Beantwoord

WTF! maar 5 apparaten met iTV mogelijk!

• 23 juni 2016
  • 21 reacties
  • 2035 keer bekeken

Gisteren een nieuwe telefoon ontvangen maar deze mag/kan ik niet gebruiken omdat er al 5 apparaten de iTV-app gebruiken. WTF! Met 4 gezinsleden en 2 iPads en 2 Tablets kom ik op 8!
KPN waar slaat dit op?
icon

Beste antwoord door Paul_ 23 juni 2016, 15:03

Hoi @Velthuys, welkom op het nieuwe forum!

Het klopt dat er maximaal 5 apparaten toegevoegd kunnen worden in het apparaatbeheer van ITV-online. Er kunnen maximaal 3 streams tegelijk worden gebruikt op je eigen netwerk, en 1 stream tegelijk voor buiten je eigen netwerk(ITV-online onderweg).

Als op bijvoorbeeld de iPad de ITV-app opent, linksboven op het tandwieltje drukt en dan kiest voor "apparaatbeheer" kan je jouw oude mobiel verwijderen, en dan kan je jouw nieuwe toestel dus gebruiken omdat er weer een plekje vrij is.

Ik snap dat het met 8 apparaten natuurlijk lastig is en dat je dan elke keer moet wisselen in het apparaatbeheer. Ik heb het voor je nagevraagd en dit is niet iets dat op korte termijn gaat veranderen.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, en anders weet je ons te vinden natuurlijk!
Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi @Velthuys, welkom op het nieuwe forum!

Het klopt dat er maximaal 5 apparaten toegevoegd kunnen worden in het apparaatbeheer van ITV-online. Er kunnen maximaal 3 streams tegelijk worden gebruikt op je eigen netwerk, en 1 stream tegelijk voor buiten je eigen netwerk(ITV-online onderweg).

Als op bijvoorbeeld de iPad de ITV-app opent, linksboven op het tandwieltje drukt en dan kiest voor "apparaatbeheer" kan je jouw oude mobiel verwijderen, en dan kan je jouw nieuwe toestel dus gebruiken omdat er weer een plekje vrij is.

Ik snap dat het met 8 apparaten natuurlijk lastig is en dat je dan elke keer moet wisselen in het apparaatbeheer. Ik heb het voor je nagevraagd en dit is niet iets dat op korte termijn gaat veranderen.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt, en anders weet je ons te vinden natuurlijk!
Reputatie 7
Ook ik snap echt niet waarom deze verschrikkelijke beperking opgenomen is.
Ons gezin bestaat uit vijf mensen die allemaal een laptop en een Android telefoon hebben en waarvan er vier ook een Tablet hebben. Tel daar één desktop bij op en de teller staat op vijftien, vijftien apparaten waarop wel eens ITVOnline gekeken wordt. Je snapt dat we blijven verwijderen om andere apparaten weer toe te laten.
Nee, dit is echt handig, sterker, dit is uitermate onhandig.
Reputatie 2
Badge +3
Je zou er voor kunnen kiezen bepaalde apparaten specifiek te gebruiken voor ITV. Bijvoorbeeld delen van laptop of pad. Lijkt mij lastig kijken naar 15 apparaten tegelijk.
Reputatie 7
Badge +30
Bij ons thuis werkt dat in iedergeval niet zo. Iedereen heeft z'n eigen tablet, telefoon, laptop en/of pc. Daarbij komt dat we over het algemeen niet onze apparaten delen. Persoonlijk ben ik dan ook geen fan van deze restrictie. Ik zie deze dan ook graag opgehoogd worden
Reputatie 7
Je zou er voor kunnen kiezen bepaalde apparaten specifiek te gebruiken voor ITV. Bijvoorbeeld delen van laptop of pad. Lijkt mij lastig kijken naar 15 apparaten tegelijk.

Natuurlijk wordt er niet naar 15 apparaten tegelijkertijd gekeken, maar naar het apparaat dat het meest voor de hand ligt en meer buitenshuis dan thuis. Natuurlijk heeft iedereen dan gewoon zijn/haar eigen telefoon, tablet en/of laptop bij zich.
Dan werkt het dus echt niet met dat maximum van vijf apparaten!

Overigens wordt er gezegd dat er buitenshuis met maximaal één apparaat tegelijkertijd gekeken kan worden.
Dat is zo als je geen VPN verbinding met het thuisnetwerk opzet. Doe je dat wel dan weet KPN niet dat je buitenshuis bent en kan je dus gewoon met drie devices tegelijkertijd kijken, zelfs in het buitenland.
Dat van de VPN dat wist ik al (Grin) maar het maximale aantal APP-installaties is mij totaal nieuw. Sterker nog ik vermoed dat KPN die pas sinds kort heeft geïntroduceerd. Dat wil zeggen dat iedereen die nog een lopende jaarovereenkomst heeft deze per direct kan opzeggen aangezien KPN eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst heeft gewijzigd.
Het stompzinnige is dat hier thuis ik geen enkele behoefte heb dat de ene gebruiker de andere gebruiker kan deactiveren (oeps, foutje bedankt). Ik ga eens rondkijken wat er bij de andere aanbieders te halen is. Zo heeft ON.NL de mogelijkheid om TV te kijken via de (ouderwetse) COAX-kabel. Dat lost ook veel problemen op en die hebben geen maximum gebruikers op hun APP.
De pest is dat KPN voor 1 of 2 gebruikers hun voorwaarden niet gaan aanpassen. Ik hoop dus op massale reactie.
Reputatie 7
Badge +30
Als dit een wijziging in de voorwaarden was, dan is kpn volgensmij verplicht je daarvan op de hoogte te stellen. Maar ik ben dan wel benieuwd waar dit staat in de voorwaarden
Reputatie 7
Dat van de VPN dat wist ik al (Grin) maar het maximale aantal APP-installaties is mij totaal nieuw. Sterker nog ik vermoed dat KPN die pas sinds kort heeft geïntroduceerd. Dat wil zeggen dat iedereen die nog een lopende jaarovereenkomst heeft deze per direct kan opzeggen aangezien KPN eenzijdig de voorwaarden van de overeenkomst heeft gewijzigd.
Het stompzinnige is dat hier thuis ik geen enkele behoefte heb dat de ene gebruiker de andere gebruiker kan deactiveren (oeps, foutje bedankt). Ik ga eens rondkijken wat er bij de andere aanbieders te halen is. Zo heeft ON.NL de mogelijkheid om TV te kijken via de (ouderwetse) COAX-kabel. Dat lost ook veel problemen op en die hebben geen maximum gebruikers op hun APP.
De pest is dat KPN voor 1 of 2 gebruikers hun voorwaarden niet gaan aanpassen. Ik hoop dus op massale reactie.

Dat KPN een maximum aantal simultane ITV streams hanteert vind ik persoonlijk prima. Vraag is wel hoeveel dat er zouden moeten zijn, 3 (zoals nu), 5, 7 of nog meer.
Dat je devices op jouw account registreert vind ik ook een hele goede zaak immers daarmee kan je voorkomen dat het vriendje van jouw zoon op jouw abonnement kan blijven kijken nadat hij één keer bij jou thuis aangemeld is geweest en dan ook helemaal niet heeft hoeven inloggen!!!
Vraag blijft echter: Waarom in hemelsnaam kunnen er maar vijf devices bij het account vastgelegd worden, welke dwaas heeft bedacht dat vijf "wel voldoende is".
Reputatie 7
Badge +18
Ik vind het zo enzo vreemd dat die apparatenbeheer erbij is gekomen. Want eerst was dit niet. Had het zo gelaten hoe het was. Ik heb het gevoel dat KPN gaat bepalen met hoeveel apparaten we mogen kijken naar I-TV Online. Ik ben het met @wjb en @Velthuys eens. Nogmaals dit was eerst niet @Paul_!!! Dus, waarom nu dan wel? Is het zo dat KPN gaat bepalen hoeveel apparaten een klant mag gebruiken? :?
Reputatie 7
Ik ben een groot voorstander van het apparaatbeheer, maar over de manier waarop het geïmplementeerd is kan ik eigenlijk maar één ding zeggen: Er is weer eens niet nagedacht of de abonnee hiermee uit de voeten kan. Het antwoord is natuurlijk nee immers een gemiddeld gezin bestaat uit meerdere personen en die personen hebben gezamenlijk al heel snel meer dan vijf apparaten waarop af en toe iTVOnline gebruikt wordt. Het beperken van het aantal devices tot vijf is wat mij betreft onzinnig en nergens voor nodig want er is ook al een beperking op drie simultane streams.
Reputatie 7
Badge +24
Aangezien er behoefte is aan meer informatie ben ik de organisatie ingedoken.

Ik snap al jullie punten en ik weet ook dat het eerder niet zo was Dennis. De restrictie van 5 apparaten is opgenomen in het contract die we hebben met de contentproviders (lees: zenders). Niet alle zenders leggen die restrictie op maar aangezien alle zenders beschikbaar zijn in de app kunnen we geen onderscheid maken in het aantal apparaten voor verschillende zenders. We moeten ons aan die afspraken houden dus dit zal niet op korte termijn veranderen.

Als je een gezin hebt dan kom je al heel snel op meer dan 5 apparaten waardoor je elke keer moet wisselen. Niet fijn! De wens om dit uit te breiden is bekend en zal zeker worden meegenomen in toekomstige onderhandelingen.

Waarschijnlijk niet het antwoord waarop je zit te wachten maar op dit moment is dit wel de meeste informatie die ik kan bieden.
Reputatie 7
Badge +30
(...)
Ik snap al jullie punten en ik weet ook dat het eerder niet zo was Dennis. De restrictie van 5 apparaten is opgenomen in het contract die we hebben met de contentproviders (lees: zenders). Niet alle zenders leggen die restrictie op maar aangezien alle zenders beschikbaar zijn in de app kunnen we geen onderscheid maken in het aantal apparaten voor verschillende zenders. We moeten ons aan die afspraken houden dus dit zal niet op korte termijn veranderen.
(...)

Waar had ik kunnen lezen dat er maximaal 5 apparaten mogelijk zijn, toen ik mijn abonnement met iTV afsloot?
Reputatie 7
Er is helemaal geen restrictie van vijf apparaten, er is een restrictie op vijf geregistreerde apparaten. Dit is natuurlijk een onzinnige restrictie, ook voor de contentproviders. Er is immers al een restrictie op drie simultane streams waardoor er tegelijkertijd toch niet op meer dan drie apparaten TV gekeken kan worden.
Reputatie 2
Begrijp ik het goed dat de content providers controleren met welke geregistreerde apparatuur er door KPN klanten naar een TV stream wordt gekeken? Welke informatie van klanten wordt er met hen gedeeld? En is dit gemeld bij het College bescherming persoonsgegevens?
Reputatie 7
Nee, daar is geen sprake van en er wordt dan ook geen klantinformatie gedeeld.
Reputatie 7
Badge +15
Is het mogelijk een idee om de registratie "automatisch" te verwijderen als men een uur niet meer gebruik maakt van het apparaat 😉 Tenminste, als men hiermee alleen van het huis netwerk kijkt?

Dit lijkt mij een mooie middenweg(En een loophole 😛 )
Reputatie 7
Is het mogelijk een idee om de registratie "automatisch" te verwijderen als men een uur niet meer gebruik maakt van het apparaat 😉 Tenminste, als men hiermee alleen van het huis netwerk kijkt?

Dit lijkt mij een mooie middenweg(En een loophole 😛 )

Ik zou juist graag een permanente registratie willen zien waarbij ik (als contractant) apparaten moet accepteren alvorens ze gebruik kunnen maken van mijn iTV abonnement, maar dat moet ik dan wel voor veel meer dan vijf apparaten kunnen doen. Hiermee kan dan voorkomen worden dat bijvoorbeeld de telefoon van het vriendje van mijn zoon zomaar gebruik kan maken van mijn abonnement. Dit kan je op dit moment namelijk absoluut niet voorkomen als je die telefoon (of tablet) wel toestaat op jouw wifi thuis. Het apparaat kan dan zonder inloggen direct van iTVOnline gebruik maken. Dit en de rampzalige beveiliging van de KPN servicetools hebben mij ertoe doen besluiten een wifi gastnetwerk te implementeren waarop zowat alle KPN sites/IP adressen (iTV incluis) geblokkeerd zijn. Vrienden, studiegenoten en gasten hebben alleen toegang tot het gastnetwerk, niet ons gewone lokale netwerk.
Reputatie 7
Badge +15
Ik geef je groot gelijk, zeker als je niet je gasten vertrouwd. Ik heb er op zich geen problemen mee dat mijn gasten gebruik maken van ITVonline maar het zou fijn zijn als de servicetools gekoppeld waren aan het mijnKPN account dat ook gebruikt wordt voor facturenringen. En dit zo dichtmogelijk timmeren dat een wachtwoord reset via een IP adres niet zomaar mogelijk is door de laatste cijfers van je rekeningnummer in te voeren.

Dat gezegt te hebben: Ik vertrouw mijn gasten afdoende maar diensten zoals microsoft wifi-sense kunnen roet in het eten gooien...
Reputatie 7
Er is helemaal geen restrictie van vijf apparaten, er is een restrictie op vijf geregistreerde apparaten. Dit is natuurlijk een onzinnige restrictie, ook voor de contentproviders. Er is immers al een restrictie op drie simultane streams waardoor er tegelijkertijd toch niet op meer dan drie apparaten TV gekeken kan worden.Dit begrijp ik niet goed. Met glasvezel kun je tot 6 ontvangers aansluiten en kun je ook op alle 6 ontvangers simultaan kijken, op iedere ontvanger naar een ander programma en dus een andere stream, of zie ik iets over het hoofd? Heeft de restrictie die in dit topic bedoeld wordt hier soms iets mee te maken. Kun je - als je 6 ontvangers geactiveerd hebt - nog wel kijken via computer, tablet of telefoon? Is het ook een commerciële afweging van KPN om te voorkomen dat betaalde ontvangers vervangen worden door "gratis" kijken via computer/tablet/telefoon? Verder heb ik de in druk (maar ik kan me vergissen) dat apparaten die gebruik maken van de itvonline-website, niet meetellen.
Reputatie 7
Dat gezegt te hebben: Ik vertrouw mijn gasten afdoende maar diensten zoals microsoft wifi-sense kunnen roet in het eten gooien... Dat kun je natuurlijk uitzetten op je Windows 8/10 apparaten. Het werkt ook alleen maar voor Windows computers/tablets/telefoons en dus niet voor Android en iOS en laten de meeste mobiele apparaten daar nou net gebruik van maken. Wi-Fi-inzicht (Sense) zal dus niet veel gebruikt worden. Dat heeft Microsoft ingezien en daarom wordt die functie (delen van netwerken met kennissen) uit Wi-Fi-inzicht in de Anniversary Update, die op 2-8 beschikbaar komt, verwijderd. Probleem opgelost.
Reputatie 7
Er is helemaal geen restrictie van vijf apparaten, er is een restrictie op vijf geregistreerde apparaten. Dit is natuurlijk een onzinnige restrictie, ook voor de contentproviders. Er is immers al een restrictie op drie simultane streams waardoor er tegelijkertijd toch niet op meer dan drie apparaten TV gekeken kan worden.Dit begrijp ik niet goed. Met glasvezel kun je tot 6 ontvangers aansluiten en kun je ook op alle 6 ontvangers simultaan kijken, op iedere ontvanger naar een ander programma en dus een andere stream, of zie ik iets over het hoofd? Heeft de restrictie die in dit topic bedoeld wordt hier soms iets mee te maken. Kun je - als je 6 ontvangers geactiveerd hebt - nog wel kijken via computer, tablet of telefoon? Is het ook een commerciële afweging van KPN om te voorkomen dat betaalde ontvangers vervangen worden door "gratis" kijken via computer/tablet/telefoon? Verder heb ik de in druk (maar ik kan me vergissen) dat apparaten die gebruik maken van de itvonline-website, niet meetellen.Het gaat hier puur om iTVOnline. Dat maximum van drie simultane streams is het maximum voor iTVOnline.nl en de iTVOnline app en staat los van het aantal ontvangers. Heb je glasvezel en 6 ontvangers, dan kan je dus op maximaal 9 devices TV kijken.

Reageer