Beantwoord

Wil graag de "kerkdienst gemist" app op de tv

  • 5 August 2020
  • 13 reacties
  • 1472 keer bekeken

wij waren tot 1 juli j.l. voor 1 jaar klant bij Zeelandnet, die hadden de app “kerkdienst gemist” in het appmenu staan, nu we bij KPN terug zijn hebben we ontdekt dat KPN deze app niet in het menu heeft staan, ik heb zojuist gebeld met KPN en de medewerker beweerde dat hij er nog nooit van had gehoord en dat ik de enige ben die erom vraagt, nu wil dus kijken of er meer zijn die deze app in het menu willen?

groet Spuitelf.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 August 2020, 16:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Ik gebruik de app ook, op m'n slimfoon en die cast ik dan naar m'n soundbar (tv had ook gekund, maar die blijft nu uit). Veel kerken zenden tegenwoordig naast geluid ook video uit via YouTube. Op een aantal KPN-ontvangers is de YT-app beschikbaar, en op de meeste smartTV's ook. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @spuitelf, welkom hier. 

Als ergens veel vraag naar is, dan kijken we zeker naar de opties. Maar ik moet ook zeggen. Ik heb de vraag ook nog nooit voorbij zien komen. Ik acht de kans dus klein dat deze gaat komen, maar wie weet. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Maar op de tv ontvanger kun je wel met de YouTube app enorm veel kerkdiensten volgen.

Ik ga ervan uit dat er meer zijn die dat willen, alleen dat niet op het idee zijn gekomen om dat aan te vragen, als ik de ervaring met ZeelandNet niet had gehad, had ik er misschien ook niet aan gedacht. Maar gezien de connectie van KPN (lukaskastje) met het doorgeven van kerkdiensten, had ik verwacht dat jullie die app ook zouden hebben, maar helaas, pindakaas, niet dus. Vandaar mijn vraag, ook omdat KPN met zulke vragen moeilijk te bereiken is, de website is zover door geautomatiseert dat er eigenlijk geen vragen gesteld kunnen worden waar ze zelf niet over nagedacht hebben, een emailadres weet ook niemand, ben hier al meer als een maand mee bezig. Weet dat ik voor meerdere mensen reageer,zou dus fijn zijn als u hem erop wilt zetten. 

Reputatie 7
Badge +24

KPN gaat hier nooit aan beginnen denk ik. Als KPN dat zou doen, dan zouden er binnen de kortste keren diverse andere religies ook wel hun app op de ontvanger willen. Wat KPN dan niet zou kunnen weigeren natuurlijk. Anders zouden ze nog aangeklaagd worden vanwege discriminatie op geloof. Straks hebben we 4 of 5 van zulke apps op de ontvanger staan. Zie je het al voor je? Zal ongetwijfeld ook weer een hoop gezeik opleveren van heel veel niet gelovigen die dat helemaal niet willen. Nee, aan dat wespennest, daar gaat KPN echt niet aan beginnen. 

Reputatie 7

Je kunt deze app natuurlijk wel op jouw Android telefoon of tablet plaatsen.

 

Zal ongetwijfeld ook weer een hoop gezeik opleveren van heel veel niet gelovigen die dat helemaal niet willen. Nee, aan dat wespennest, daar gaat KPN echt niet aan beginnen. 

Ik begrijp dat jij argumenten van heidenen belangrijker vindt dan die van Christenen?! Op zich is dát ook al discriminatie. Discriminatie van lichte mensen en Christenen schijnt inderdaad tegenwoordig wel te mogen.

 

Je kunt deze app natuurlijk wel op jouw Android telefoon of tablet plaatsen.

 

Díe app bedoelde ik in m'n vorige reactie. Maar die heeft alleen geluid en dát zou een argument kunnen zijn 'm niet aan te bieden, hoewel dat voor Zeelandnet dan weer geen argument schijnt te zijn, afgaande op de vraag van TS. Er is ook een website van. 

Zal ongetwijfeld ook weer een hoop gezeik opleveren van heel veel niet gelovigen die dat helemaal niet willen. Nee, aan dat wespennest, daar gaat KPN echt niet aan beginnen. 

Ik begrijp dat jij argumenten van heidenen belangrijker vindt dan die van Christenen?! Op zich is dát ook al discriminatie. Discriminatie van lichte mensen en Christenen schijnt inderdaad tegenwoordig wel te mogen.

 

Henk,

Ik vond je vraag heel valide. Totdat je dit schreef. Ik heb dus maar even gekeken naar Kerkdienstgemist.nl. Het betreft dus uitsluitend een deel van de protestante “Christenen”.

Dus volgens jou zijn alle niet protestanten geen “Christenen” bij protestanten vaak een synomym voor goede mensen en heidenen een synonym voor het kwaad.  De niet blanke protestanten schaar je dan maar meteen ook even in de laatste categorie. 

Ik schrijf maar niets meer 

 

Reputatie 7
Badge +24

Zal ongetwijfeld ook weer een hoop gezeik opleveren van heel veel niet gelovigen die dat helemaal niet willen. Nee, aan dat wespennest, daar gaat KPN echt niet aan beginnen. 

Ik begrijp dat jij argumenten van heidenen belangrijker vindt dan die van Christenen?!

Het gaat er niet om wat ik vind. Ik kijk daar gewoon heel neutraal en van een afstandje naar. Maar ik ben gewoon heel realistisch. Althans, dat denk ik. Ik denk dat heel veel mensen het geen fijne gedachte vinden als ze tussen de Netflix en YouTube apps allerlei religieuze apps zien staan.

Althans, dat denk ik. Ik denk dat heel veel mensen het geen fijne gedachte vinden als ze tussen de Netflix en YouTube apps allerlei religieuze apps zien staan.

Tja, dat begrijp ik dan weer niet. Op de ontvangers staan allemaal apps die ik nooit zal gebruiken en waarvan ik het wellicht van een aantal niet fijn vind dat ze er tussen staan. Toch erger ik me daar niet aan omdat ik weet dat anderen ze wellicht wel graag gebruiken. Dat jij wat dat betreft een uitzondering maakt voor apps met een meer religieus karakter (waarvan jij slechts vermoedt dat anderen dat niet leuk zouden kunnen vinden) vind ik dan toch een vorm van discriminatie. Je zou ook gewoon kunnen accepteren dat dat soort apps er ook tussen zouden kunnen staan omdat daar door een deel van onze bevolking wel belangstelling voor is, zeker in een tijd dat van normaal bezoek van kerk, moskee, synagoge, etc. nog geen sprake is. Of gaan we tornen aan het grondrecht van godsdienstvrijheid? 

Ik d8 nu juist dat een aantal gebeurtenissen van enigszins recente datum ons er toe aanzette wat meer tolerant te zijn ten opzichte van mensen die anders denken of leven dan wijzelf.

 

Reputatie 7

Off-topic:

Ik d8 nu juist dat een aantal gebeurtenissen van enigszins recente datum ons er toe aanzette wat meer tolerant te zijn ten opzichte van mensen die anders denken of leven dan wijzelf.

Op welke gebeurtenissen doel je dan?

Ik bedoel bewegingen als Black Lives Matter. Maar wat mij betreft is dat allang niet meer beperkt tot alleen donker gekleurde mensen, maar gaat inmiddels veel breder over discriminatie in ruime zin (geaardheid, overtuiging, ras, religie, e.d.).

Overigens heb ik een hekel aan de woorden wit en zwart als het over huidskleur gaat. Ik ben zelf erg licht gekleurd (in het VK zouden ze me een ginger noemen) maar vind mezelf niet "wit” en écht zwarte mensen ben ik ook nog nooit tegengekomen (wel heel donkerbruin). Bijzonder blijft het natuurlijk dat veel lichte gekleurde mensen (ook zij die er wel racistische gedachten op na houden(!)) 's zomers vaak heel veel moeite doen om zo donker mogelijk te worden.

Verder: Frank Boeien zong al: "denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart/wit, maar in de kleur van je hart”!

Waar het mij om gaat is dat als KPN voldoende verzoeken zou krijgen voor kerkdiensten apps op de ontvangers (ik ondersteun dergelijke verzoeken), dat dan niet zou moeten worden tegengehouden met als argument dat "niet-gelovigen” zich daaraan zouden kunnen ergeren. 

Ik bedoel bewegingen als Black Lives Matter. Maar wat mij betreft is dat allang niet meer beperkt tot alleen donker gekleurde mensen, maar gaat inmiddels veel breder over discriminatie in ruime zin (geaardheid, overtuiging, ras, religie, e.d.).

Overigens heb ik een hekel aan de woorden wit en zwart als het over huidskleur gaat. Ik ben zelf erg licht gekleurd (in het VK zouden ze me een ginger noemen) maar vind mezelf niet "wit” en écht zwarte mensen ben ik ook nog nooit tegengekomen (wel heel donkerbruin). Bijzonder blijft het natuurlijk dat veel lichte gekleurde mensen (ook zij die er wel racistische gedachten op na houden(!)) 's zomers vaak heel veel moeite doen om zo donker mogelijk te worden.

Verder: Frank Boeien zong al: "denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart/wit, maar in de kleur van je hart”!

Waar het mij om gaat is dat als KPN voldoende verzoeken zou krijgen voor kerkdiensten apps op de ontvangers (ik ondersteun dergelijke verzoeken), dat dan niet zou moeten worden tegengehouden met als argument dat "niet-gelovigen” zich daaraan zouden kunnen ergeren. 

Henk,

Ik vind niets mis met je eerste vraag., maar waarom haal je in ieder bericht je persoonlijke levensovertuiging en wandel er bij. Er wordt door mensen op gewezen dat ze het niet fijn vinden als er apps komen anders dan hun eigen levensovertuiging of dat ze niet begrijpen waarom je dat wil. Dat soort ik ik ik houding, is standaard in dit forum. We moeten blijkbaar allemaal volgens de richtlijnen van die personen handelen. Als er technisch geen probleem is, waarom dan niet.

Wel is een probleem bij KPN dat webcare medewerkers altijd vertellen dat als er veel vraag naar iets is KPN het zal bekijken. Net als anderen heb ik al tientallen malen gevraagd hoe je het dan kan vragen, maar daar krijgt men nooit antwoord op. Email is afgesloten. Brieven behandelen ze niet en ze noemen dit forum als hun communicatie middel.

Dat is een probleem voor elke KPN gebruiker, die wensen heeft net als jij.

En als ik het niet geschreven had, kon je nu weer antwoorden verwachten met berichten dat ongeveer 5 van de miljoen klanten van KPN geen wensen hebben, voorzien van likes door altijd dezelfde webcare medewerkers.