Beantwoord

wifi versterker en dan bekabeld tv kijken

• 8 december 2017
  • 6 reacties
  • 700 keer bekeken

Beste Lezer,
De volgende vraag...
Ik heb een experia V10 (ZTEH396A). Op een andere verdieping heb ik een wifiversterker van KPN staan. (Arcadyan)
Als ik vanaf hier een utp trek naar mijn pc en een check doe zit op een snelheid van rond de 300Mbps.
Dit lijkt mij meer dan snel genoeg om ook een utp te trekken naar mijn kpn InteractieveTV box om zodoende toch "bekabeld" tv te kijken.
Echter.......dit werkt 2 a 3 tellen en dan is het beeld vast.

Hoe de V10 en/of de versterker in te stellen dat het wel werkt aangezien TV kijken via de pc wel vlekkeloos verloopt.

Ik hoor het graag........en ja.......ik weet het... bekabeld vanaf de V10 werkt wel goed (dat was in mijn oude huis wel mogelijk). In mijn nieuwe woning is het trekken van de kabel vanuit de meterkast naar de slaapkamer op zijn zachts gezegd een ramp.......

De reden waarom ik het het liefst zo wil doen is omdat als ik met de draadloze verbindingsset ga zitten ik niet alle tv's (5 stuks) kan koppelen zonder storingen. 😟

Ik hoor graag wat een werkende oplossing in deze is.
Groeten!
icon

Beste antwoord door joss1965 8 december 2017, 17:14

Ja, het zal werken als de verbinding tussen Experia en tv ontvanger min of meer bedraad is (dus utp kabel of via DVS). Als je de switch nodig hebt, check of die IGMP Snooping ondersteunt. Zo niet (of als je twijfelt), sluit dan de tv ontvanger in ieder geval op de WiFi versterker aan (die ondersteunt het). Volgorde vanaf de DVS maakt anders niet veel uit.
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Begrijp ik goed dat je de WiFi versterker niet bedraad (of via een DVS) op de Experia hebt aangesloten, maar via WiFi? Dan gaat het niet lukken om iTV daarop aan te sluiten. Ik denk dat je toch moet kijken naar een combinatie van een DVS (tussen Experia en WiFi versterker) en switches. Hoe en wat hangt af van waar je 5 tv’s en andere apparaten staan.
Hoi Joss1965
Allereerst bedankt voor de snelle reactie ☺
Klopt wat jij zegt....ik heb geen DVS naar de versterker lopen.
Begrijp ik je goed als je zegt dat als ik vanaf de DVS een stekker in de versterker zou doen en vanuit de versterker weer een stekker naar de iTv zou doen het wel zou moeten werken?

Een goede switch heb ik nog wel liggen dus dat is het probleem niet.

Kan ik vanaf de DVS al een switch plaatsen of is het verstandiger om de switch te plaatsen op een stekker vanuit de Wifiversterker?
Reputatie 7
Badge +10
Ja, het zal werken als de verbinding tussen Experia en tv ontvanger min of meer bedraad is (dus utp kabel of via DVS). Als je de switch nodig hebt, check of die IGMP Snooping ondersteunt. Zo niet (of als je twijfelt), sluit dan de tv ontvanger in ieder geval op de WiFi versterker aan (die ondersteunt het). Volgorde vanaf de DVS maakt anders niet veel uit.
Reputatie 7
Badge +18
Hallo Renquist en welkom op het Forum. Ben je er met de hulp van Joss inmiddels uitgekomen? Als je nog vragen hebt dan hoor ik het graag van je!
@joss1965 Vandaag aan het rommelen geweest met de aansluiting zoals door jou aanbevolen en ik moet zeggen.........een klein wonder is geschied 🙂 Het werkt! helemaal top! Dank je wel
Reputatie 7
Badge +10
Dat is goed nieuws, dank voor de terugkoppeling.

Reageer