wijziging zenderpakket: TV5 verdwenen

• 6 augustus 2018
  • 8 reacties
  • 116 keer bekeken

Reputatie 2
Ik kom terug van vakantie en zie tot mijn grote ontsteltenis dat één van m'n favoriete zenders uit het pakket is, namelijk TV5-Monde, Frans en veelal ondertiteld. Hiervoor is in de plaats gekomen France-deux, niet ondertiteld. Ik versta redelijk Frans, maar bij veel programma's wordt er druk en snel gesproken, waardoor me toch veel ontgaat.
Het verdwijnen van TV5 zal ongetwijfeld in een of andere KPN-nieuwsbrief zijn gecommuniceerd, dat heb ik dan blijkbaar gemist. Weet iemand de reden van deze verandering?
Bij Ziggo zit de zender nog gewoon in het pakket en de programmering van France-deux is in niet vermeld in enig programmablad. dit zou 'n reden kunnen zijn om over te stappen.
Admin: titel aangepast i.v.m. de vindbaarheid

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Theo Hovius, de wijziging is begin mei aan de klanten medegedeeld via een email waar ook de prijswijziging in stonden. De redenen is nooit echt bekend gemaakt, maar vaak is het een combinatie van hoge doorgiftekosten en lage kijkdichtheid wat er dus uiteindelijk toe leid dat een zender wordt vervangen.
Veel klanten hebben hun beklag gedaan omtrent deze wijziging, dus misschien veranderd het volgend jaar nog. Maar daar zijn geen beloftes over te doen.
Reputatie 2
Eerlijk gezegd lees ik de KPN-mails niet altijd en zal dit bericht dus wel gemist hebben. ik vind het erg jammer en zal er eens over nadenken of ik niet zal overstappen naar Ziggo.
Reputatie 6
Badge +10
Misschien kunnen ze TV5-Monde terugzetten
op het sinds kort vrijgekomen Disney XD tv slot.
TV5 monde kijkers ook weer happy.
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @Theo Hovius,
Op zich zou het jammer zijn, maar als je inderdaad echt veel naar TV5 kijkt/hebt gekeken snap ik de beslissing volledig 😉. Zolang je geen lopend jaarcontract meer hebt, sta je vrij om per maand op te zeggen.

Hopelijk komt KPN volgend jaar nog op deze beslissing terug.
Reputatie 2
Ik heb het Pluspakket, dat zijn toch minstens 70/80 zenders, waarvan ik er niet meer dan hooguit 10 bekijk. Het zou toch tegenwoordig met de huidige techniek mogelijk moeten zijn 'n persoonlijk zenderpakket samen te stellen.
Reputatie 7
Badge +10
@Theo Hovius
Een zenderpakket zelf samenstellen gaat een duur geintje worden waar weinig animo voor is.
Voorheen is er getest met een online zenderpakket via Knippr waar je voor gemiddeld €0,99 cent per zender zelf naast het basispakket, extra pakketten kon maken. Helaas bleek dit geen succes.

Het probleem zit hem gewoon dat er voldoende animo moet zijn en lage doorgiftekosten om voor alle klanten de prijs betaalbaar te houden. Maar het neemt niet weg dat KPN wel meer mag polsen wat men als wensen heeft qua zenders.
Reputatie 2
Beste Chris,
Hartelijk dank voor je reacties, ik had mijn berichtje geplaatst uit onvrede, maar ik had niet verwacht zo veel berichtjes hierop te krijgen. Ik zal eens vaker op dit forum kijken.
Dank en groeten, Theo
Reputatie 7
Badge +18
Dag Theo Hovius, welkom terug van vakantie en als nieuwe gebruiker op het KPN forum 🙂 Ik heb vrij weinig toe te voegen aan de nuttige informatie die Chris gegeven heeft. Er zijn al behoorlijk wat reacties op het verdwijnen van jouw geliefde zender TV5. Ik hoop met jou en de andere Franse taal, cinema en cultuur liefhebbers mee dat we dit de volgende zenderwijziging nog eens gaan herzien. Ik kan daar helaas geen uitspraken over doen, maar weet dat we al jullie reacties op ons forum doorgeven. Ik vind het erg gaaf dat je van plan bent vaker op ons forum te gaan kijken 😃 Laat je inspireren, neem deel aan discussies of help een andere klant. Wees in elk geval vrij om je antwoorden hier te vinden of te geven 🙂

Reageer