Beantwoord

werkzaamheden monteur en advies omtrent router

  • 19 August 2019
  • 4 reacties
  • 104 keer bekeken

Volgende week maandag komt de monteur langs voor de installatie van het nieuwe 4K abonnement van KPN.

  1. vervangt de monteur de coaxkabel (Ziggo) van meterkast naar woonkamer met een ethernetkabel ?
  2. experiabox/modem hangt in de meterkast waardoor wifi niet heel stabiel is. Is het mogelijk om eerst een geschikte router te plaatsen (die 4k aan kan) tussen modem en 4k tv ontvanger ?
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 21 August 2019, 10:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24
1. Ja. Maar je moet zelf voor (het binnenwerk van) de wandcontactdoos zorgen.
2. 4K gaat alleen over het kabeltje naar je decoder toe. Niet over wifi. 4K en wifi hebben niets met elkaar te maken.
Reputatie 7
Badge +30
Hoi fgroen, welkom op het forum, en alvast welkom bij KPN 🙂 Nick heeft in de basis gelijk met zijn antwoorden. Ik voeg er wel graag nog iets meer info aan toe.

1: De monteur kan de kabel vervangen als de huidige kabel makkelijk te verwijderen valt en jij akkoord gaat met de werkzaamheden en eventuele extra kosten die daarbij horen. Als er extra kosten bij komen bespreekt de monteur die eerst met je.

2: Wifi en de 4K ontvanger hebben inderdaad niet direct iets met elkaar te maken. Maar, als er een ethernetkabel komt van de meterkast naar de woonkamer, dan kan ik je aanraden om daar dan een access point op aan te sluiten. Geen router, want die hebben toch vaak instellingen die dan aangepast moeten worden om te zorgen dat 'ie de Experia Box niet in de weg zit. Een access point is echt bedoeld om alleen een doorgeefluik voor het signaal te zijn. Je hebt dan wifi in de woonkamer via dat access point en de tv ontvanger en je smart tv zelf kunnen dan met een kabel op dat access point worden aangesloten.

Wat keus van access point betreft, je kunt elders een aanschaffen naar eigen keuze. Je kunt ook een Experia Wifi overwegen. Je kunt een enkele aanschaffen en die dan zoals hierboven beschreven in de woonkamer plaatsen. Wel zal de Experia Wifi de wifi van de Experia Box uitschakelen (correctie: dit is alleen het geval bij Experia Box model V10 en eerder, als nieuwe klant krijg je over het algemeen een V10A waarbij het wel aan blijft). Een access point van een andere partij doet dit niet. Als je verder ook op andere plekken in huis (een bovenverdieping bijvoorbeeld) betere wifi nodig hebt kun je aanvullende Experia Wifi aanschaffen daarvoor. De monteur heeft als het goed is hier ook een aantal van in de bus, dus je kunt dat ook nog met hem bespreken.
Reputatie 7
Badge +24
Euhm... het nieuwste modem van KPN word toch niet uitgeschakeld bij een Experia Wifi?
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt gelijk. Ik was even in de war daarmee. Ik pas het aan in m'n tekst 🙂