Wijziging van kanaalnummers per 4 juli

• 13 mei 2017
  • 35 reacties
  • 6413 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Waarom nog steeds ARD en ZDF niet in HD ? Het is 2017 notabene !!Ik begrijp dit ook nog steeds niet. De meeste providers geven die wel door, alleen KPN nog niet. 😞
Reputatie 7
@DennisSchreve en @huistijger
Hier lukt het prima om bij Arte te switchen naar Frans en bij de NPO HD zenders naar Dolby geluid.

Druk als je live kijkt op pauze, dan op stop, selecteer ok en druk op de OK-knop.

Ik heb een Arris maar het werkt ook op een Arcadyan en ook met een 4K ontvanger (heeft wjb geprobeerd)
Reputatie 7
Badge +19
@DennisSchreve en @huistijger
Hier lukt het prima om bij Arte te switchen naar Frans en bij de NPO HD zenders naar Dolby geluid.

Druk als je live kijkt op pauze, dan op stop, selecteer ok en druk op de OK-knop.

Ik heb een Arris maar het werkt ook op een Arcadyan en ook met een 4K ontvanger (heeft wjb geprobeerd)

ja nu lukt het wel, zojuist deed ik het precies zo en er gebeurde niets.
Ik zal het wel fout gedaan hebben, maar het werkt nu dus wel
Dank jullie!
Reputatie 7
Je moet natuurlijk wel apparatuur hebben die Dolby kan weergeven, anders heb je er niets aan. En bij mij werkt die truc ook (Arris, geen 4k).

...

Even een aanvulling: Arte is in 2 talen, door even op "PAUZE" te drukken, daarna op "STOP", pijltje omhoog, daarna op "OK" drukken.

NPO zenders (1, 2, 3) worden standaard in "STEREO" geluid weergegeven. Wil je dit in "DOLBY 5.1" horen, dan werkt dit hetzelfde wat ik hierboven heb beschreven bij de zender Arte. :)

Als ik bovenstaande uitprobeer gaat ie met PAUZE gewoon op pauze,
met Stop wil ie Pauzeren weer stoppen, en vraagt daar ook om, wat je met OK
kunt bevestigen.
Maar met het geluid gebeurt niks.

Is dit specifiek voor bepaalde boxen?
Bepaalde snelheid van knoppen indrukken?

En, zijn er meer hidden features die het delen waard zijn?
Reputatie 7
@ motomarz.
Dit werkt alleen met live kijken. Bij NPO HD zenders 701, 702 en 703 kun je dan Dolby geluid krijgen. En bij Arte kun je switchen naar de Franse taal.
Het werkt i.i.g. op de Arris, Arcadyan en 4K boxen.
Je gaat inderdaad eerst 'gewoon' op pauze. Daarna via 'stop' 'ok selecteren' en op de OK-knop drukken ga je weer live kijken. Maar dan met Dolby geluid (NPO HD 701, 702, 703) of Frans op Arte op 49.

Ik heb ooit wel wat geschreven over verborgen functies van de afstandsbediening.
De ‘verborgen’ extra functies van de iTV afstandsbediening
Reputatie 7
OLON en NLPO boos over kanaalwijzigingen lokale omroepen.
Zie: https://mediamagazine.nl/lokale-omroepen-boos-op-kanaalwijziging-kpn-interactieve-tv/
Reputatie 7
Badge +16
Ik begrijp niet waar ze zo boos om zijn. Ook nu al is het echt zoeken waar je zender zit.
Reputatie 7
Tenzij je ze eenmaal weet... Ik denk dat ze bang zijn dat als men vier cijfers in moet toetsen (nog) minder vaak naar de lokale kijkt/luistert dan nu met drie. Volgens mij zal dat wel meevallen.
Ik denk dat ook de verplaatsing an sich niet lekker valt. Dan moet je weer opnieuw je zender zoeken. Maarja, zowat alle zenders (i.i.g. SD) krijgen bij KPN een nieuw nummer.
Reputatie 7
Badge +18
Ik denk dat ze bang zijn dat als men vier cijfers in moet toetsen (nog) minder vaak naar de lokale kijkt/luistert dan nu met drie. @PeterG 4 cijfers intoetsen, dat wordt voor mensen met een lichamelijke beperking met hun handen die niet goed werken een "uitdaging". Want als ze te langzaam intoetsen zijn ze meestal weer te laat. En als ze te laat zijn, kunnen ze op kanaal 10 zitten, om de 1 - 0 in te toetsen. Willen ze naar 100, dan zullen ze het net halen met: 1 - 0 - 0 in te toetsen. Laat staan dat ze straks 4 cijfers in moeten toetsen.

Reageer