Beantwoord

WiFi versterker geeft foutmelding

  • 21 January 2020
  • 18 reacties
  • 488 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +9

goedemiddag. ons Wi-Fi versterken. de witte gaf plotseling fout melding. en ons TV waar die op aan gesloten was gaf fout meldingen. ik heb de versterken ER af gehaald toen weer TV. Ikzelf heb ER als aan gedaan wat moest..maar ikzelf denk dat híj stuk is .IK heb hem IN de tijd gratis gekregen. mijn vraag wat nu boven hebben we NU heel slecht Wi-Fi. met vriendelijke groet Cornelis48

icon

Beste antwoord door wjb 24 January 2020, 08:39

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @cornelis48 

Heb je t toevallig deze versterker: 

Helaas verkoopt KPN deze niet meer. Ik heb zelf een router gekocht. En dat werkt gelukkig ook goed. Alleen moet je de router wel zelf instellen. 

Reputatie 7
Badge +9

goedemorgen  Dennis jadat IS hem IK HEB deze al een paar jaar heeft altijd goed gewerkt maar plotseling niet meer DE blauwe lampje branden wel maar geeft geen signaal meer vreemd. IK wacht wel af. groetjes van Cornelis 48👍🤔

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb zelf een router gekocht. En dat werkt gelukkig ook goed. Alleen moet je de router wel zelf instellen. 

Een router is wel een heel ander ding dan dit ding hoor. Dat kun je niet als vervanging zien.

Maar goed, dit ding heeft 4 extra LAN poorten, je kunt dus 4 apparaten aansluiten. En het is daarmee eigenlijk een switch en accespoint in 1. Wat topicstarter nu als vervanging krijgt, is een Experia WiFi. Die heeft maar 1 extra LAN poort. Je kunt dan dus de tv ontvanger aansluiten, maar niet meer. Je zult dan een losse switch aan moeten schaffen als meer apparaten aansluiten nodig is.

Reputatie 7
Badge +22

Een router is wel een heel ander ding dan dit ding hoor. Dat kun je niet als vervanging zien.

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen @Nick83:grin: Het werkt wel veel beter heb ik gemerkt, en je kunt er een hoop meer mee. Maar als je iemand hebt die daar niet in thuis is, dan is het niet echt een goede vervanging. :wink:

Reputatie 7
Badge +9

goedemiddag wat Wi-Fi versterken. daar HEB ik helaas geen        verstand van om hem in te stellen daar OM koop ik geen voor ons zelf. ben dus afhankelijk van kpn versterken. Ikzelf heb gemeten met een app boven. maar boven zwak Wi-Fi helaas. NU ons witte WiFi versterken defect IS voor boven. 🤔

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @cornelis48. Ik lees dat je een witte WiFi-versterker hebt en je vermoedt dat deze defect is. Dat is natuurlijk balen. Je geeft aan dat je een foutmelding krijgt. Welke foutmelding gaat het precies om? Heb je al geprobeerd de WiFi-versterker te resetten? En hoe lang heb je de versterker al? Op een WiFi-versterker heb je namelijk 2 jaar garantie. 

Zoals @Dennis Schreve al noemt: deze versterker verkopen we niet meer. Je ontvangt dan een Experia WiFi ter vervanging, mits de versterker nog onder garantie valt. De Experia WiFi heeft twee ethernetpoorten. Je kunt daar dus maximaal één apparaat op aansluiten. Je zou dan zoals @Nick83 aangeeft een switch nodig hebben om meerdere apparaten aan te sluiten.

Reputatie 7
Badge +24

Een router is wel een heel ander ding dan dit ding hoor. Dat kun je niet als vervanging zien.

Dat hoor je mij toch ook niet zeggen @Nick83:grin: Het werkt wel veel beter heb ik gemerkt, en je kunt er een hoop meer mee. Maar als je iemand hebt die daar niet in thuis is, dan is het niet echt een goede vervanging. :wink:

Ja ik heb ook een 2de router. Erg fijn, veel meer mogenlijkheden. Maar als wifi het enige doel is, dan moet je zeker niet kiezen voor een (wifi)router.

Een accespoint en switch in 1, zoals dat witte vierkante ding, is echter wel handig natuurlijk. Als je zoiets vergelijkbaars wil, moet je nog behoorlijk zoeken volgens mij.

Reputatie 7

Ja ik heb ook een 2de router. Erg fijn, veel meer mogenlijkheden. Maar als wifi het enige doel is, dan moet je zeker niet kiezen voor een (wifi)router.

Helemaal eens, het verbeteren van wifi doe je door het bijplaatsen van wifi accesspoints. Wifi accespoints sluit je met een netwerkkabel aan op de router en alleen als het echt niet anders gaat kan je een mesh systeem overwegen. Weet wel dat je dan eigenlijk twee keer teveel betaalt voor je wifi en dat de performance niet beter zal zijn dan met wifi accesspoints.

Reputatie 7

@cornelis48, heb je al een keer geprobeerd in te loggen op de beheerpagina's van jouw KPN WiFi "versterker"?

Weet je het LAN IP adres van jouw KPN WiFi "versterker"?

Reputatie 7
Badge +9

Ikzelf heb hier geen verstand van over internet en WiFi versterken IK HEB HEM wel MET een puntje IN dát kleine gaatje IN druk maar nee.die twee blauw lampje blijven branden ook als IK de stroom er af haalt. en natasja kpn  die versterkenis ongeveer zeker drie jaar oud ik heb hem in verleden gratis van KPN gekregen maar nu helaas. met vriendelijke groet Cornelis 48.

Reputatie 7

Die twee blauwe lampjes horen ook continue te branden als deze met een netwerkkabel is aangesloten.

Je hebt de KPN WiFi "versterker" dus een factory reset gegeven. Heb je daarna dan opnieuw de installatie procedure doorlopen?

 

Geef de KPN WiFi "versterker" opnieuw een factory reset en doorloop de onderstaande procedure.

Doet de KPN WiFi "versterker" het nu weer?

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @cornelis48. Wat @wjb zegt klopt: als de lampjes ‘Power’ en ‘WPS’ continu blauw branden, betekent dit dat de WiFi-versterker een goede verbinding heeft en bedraad is aangesloten. Heb je de stappen uit de afbeelding die @wjb deelt al doorlopen? Als dat niet werkt, koppel de WiFi-versterker dan eens los en doorloop de WiFi tuner

Reputatie 7
Badge +9

Goede middag ikzelf heb nog geen tijd gehad. maar aan komende weekend gaat IK HET proberen. Uiteraard laat IK HET weten hier op het forum 😉fijn weekend 😉

Reputatie 7
Badge +22

Goede middag ikzelf heb nog geen tijd gehad. maar aan komende weekend gaat IK HET proberen. Uiteraard laat IK HET weten hier op het forum 😉fijn weekend 😉

Is er al iets bekend @cornelis48?

Reputatie 7
Badge +9

GOEDEAVOND DENNIS Ben nog niet bezig geweest. Maar IK laat het zeker weten 😉👍

Reputatie 7
Badge +9

Goede middag Dennis en wjb IK heeft het gedaan zo als jullie zijden. híj doet het weer goed .dank je wel ook  natuurlijk Natascha kpn EN andere van KPN. 👍😉😀

Reputatie 7

Dat is je dan mooi gelukt @cornelis48.

 

Reputatie 6
Badge +9

Hartstikke mooi dat het weer werkt, @cornelis48:smile::thumbsup_tone2:

Reageer