Wijzigingen per 1 juli 2016

• 2 mei 2016
  • 53 reacties
  • 4634 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +9
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/wijzigingen2016.htm

Helemaal geen nieuwe HD zenders. 

53 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Wat een slecht excuus voor de tariefwijziging: We hebben Netflix en KPN Veilig toe gevoegd.
Nou daar zat ik ook echt op te wachten. En ik ben zeker bereid om daar €2,50 voor te betalen.

Verder vind ik het onduidelijk of deze wijziging ook voor Internet-only of Internet en Bellen klanten geldt. In de eerste alinea staat dat het "voor onze abonnementen voor Interactieve TV, Internet en Bellen" geldt. Terwijl in het veelgestelde vragen gedeelte staat "De tariefswijziging geldt voor alle klanten met Internet, Bellen en/of een Interactieve TV abonnement.".

Robin
Reputatie 7
Badge +15
Ik ben hier zelf ook niet zo'n fan van. Ik zat al zelf netflix via mijn TV te streamen(Ook al is dit een leuk extratje) en op KPN veilig zit ik niet bepaald te wachten, ik heb zelf mijn beveiliging geregeld 🙂  

Ik hoop dat men dit via een andere route deze verhoging toch weet te verantwoorden. (Bijvoorbeeld door een uitbreiding van het kosteloze beging gemist of het het tijdbestek waarin je NPO programma's kan terugzien te verhogen. 't kan al bij de grote concurent ;) ) 

Reputatie 7
Nou, dit is matig. Had minstens ARD HD en ZDF HD erbij verwacht. Daar is het écht tijd voor.

Wel een pluspuntje: BBC ONE HD en BBC TWO HD komen nu tenminste bij elkaar zonder zender ertussen. Maar het blijft met HD allemaal nog in de 700 reeks. Die wijziging zal later dit jaar komen, denk ik zo. Ook ARD HD en ZDF HD heb ik voor dit jaar nog goede hoop op.

Reputatie 5
Badge +7
Dit is op HD gebied inderdaad een regelrechte flop.

Reputatie 7
Ronduit teleurstellend, ik mag hopen dat er eens wat meer concurrentie gaat ontstaan op TV gebied want dit is rampzalig voor ons als consument.

Helaas zijn er eigenlijk maar twee partijen, Ziggo en KPN (wholesale) en dat is blijkbaar te weinig om ons als klant enige vooruitgang te bieden.

Laat me niet lachen als onderstaande de uitkomst is van grondig onderzoek. Weten jullie van hoeveel zenders wij de SD variant geleverd krijgen terwijl er een HD variant beschikbaar is? Blijkbaar niet, want anders waren jullie wellicht beter aan de wensen van de klant tegemoet gekomen.

Dat je met droge ogen bovenstaande alinea durft op te stellen getuigt wat mij betreft van complete incompetentie van KPN. Zenderaanbod verbeteren doe je in twee richtingen, kwantitatief en kwalitatief. Kwalitatief slaan jullie de plank volledig mis. Geen enkele HD zender erbij, hoe is het mogelijk...:@

En KPN is blijkbaar ook de enige die geld durft te vragen voor een app (Netflix) die op alle andere platforms toch echt gratis is.

Hoe durf je dat als rechtvaardiging van een tariefsverhoging op te voeren. :@
Reputatie 7
Dus ik betaal €2,50 meer per maand voor o.a. een app die ik NIET gebruik? (Netflix). Nou nou. :S KPN ga je schamen.

Ik blijf wel want als ik vergelijkbare mogelijkheden wil hebben betaal ik bij Ziggo (alsnog) zo'n 17 Euro meer per maand.

En of ik KPN Veilig ga gebruiken... Ik heb een prima virusding op m'n pc.

Reputatie 7
Badge +30

wjb schreef op 2 mei '16 om 18:03u

2016-05-02 17.55.53.jpg

Ik vraag me wel af welke mensen deze klantonderzoeken gekregen hebben. Ik kan niet voor andere mensen spreken maar ik ben niet van mening dat PassieLight naar het basispakket moet.

Reputatie 7
Badge +18
Zo te zien hoef ik geen nieuwe topic te starten. Want deze topic is er al. Goed gedaan !

Dit is echt jammer. Ik vond KPN al duur... Nu is het een stap te ver en zijn ze TE duur. Ondank jaren goede service en kwaliteit, wordt het nu toch tijd om eens verder te kijken naar goedkopere opties. 

Reputatie 7
Tja, als je bv. bij Ziggo dezelfde mogelijkheden wilt hebben zit je toch wel aan véél duurdere pakketten. Zij hebben in hun goedkopere pakketten bv. géén opnemen.

Reputatie 2
Wat ontzettend jammer dat ARD en ZDF nog steeds in belabberde SD-kwaliteit blijven te zien. Die zitten echt overal al in HD en bij KPN moeten we maar zien wanneer we die erbij krijgen... 

Overigens wel prima dat Mediaset wordt vervangen door Rai Uno. En mooi dat we er bij een pluspakket 2 zenders erbij krijgen, maar ik had toch wel gehoopt op wat mooie HD-toevoegingen. :) 

Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het gevoel dat KPN niet luistert. Want hoeveel klanten hebben al niet gezegd dat ze ARD en ZDF in HD willen hebben. En ik kan me herinneren dat er bestaande SD zenders omgezet werden naar HD. Maar helaas hebben ze dat zeker weer van de baan geschoven, kost teveel. Nee, geven ze Eelco Blok van KPN nog eens een bonus van een half miljoen. En medewerkers ontslaan dat er geen geld is, nee KPN goed bezig! Maar niet heus! 😞
Reputatie 7
https://www.kpn.com/prive/tv-internet-bellen/wijzigingen2016.htm kán niet helemaal kloppen. Er staat dat History SD van plus naar basis gaat. Maar History is óók HD beschikbaar... dat gaat dan toch ook van plus naar basis?

ok jammer: Djazz.tv komt niet terug 😞
Reputatie 7
Bijna goed@PeterG ;), History HD zal wel op 726 blijven, automatisch de beste kwaliteit op een kanaal is helaas :( nog steeds niet beschikbaar en dus kan de HD zender niet ook op 32 hoe graag ik dat ook zou willen.

Reputatie 7
wjb schreef op 2 mei '16 om 22:48u

Bijna goed@PeterG , History HD zal wel op 726 blijven, automatisch de beste kwaliteit op een kanaal is helaas  nog steeds niet beschikbaar en dus kan de HD zender niet ook op 32 hoe graag ik dat ook zou willen.

Ach ja, natuurlijk 😃 :p

Bij deze:

- Rai Uno (i.p.v. Mediaset Italia) komt in basispakket onder zendernummer 75
- History van plus pakket naar basispakket onder zendernummer 32/726

Later dit jaar zouden de HD zenders naar de lage nummers gaan. En zouden er HD zenders bijkomen. We wachten af... 😉
Ik mis eigenlijk de berichtgeving dat klanten € 2,50 in mindering op hun factuur krijgen wegens het verdwijnen van KPN Up. Een dienst dat onderdeel is van je overeenkomst, beëindigen zonder mindering op je maandelijkse abonnementskosten kan men bij KPN blijkbaar wel. Maar het toevoegen van een nieuwe dienst KPN Veilig aansmeren voor € 2,50 is weer wel iets wat men kan.

Eigenlijk had men deze dienst met het verdwijnen van KPN Up dus zonder meerprijs kunnen doorvoeren.

Ik heb helemaal niet om KPN Veilig gevraagd.
Ik vind het prima dat KPN dit wil aanbieden maar dan wel optioneel graag!

Reputatie 4
Badge +3
Dit is heel raar, Netflix gebruikers betalen al voor Netflix...

Voor de rest ben ik het met mijn voorgangers eens.

Reputatie 7
Badge +15
Zou wel leuk zijn als ze netflix standaard zouden aanbieden via iTV :P 

Fijn, 30 euro per jaar extra betalen voor diensten die ik zelf allang goed geregeld heb waarvoor ik kpn helemaal niet nodig heb (Netflix app en KPN "veilig") :@

Reputatie 5
Badge +7
Ik citeer even een stukje uit de Totaal TV Digi Gids Winter 2015. Hierin staan o.a. de plannen voor 2016 van diverse providers. En ik neem aan dat die info ergens bij KPN vandaan komt en niet door Totaal TV uit de duim gezogen wordt. Dit gidsje is van afgelopen december of januari.

"Ook wordt de komende maanden het aanbod uitgebreid met HD-versies van kanalen die op dit moment in SD te bekijken zijn". En "De HD-zenders staan vanaf maart 2016 bovenaan in de zenderlijst van KPN".

Dat eerste is dus maar 3 zenders tot nu toe en maart 2016 is bij lange na niet gehaald. Jammer dus.

Ik ben me vanmiddag eens aan het orienteren geweest bij Ziggo op hun site. Kwa prijs maakt het bij mij niet veel uit in vergelijking met hun duurste alles in 1 pakket. Wat me alleen nog tegenhoud is de 30 Mbit upload in vergelijking met de 500 Mbit die ik nu heb. Afijn, ik moet er nog maar even goed over nadenken.

Reputatie 7
Badge +18

Alfons schreef op 3 mei '16 om 16:30u

Ik citeer even een stukje uit de Totaal TV Digi Gids Winter 2015. Hierin staan o.a. de plannen voor 2016 van diverse providers. En ik neem aan dat die info ergens bij KPN vandaan komt en niet door Totaal TV uit de duim gezogen wordt. Dit gidsje is van afgelopen december of januari.

"Ook wordt de komende maanden het aanbod uitgebreid met HD-versies van kanalen die op dit moment in SD te bekijken zijn". En "De HD-zenders staan vanaf maart 2016 bovenaan in de zenderlijst van KPN".

Dat eerste is dus maar 3 zenders tot nu toe en maart 2016 is bij lange na niet gehaald. Jammer dus.

Ik ben me vanmiddag eens aan het orienteren geweest bij Ziggo op hun site. Kwa prijs maakt het bij mij niet veel uit in vergelijking met hun duurste alles in 1 pakket. Wat me alleen nog tegenhoud is de 30 Mbit upload in vergelijking met de 500 Mbit die ik nu heb. Afijn, ik moet er nog maar even goed over nadenken.

Wat ik nu vet heb gemaakt, dat heb ik ook gelezen wat hierboven omschrijft. Hebben die hoge heren dat weer op de lange baan geschoven? Eelco Blok wilt zijn bonus zo snel mogelijk hebben zeker! :@ 😞 Managers ook!!!) Weten het ook allemaal beter! Beslissen voor ons! Begrijp dat het ook moet bij bepaalde punten, maar als ze iets gezegd hebben, moeten ze het ook waar maken. En TotaalTV zal echt geen leugens erop zetten. Zou een mooie boel worden als ze dat wel deden! :8

Reputatie 7
Badge +30
TotaalTV en geen leugens. Ha ha ha
Reputatie 2
Badge
PeterG schreef op 2 mei '16 om 19:35u
Tja, als je bv. bij Ziggo dezelfde mogelijkheden wilt hebben zit je toch wel aan véél duurdere pakketten. Zij hebben in hun goedkopere pakketten bv. géén opnemen.

Dat klopt niet wat je zegt. Bij Ziggo kun je optioneel een recorder erbij nemen.

Ik had (heb ik nog steeds) een Cisco HD recorder, maar kon niet zo uitgebreid opnemen zoals ik dat nu doe.

Het opnemen ermee was vaak echt een drama.

Vandaar dat ik overgestapt ben op KPN

Reputatie 2
Badge
Alfons schreef op 3 mei '16 om 16:30u

Dan moet je haast wel gek zijn als je je glasvezel gaat inruilen voor Ziggo.

Zelfs 500 Mbit down haal je niet eens met hun duurste abonnement.

Reputatie 7
Badge +18
Die wijziging van zenders vind ik echt.... Ja,  wat moet ik er van zeggen? Vind het klein, heel klein. Maar 3 zenders, en dan ook nog eens in SD. Hallo! KPN, het is 2016! Geen 1985! Ik weet dat HD zenders geld kosten, maar als Eelco Blok nou eens zijn bonus van een half miljoen teruggeeft, dan kunnen er HD zenders bij komen. Voor klanten die het Pluspakket niet hebben, veranderd er eigenlijk niet veel. Want Crime & invastigiagon en AMC komen in het Pluspakket. Maar er zou ook meer HD komen, en dan ging het om de SD zenders die we nu al hebben. Want die zouden van SD naar HD om worden gezet.

Reageer