

Reageer