Beantwoord

Wisselen van pakket, opnames behouden?

  • 26 November 2019
  • 12 reacties
  • 430 keer bekeken

Ik heb nu het gratis plus pakket (waarde 6,99)

Ik wil nu ook het Fox sport pakket (waarde 12,99)

Als ik nu eerst switch van pakket om de duurste gratis te krijgen dan ben ik de opnames kwijt.

Als ik nu het fox sport pakket aan zet, krijg ik dan automatisch de duurste gratis?

Dan zou ik niet eerst hoeven te switchen en zou ik mijn opnames behouden en zou mooi zijn.

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

icon

Beste antwoord door Nadia 27 November 2019, 11:31

Bekijk origineel

12 reacties

Hoi, @beunenco 

Je hebt nog een Alles in 1 of een Internet + TV abonnement?

Als je eerst switcht dan gaat je pluspakket uit en raak je volgens mij die opnames kwijt (van de zenders in het pluspakket dus).

Ik had gratis plus en betaalt F.S. Het omzetten heb ik door webcare laten doen.
A.d.h.v. de mail kon ik concluderen dat ze eerst F.S. uitgezet hadden, dan geswitcht hebben en daarna pluspakket aangezet.
Maar hoe het zit/zat met de opnames van de pluspakket-zenders weet ik niet. Net toevallig maak ik van die nooit opnames.

Thnx Peter, ja had compleet pakket tot 1jan 2020

Heb KPN net gebeld en mag mee op de blackfriday korting.

krijg nu 6maanden 50% korting en het plus pakket en F.S. voor 6mnd gratis.

Krijg de 4K ontvangers, ben benieuwd of de records via de nieuwe ontvangers dan nog bestaan.

Heb nu de HD ontvangers nog.

Opnames zijn niet afhankelijk van de ontvangers. Ik heb twee verschillende type ontvangers (ZXV8001 en VIP2952) en kan de opnames op beiden bekijken. Ook op slimfoon en iTV-website zijn de opnames te bekijken, voor zover de betreffende zenders op die platforms beschikbaar zijn).

OK, dat is goed om te weten.

Ik dacht misschien omdat ik nu 2x de ARRIS VIP5202 (4K) ga ontvangen dat na de upgrade de oude opnames zouden verdwijnen.

Blijft dus gewoon hetzelfde netwerk, alleen kan ik nu dan ook de 4K gebruiken.

Dan kan ik dus gelukkig mijn zelf gekochte  VIP2952 ook blijven gebruiken.

Dan kan ik dus gelukkig mijn zelf gekochte  VIP2952 ook blijven gebruiken.

Heb je die gekocht van iemand die kon aantonen dat hij 'm van KPN overgenomen had? Deze ontvangers worden door KPN niet te koop aangeboden, je moet ze huren. Heb je 'm gekoppeld aan je eigen abo-nummer? Wellicht ben je nu dus "illegaal” bezig (het woord heling is wel eens gevallen in dit soort situaties).

Nee hoor, heb er 2 door KPN geleverd in gebruik, die zullen terug moeten. Had er zelf ooit 1 gekocht bij used products(in de hoop dat die op het oude telfort systeem zou werken, niet dus) en werkte wel als derde, via mijn eigen inloggegevens, op het nieuwe kpn ja. Die derde heb ik overigens nooit meer gebruikt, 2 was genoeg.

Is dus nu een soort backup, als 3e plek gebruikt gaat worden.

Weet niet waar jij het over hebt want heel marktplaats staat er vol mee......

Weet niet waar jij het over hebt want heel marktplaats staat er vol mee......

Dat maakt het nog niet legaal.

Alleen de Motorola 1903 en 1963 heeft KPN indertijd, tot juni 2011, nog te koop gehad. Als die (inmiddels veel te oude) beestjes te koop worden aangeboden kan het legaal zijn.
De overige ontvangers heeft KPN altijd alleen maar als huur uitgegeven. Als men ze niet terugstuurd, maar te koop gaat zetten op M. dan is dat dus illegaal. KPN heeft nooit toestemming gegeven voor (door)verkoop van haar apparatuur.

Ja vandaag de dag is het inderdaad allemaal huur.

Ik heb nog even aan de onderkant van het kastje gekeken en is denk ik een nog wel oudere dan aan het type nr. te zien.

Het is een Motorola VIP 1853

Used products is over het algemeen wel voorzichtig met wat ze van mensen inkopen en wordt aardig ge-checked, daar ben ik dus ook vanuit gegaan en van kpn kon ik het proberen of dat ging werken. (dus alles open kaart)

Ik kijk uit naar mijn nieuwe 4K kastjes, wel handig dat remotes met BT niet meer hoeft te richten, kan het kastje dicht ;-)

 

De 1853 kwam ná de 1903 en 1963. Het was de laatste Motorola. Daarna kwam de Arris vip 2952 en de huidige rest.

KPN is momenteel iedereen in batches aan het aanschrijven met Motorola’s om deze om te ruilen. De ondersteuning zal n.m.m. medio volgend jaar gestopt worden.

Reputatie 7

Hallo @beunenco, welkom op het KPN forum. Er is hier al een hele conversatie ontstaan met andere leden van onze community, mooi zo. Ik begin even bovenaan, bij je startbericht. Je wilt graag de opnames houden na het omwisselen van je gratis zenderpakket bij KPN Compleet, logisch en een terechte vraag. Opnames behouden is mogelijk. Wanneer je een zenderpakket uitschakelt, heb je geen toegang meer tot de content die bij de zender hoort. Opnames zijn dan niet meer toegankelijk. Wanneer je de zender weer inschakelt, heb je ook de opnames terug. 

Je kunt dus met een gerust hart het (gratis) zenderpakket omruilen. Je wisselt heel eenvoudig je pakket via MijnKPN of op de tv-ontvanger. Lees daarover meer op kpn.com/wissel

Nu het tweede punt dat hier toevallig naar voren komt. Kopen van tv-ontvangers (via derden). Ik begrijp dat dit zonder verkeerde bedoeling is gedaan. Je was je er niet van bewust dat KPN geen koopapparatuur verstrekt, ook niet via een andere retailer. Zoals PeterG en anderen hier terecht opmerken, verkopen we al geruime tijd geen tv-ontvangers meer. Apparaten die van KPN zijn willen we graag terug hebben. We kunnen ze dan recyclen. Bij je internet abonnement krijg je een modem (Experia Box) van KPN in bruikleen. Een tv-ontvanger huur je van KPN. Na afloop van je abonnement sturen we je een retourdoos. 

Als back-up heb ik wel een tip. Koop een Chromecast. Je kunt namelijk via de itv app programma's naar de tv casten. :)

Hallo Nadia,

Dank voor je uitleg en is goed om te weten als je een pakket uit zet, omwisselt en dan weer aan zet, dat je dan je oude opnames weer hebt.(mits niet ouder dan 1jaar dan)

Chromecast kan ook i.d.d. en anders kan ik ook nog mijn samsung note 10plus phone via mijn MHL snoertje aan de TV hangen, loopt ook perfect, heb boven namelijk geen mirror functie op TV. (ben je alleen je phone weer even kwijt)

Iedereen bedankt voor de reacties, ben weer een stuk wijzer dat de records blijven bestaan, ook na pakket wissel zijn je records weer zichtbaar voor de pakketten die actief zijn.(mits niet ouder dan 1jaar dan)

 

Reputatie 7

Yes, daarvoor zijn we ook @beunenco. Hier zijn vele leden actief met een schat aan kennis en informatie. Dank voor je vraag!

Dank voor je uitleg en is goed om te weten als je een pakket uit zet, omwisselt en dan weer aan zet, dat je dan je oude opnames weer hebt.(mits niet ouder dan 1jaar dan)

Helemaal correct, mooie toevoeging. Opnames worden na 12 maanden gewist, dus alle actuele opnames worden weer ‘aangezet’ wanneer je het zenderpakket activeert. 

 

Reageer