Beantwoord

Wie vind de wijziging aangaande programma gemist rtl zenders niks

• 20 december 2012
  • 12 reacties
  • 11399 keer bekeken

Per 24 januari komt er wederom een prijsverhoging van programma gemist.

Voorheen konden wer met pluspakket ook rtl zenders programma gemist zien nu moet je er voor gaan betalen, waardoor ik mijn pluspakket maar ga opzeggen dan wordt programma gemist wle heel duur en al die buitenlandse zenders daar heb ik niks aan.  Eeen andere provider misschien nemen wordt nu een wat makkelijkere keus. Zij hadden eerst niet zo'n uitgebreid pakket dan kpn en daarom ben ik hier naartoe gegaan terwijl het wel duuder is, maar nu wordt mijn keuze een goedkoper pakket bij collega bedrijven jammer dat dit zo weer kosten met zich mee brengt

icon

Beste antwoord door Sherakahn 8 januari 2013, 13:04

Niet KPN maar RTL 4 heeft besloten voor uitzending gemist van RTL 4 geld te vragen, dit heeft niets te maken met KPN. Ook bij een Ziggo of andere aabieder zul je moeten betalen voor het terugkijken van RTL 4 programms, wellicht ook RTL 5,7,8 ??

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 2
Niet KPN maar RTL 4 heeft besloten voor uitzending gemist van RTL 4 geld te vragen, dit heeft niets te maken met KPN. Ook bij een Ziggo of andere aabieder zul je moeten betalen voor het terugkijken van RTL 4 programms, wellicht ook RTL 5,7,8 ??

Dan gaan dus de tarieven omlaag, want een minder aanbod voor dezelfde tarieven is niet korrekt. En verwij nu niet naar die zenders die erbij komen, en niemand kijkt.

Reputatie 1
Badge
Ik heb een jaar abonnement bij KPN afgesloten en niet bij RTL. Hierbij is GRATIS uitzending gemist van de RTL zenders inbegrepen...

Reputatie 2
Ja dat klopt, toen het contract met RTL nog gratis was toen zat het ook gratis bij uitzendinggemist bij KPN of elke andere aanbieder. Nu kan je gewoon even wat extra betalen als je naar RTL programma's wilt terugkijken. Een voordeel, CSI is terug te kijken maar helaas iets te duur voor zomaar even te kijken. Het is niet anders, deal with it of ga weg bij kpn. (overigens zul je bij een ziggo of tele2 enz hier ook mee te maken krijgen. In de winkel wordt uitzendinggemist aangeprezen als dat er "alles"  te herhalen valt op commando, echter zijn lang niet alle films, en series beschikbaar wegens copyright en andere wetten. En wat er inderdaad op uitzendinggemist komt, tja hier had ik ook meer van verwacht ja, en dat RTL hiervoor gekozen heeft is ook jammer, maar echt missen doe ik het ook niet want als je alles wat RTL uitzend ook gratis even opneemt is er niets aan de hand, het kost alleen iets meer tijd.

Reputatie 4
Badge
KPN pastte hun contracten eenzijdig aan, dus tot de wijziging kon je gewoon kosteloos van je contract af. Verder hebben ze ook extra zenders toegevoegd. Alleen voor sommige mensen zal het wat minder uitpakken. Tenzij je 100.000 zenders aan je aanbod toevoegd, heb je altijd mensen die niet tevreden zijn (alhoewel er dan misschien mensen klagen over het te grote aanbod). 

RTL dwingt providers om het aan te passen, en met betrekking tot de zenders die er bijkomen of weggaan: Misschien zou je jezelf eens moeten afvragen of je misschien niet een van de weinige bent in Nederland die naar een bepaalde zender/programma kijkt en dat het voor KPN niet meer te betalen was.

Verder vermoed ik dat er voor elke negatieve uiting er 2 blije klanten zijn bijgekomen. IK heb genoeg te klagen over ITV, maar over het zenderaanbod in zijn gehaal heb ik niks te klagen, zeker gezien het feit hoe lang ITV nog maar in de markt staat.

Reputatie 1
Badge
Voor mij persoonlijk hoeft de hele uitzending gemist niet eens. Ik wil er eigenlijk geen gebruik van maken, maar het gebrek aan herhaald opnemen in het opnemen pakket zorgde ervoor dat we het dagelijks gebruikten. Nu kost een dagelijks programma kijken via 'gemist' je ongeveer 10 euro per maand.

Dat we het zelf moeten opnemen heb ik nooit een probleem gevonden (met onze oude Harde schijf recorder en ons Ziggo abonnement). 1 keer instellen en er nooit meer over nadenken... Nu moet ieder programma los worden geprogrammeerd, vijf keer per week. En als je vrijdag je programma hebt gekeken, kun je die van maandag er nog niet inzetten, want de EPG is maar 2 dagen en er zelf iets inzetten is er niet bij...

Het enige alternatief voor deze drie gebreken was dus uitzending gemist, maar dat is nu dus om zeep geholpen.

Reputatie 4
Badge
Herhaald opnemen vind ik ook een gemis, ben ik met je eens. Maar je berekening vind ik erg knap! Jij bent alleen de momenten thuis om je opgenomen programma's te kijken ofzo? Ik loop zeer zelden tegen de limiet van de epg aan. En als ik iets iets op reclame zie wat over een paar weken wordt uitgezonden, dan onthoud ik dat, schrijf het ergens op en neem het dan alsnog op. Je doet nu net of ze je ingebreke stellen bij ITV. Dit is de opzet, hier betaal je voor. Dat je het een en het ander voor verbetering vatbaar vindt, ben ik met je eens. Maar dat het je geld kost? Dat vind ik een merkwaardige opmerking.

Reputatie 1
Badge
Zo merkwaardig is het niet. Het kost je immers geld om via RTL gemist zenders te kijken. Als je 5 dagen per week een programma wilt kijken op een tijd dat het jezelf uitkomt kom ja al gauw aan 20 uitzendingen per maand die je ofwel via een opname ofwel via uitzending gemist wilt kijken. De laatste optie was altijd kostenloos, maar kost nu ineens op 20x0,50=10 euro per maand.

En ja, inderdaad, kostenloos opnemen kan ook... Iedere dag je programma programmeren, echt 2013.

Dat jij het normaal vind om een programma waar je een reclame voor ziet ergens op een papiertje te schrijven om het vervolgens maximaal 2 dagen voor uitzending alsnog te programmeren, tja...

Op onze ouderwetse video stelden we dat gewoon gelijk in, kon je het tenminste niet vergeten. En met een EPG van 10 dagen kun jij denk ik ook redelijk besparen op je papier.

Reputatie 4
Badge
Dus jij moet dwangmatig elke maand 20 uitzendingen RTL Gemist kijken? Dan kom je wel op dat bedrag ja. Ware het niet dat je het altijd kan opnemen, weliswaar niet op de manier die jij "2013" vindt. Je bereking slaat dus alsnog nergens op. Als je het opneemt is het gratis. Echter wil jij er geen moeite voor doen en dan kost het je geld ja. Maar er is nog altijd zoiets als vrije keuze he, het hoeft niet? Maar al met al ben ik het inhoudelijk best eens met je punten, ik geloof dat ik me er alleen net iets minder druk om maak. En iets minder tv kijk ook..;)

Reputatie 1
Badge
Zelf kijk ik nauwelijks televisie, hooguit af en toe Discovery Channel als ik een uurtje sta te strijken... Maar ja, er wonen meer mensen hier in huis.

Wat ik wel vreemd vind dat ik via KPN moet betalen voor uitzending gemist van RTL zenders, terwijl ik via de app RTL XL op mijn samsung smart TV en op mijn tablet de uitzendingen wel gratis kan bekijken (bv ontvoerd bij KPN 1,49 via RTL XL gratis), waarom vraagt RTL hier geen geld voor?

Reputatie 2
Badge
Bij de veelgestelde vragen op de website van RTL kan je het volgende vinden:

http://www.rtl.nl/service/xl/support/

Waarom moet ik soms wel en soms niet betalen voor programma's op RTL XL?

RTL wil haar kijkers net als op televisie en radio ook online een zo breed mogelijk programma-aanbod bieden. Dat vergt bepaalde investeringen. Die zitten onder andere in het verwerven van rechten, het garanderen van een hoge beeldkwaliteit, het verbeteren van de techniek en de productiekosten. Voor televisie en radio verdienen wij dergelijke investeringen terug door reclame aan te bieden. Naarmate ons aanbod online wordt vergroot, stijgen ook de kosten. Daarom biedt RTL haar kijkers de keuze om fragmenten gratis terug te kijken met reclame of hele uitzendingen zonder reclame tegen betaling. Het kan ook zijn dat een programma één week gratis te bekijken is en dat er na die week een vergoeding wordt gevraagd. Op deze manier kunnen wij blijven werken aan een mooi aanbod en hebben onze kijkers een steeds grotere keuze hoe, waar en wanneer ze onze programma's willen bekijken.

Reageer