Vraag

Worden DVS ook onderhouden (up to date gehouden) ?

  • 16 January 2021
  • 6 reacties
  • 750 keer bekeken

Reputatie 2

Ik merk dat de DVS (Draadloze Verbinding Set) niet word bijgewerkt naar de laatste firmware versie dat kan storingen vaak oplossen.

 

Had er ook een waarbij de verbinding weg viel en de DVS stroomloos maken en na +/- 2 minuten er weer in het stopcontact doen en het probleem verholpen was (tijdelijk) en door een firmware update de storing definitief verholpen zijn omdat er dan fouten (bugs fixes) gerepareerd worden en de up[date doorvoert in de DVS.

 

Wel is het belangrijk de merk en type te hebben en ook nog de hardware versie (die kan ook nog verschillen terwijl deze op elkaar lijken “uiterlijk” en toch anders zijn) de firmware update door te voeren dit vraagt veel technische expertise op dit gebied omdat als je het verkeerd doet dan de DVS defect kunnen raken en niet meer werken. dus neem een deskundige die er veel van dit soort dingen afweet als je zelf niet weet hoe dat moet.

 

Niet in stekkerdozen plaatsen werkt niet moet rechtstreeks in het stopcontact geplaats worden en de stopcontact er naast moet vrij blijven om zo een optimale verbinding te kunnen genieten.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 2

Welke Types gebruikt KPN allemaal ?

DVS 200

DVS 650

DVS 1200

 

Van Devolo

Nog meer ?

Reputatie 2

https://www.kpn.com/televisie/installeren/draadloze-verbindingsset/storing-draadloze-verbindingsset-oplossen.htm

Badge +19

Een IT Expert gebruikt sowieso geen draadloze verbindingsets! Die weet dat je alleen met utp kabels een perfect netwerk kan maken. Om toch je vraag te beantwoorden; kijk op de site van devolo. Daar staat de devolocockpit. Daar beheer je die dingen mee.

Ik ben ook eens bezig geweest om uit te zoeken of de software bij te werken is, maar ik ben het vergeten of dat gelukt is of niet, ik gebruik ze niet, ik was er alleen benieuwd naar.

Hier een eerder onderwerp met een bijdrage van mij er bij :

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/welk-type-dvs-heb-ik-442315?postid=1088448#post1088448

De Devolo's worden nooit vanzelf bijgewerkt, dat zul je dus altijd zelf moeten doen.

Dus de Devolo Cockpit gebruiken en handmatig updaten zou ik zeggen, werkte hier prima om te doen, die dingen zelf niet overigens, dus ben er alweer vanaf.

En KPN heeft inderdaad de 200 en 650 gehad en nu krijg je de 1200.

Reputatie 2

Staat in de link die ik gedeeld heb en dan bij stap 5 en kijken welke type je hebt en dan updaten.

de link die ik gedeeld heb is van kpn zelf die ondersteuning bied voor alle DVS voor zo ver er nog ondersteuning geboden kan worden.

je kan altijd naar de laatste versie updaten zodat je minder afhankelijk bent van storingen en anders vervangen als er geen updates meer zijn en je gebruikt de laatste versie die beschikbaar is.