Vraag

Worden de glaszenders nog ondersteund door KPN?

  • 5 December 2019
  • 32 reacties
  • 523 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag Dames en Heren

Gisteren kpn gebeld over de glaszenders, deze worden bij mij met dezelfde bitrate uitgezonden als de normale zenders ongeveer 7 mb, ik zie in ieder geval geen verschil.

De persoon die ik aan de lijn kreeg wist niet eens wat glaszenders waren. nadat ik hem dat uitgelegd had werd ik even later teruggebeld door een afdeling van kpn. 

Deze persoon heeft alles doorgemeten en zei dat alles normaal was ,maar dat ik mijn modem even moest resetten misschien dat dit nog kon helpen.

Wat helaas niet zo was. Dus de betreffende afdeling van kpn weer gebeld, kreeg inmiddels een andere persoon aan de lijn die ook even van alles nakeek,  en zei dat kpn de glaszenders gelijkgetrokken had met de gewone zenders. mijn vraag: ervaren jullie dit ook zo. Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet joop van Dijk.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Wat helaas niet zo was. Dus de betreffende afdeling van kpn weer gebeld, kreeg inmiddels een andere persoon aan de lijn die ook even van alles nakeek,  en zei dat kpn de glaszenders gelijkgetrokken had met de gewone zenders. mijn vraag: ervaren jullie dit ook zo. Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet joop van Dijk.

Dat is een vreemd verhaal bij KPN, @wjb ook een forumlid heeft glaszenders, en die komt op ca. 12,5 Mbit/s uit. Hij kan jou hier wel wat meer over vertellen.

Reputatie 7

Half oktober was er een soortgelijk issue met de zenders RTL-5 en NET-5.

Zie dit topic.

Dat issue is begin november verholpen.

Ik zal vanavond alle HD-"Glas" zenders nog eens meten.

Badge +12

Ik heb ze zojuist getest. Alle HD Glaszenders komen hier binnen met 12,5 Mbit/s. De 4K op 28 Mbit/s.

Probleem lijkt dus bij @Joop 1951 te liggen. Ik heb weliswaar XS4all maar dat moet niet uitmaken gezien het (KPN-)platform.

Reputatie 7

Alle HD Glaszenders komen hier binnen met 12,5 Mbit/s.

Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

Reputatie 7
Badge +22

Ik heb ze zojuist getest. Alle HD Glaszenders komen hier binnen met 12,5 Mbit/s. De 4K op 28 Mbit/s.

Hoe meten jullie dat? Mag aannemen niet met Speedtest, hoe doen jullie dat? Speciaal programmaatje? 🤔

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb ze zojuist getest. Alle HD Glaszenders komen hier binnen met 12,5 Mbit/s. De 4K op 28 Mbit/s.

Hoe meten jullie dat? Mag aannemen niet met Speedtest, hoe doen jullie dat? Speciaal programmaatje? 🤔

Met een eigen router. Een andere dus dan de Experiabox. Daarin zie je mooie grafiekjes van de hoeveelheid verkeer wat naar binnen komt en naar buiten gaat.

 

Reputatie 7
Badge +22

Hoe meten jullie dat? Mag aannemen niet met Speedtest, hoe doen jullie dat? Speciaal programmaatje? 🤔

Met een eigen router. Een andere dus dan de Experiabox. Daarin zie je mooie grafiekjes van de hoeveelheid verkeer wat naar binnen komt en naar buiten gaat.

Aha! Op die manier! Thanks! 👍🏼

Reputatie 7
Badge +24

Niet zo snel reageren, ik was nog bezig met plaatjes toevoegen ... :disappointed:

Reputatie 1

in juni ben ik overgestapt van Telfort naar kpn, bij Telfort had ik  een heel erg mooi beeld

sinds de overstap geven de glaszenders hetzelfde beeld als de gewone zenders. zal het dus hier ergens moeten zoeken. Dank voor jullie antwoorden groetjes Joop.

Reputatie 7

Naar welke kanaalnummers kijk je?

Reputatie 1

vanaf 661tot 670

Staat de uitvoer van je ontvanger wel op minimaal 1080i??? Standaard is dat helaas nog steeds 720p en dan is ook HDglas natuurlijk matig.

menu → instellingen → beeld & kwaliteit
beeldschermresolutie dient minimaal op 1080i te staan.

Reputatie 1

staat op 1080p

beeld is schermvullend

aansluitkabel is hdmi

 en hd standaard heb alle instellingen al geprobeerd

Reputatie 7

Dus jij ervaart bij KPN een lagere kwaliteit in vergelijking met Telfort.

Alle HD-"Glas" zenders worden in jeder geval met de juiste bitrate aangeboden.

Reputatie 1

kon duidelijk verschil zien met gewone zenders .bij kpn zit geen verschil,bij mij althans

@Joop 1951 gebruikte je bij Telfort een ander model tv ontvanger?

Ik zie zelf ook minimaal verschil tussen 661 en 1 HD op een Arris via Telfort.

Reputatie 1

nee ik heb dezelfdeontvanger  en modem gekregen

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Joop 1951, goede vraag! Ik zie dat er een ticket is aangemaakt en ik heb hierover navraag gedaan bij de betreffende collega. Zodra ik daar iets van hoor, kom ik er bij je op terug!

Reputatie 1

okay Marcia,ik dankje alvast voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Joop 1951, ik heb nog niets van mijn collega's vernomen en ben er net opnieuw achteraan gegaan! Is er met jou nog contact opgenomen? Zodra ik meer weet, kom ik weer bij je terug. 

Reputatie 1

Hallo Marcia, met mij is er geen contact opgenomen ,ben best wel benieuwd. 

Dankje alvast.

Reputatie 7
Badge +30

Inmiddels heb ik reactie van de technische collega's gekregen. Het is, zoals ik verwachtte, niet juist dat er geen verschil tussen kanaal 1 en 661 is. Er is wel degelijk verschil. De mate waarin het zichtbaar is, is wel afhankelijk van het programma en de kwaliteit van de TV waarop je kijkt. Op dit moment zijn er wel twee HD Glas kanalen waarop HD-kwaliteit uitgezonden wordt vanwege technische redenen. Dit zal t.z.t. weer worden hersteld. Welke dat zijn, is mij niet bekend! Je mag er dus in ieder geval vanuit gaan dat we op de meeste HD Glas kanalen daadwerkelijk HD Glas-kwaliteit uitzenden. 

Reputatie 1

Vraag ik me af waar het dan wel aan ligt,voor mijn overstap naar Kpn,zat ik bij Telfort waar ik een duidelijk verschil zag tussen glaszenders en de gewone zenders, dus aan mijn tv zal het zeker niet liggen.

 

Heb wel spijt van mijn overstap,alles zou hetzelfde blijven  zeiden ze bij Kpn ,dus niet.

Bij deze wil ik je bedanken voor alle moeite die je hebt gedaan.met vriendelijke groet joop van Dijk

 

Reputatie 7

Op dit moment zijn er wel twee HD Glas kanalen waarop HD-kwaliteit uitgezonden wordt vanwege technische redenen. Dit zal t.z.t. weer worden hersteld. Welke dat zijn, is mij niet bekend!

Dat waren RTL5 en NET5 maar dat was ook al weer hersteld.

Zie dit topic.

Reputatie 7
Badge +30

Ik weet niet zeker of dat het betreft. De mail die ik kreeg was van afgelopen vrijdag en kwam van de technische collega's van itv. Ik vraag me dus af of het over hetzelfde probleem gaat!