Yes HD is op 1, of toch niet?

  • 27 maart 2017
  • 196 reacties
  • 6825 keer bekeken


Toon eerste bericht

196 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Blij gemaakt met een dode mus!

HD op 1: we rollen het, voor zover ik weet, nog uit, maar we (@Paul_) hebben inmiddels even navraag gedaan en hopen snel een soort statusupdate te krijgen.

Wat betreft de berichten en je e-mailadres: reageer je op mijn privébericht ? Dan help ik je speuren naar een oplossing. @wjb het klopt dat je het adres niet aan kunt passen, maar je moet wel notificaties krijgen als je dat zou willen natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +19
Ik wil met alle plezier reageren, maar je link naar privebericht geeft geeft bericht van jou...
Of zou het komen omdat ik nu niet thuis ben?
Reputatie 7
Badge +28
Oeps! Vergeten te versturen, sorry. Je hebt nu alsnog een privébericht van me!
Badge
Hier in Leeuwarden is vanaf vandaag HD op 1

Admin: titel op eigen verzoek aangepast


Hoi! Nou niet te snel huistijger want bij mij (ja ook Leeuwarden) is HD nog gewoon op 701 en verder. Ik heb dan ook glas aansluiting en geloof dat die later aan de beurt komen? Mijn vraag is dan ook of er al zicht is wanneer dat dan is?
Reputatie 3
Badge +2
als je dit scherm ziet op 700 dan heb je hd op 1 want dat heb ik.
Ben wel benieuwd wat er op 700 komt misschien nieuwe zenders?
Reputatie 7
Badge +18
als je dit scherm ziet op 700 dan heb je hd op 1 want dat heb ik.
Ben wel benieuwd wat er op 700 komt misschien nieuwe zenders?
Dat is allemaal heel mooi, maar achter die zendernamen staat er ook geen HD bij. Dus ik vertrouw het niet helemaal of het echt HD is. Kunnen mooi die HD logo rechtsboven in de gids aangeven, maar is het dan ook echt HD?
Reputatie 7
Badge +12
Je kunt toch gewoon zien of het HD is of niet? Indien je dat onderscheid niet kunt zien is jouw belang bij HD op 1 ook niet zo groot lijkt me 😉
Reputatie 7
Badge +13
Je kunt toch gewoon zien of het HD is of niet? Indien je dat onderscheid niet kunt zien is jouw belang bij HD op 1 ook niet zo groot lijkt me ;)

Waarom zoon toon?
Niet nodig toch?
Natuurlijk kan iedereen het verschil zien.
Maar een bevestiging met het HD lampje mag van mij ook wel hoor, en ja ik kan het verschil zien.
Verschil tussen HD gecomprimeerd (7 MB kanaal 701 etc) en HD glas ( 12,7 MB kanaal 661 etc.) kan ik ook duidelijk zien.
Reputatie 7
Badge +12
Waarom zoon toon?
Niet nodig toch?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Het enige wat ik postte is dat het verschil tussen HD en SD voor de meeste mensen duidelijk te onderscheiden is. Als je dat verschil niet (goed) kunt zien, dan maakt het dus ook niet (minder) uit of je HD op 1 hebt. Je ziet het verschil immers toch (vrijwel) niet. Iets wat je overigens in het tweede deel van je bericht zelf ook nog eens benadrukt.
Reputatie 7
Badge +13
Waarom zoon toon?
Niet nodig toch?

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Het enige wat ik postte is dat het verschil tussen HD en SD voor de meeste mensen duidelijk te onderscheiden is. Als je dat verschil niet (goed) kunt zien, dan maakt het dus ook niet (minder) uit of je HD op 1 hebt. Je ziet het verschil immers toch (vrijwel) niet. Iets wat je overigens in het tweede deel van je bericht zelf ook nog eens benadrukt.


In principe kan iedereen het verschil zien.
Je ogen zijn van iedereen goed.
Persoonlijk zal ik daarom ook nooit zeggen, "als je het niet ziet, dan is het verschil niet zo groot"
Dit is niet aardig, mag je van mij denken hoor, maar als je het zegt is de kans groot dat je iemand onnodig en onbewust beledigt.
Geloof me, het verschil kan iedereen zien, als ze niet te ver van de tv afzitten.
Bij HD is dat ongeveer 2,5 x beelddiagonaal.
Bij UHD (4K) is dat ongeveer 1 x beelddiagonaal.
Op een grotere afstand kan je ogen het verschil niet meer zien tussen de pixels, daar zijn de ogen helaas weer net niet gevoelig genoeg voor.
Je had dus moeten vragen; 'Hoe groot is jouw tv en op welke afstand van je tv zit je"
Verder is het best mogelijk dat ook de beeldverbeteraar in zijn tv een groot deel oplost, waardoor het verschil kleiner wordt.

Ik hoop niet dat ik je beledigt hebt, als dat wel zo is, dan mijn welgemeende excuses daarvoor.
Ik wil absoluut nooit iemand beledigen.
Iemand helpen doe ik graag, en zover ik kan zien, jij ook en dat is goed.
Reputatie 7
In principe kan iedereen het verschil zien.Hierin moet ik je toch tegenspreken. Lang niet iedereen ziet het verschil, zelfs niet tussen SD en HD Glas. Vooral mensen op wat verder gevorderde leeftijd niet. Daarnaast kan het veel mensen geen zier schelen of ze naar HD kijken of niet, want het programma wordt er niet anders van.

@DennisSchreveBij HD-vanaf-1 zie je aan de zendernamen niet meer dat het HD zenders zijn. In de minigids (blauwe balk) rechts staat bij iedere HD-zender wel het HD-logootje, naast de andere logootjes die op de zender/het programma van toepassing zijn, zo heb ik begrepen. Ook het HD-lampje zou moeten gaan branden.
Reputatie 3
Badge +2
hd lampje brand en op het scherm zie ik HD voor mijn ogen.
Ik had de hd op 1 update op 28-29 februari al
en email
Reputatie 7
Badge +18
Blij gemaakt met een dode mus!

HD op 1: we rollen het, voor zover ik weet, nog uit, maar we (@Paul_) hebben inmiddels even navraag gedaan en hopen snel een soort statusupdate te krijgen.
Ik wel nog wel eens weten hoeveel klanten er per dag worden omgezet naar HD vanaf 1. Dat zou ik nou wel eens willen weten @Marcia_! Kom daar nou eens achter. Wordt moe van die lui die jou of andere webcare specialisten niks willen zeggen hierover. 😠
Reputatie 7
Badge +28
Ik wel nog wel eens weten hoeveel klanten er per dag worden omgezet naar HD vanaf 1. Dat zou ik nou wel eens willen weten @Marcia_! Kom daar nou eens achter. Wordt moe van die lui die jou of andere webcare specialisten niks willen zeggen hierover. :@

Laten we het iets meer dan een dag geven 🙂 Er is wat onduidelijkheid op dit moment, hopelijk krijgen we snel meer informatie die we kunnen delen.
Reputatie 7
Badge +12
@joop2011, ik weet dat je mij niet wilt beledigen hoor, net zo min als ik dat jou wil beledigen. Maar je concludeert dingen uit mijn post die ik niet zeg. Ik heb het niet over slechte ogen, of andere zaken waardoor het aan iemand persoonlijk verwijtbaar zou kunnen zijn dat hij/zij geen HD van SD kan onderscheiden. Het enige wat ik zeg is dat wanneer je het verschil niet ziet, dat dan HD op 1 je geen voordelen zal gaan bieden. Feit is namelijk dat er wél mensen zijn die echt geen HD van SD kunnen onderscheiden. Wat de reden hiervoor is, is irrelevant in deze discussie. Daar heb ik namelijk helemaal niet over geoordeeld. Enfin, ik denk niet dat we dit topic verder helpen met deze discussie, hoe goed we het ook bedoelen ;)

@Glingko, welke regio woon je, als ik vragen mag? Ik ben benieuwd of er een geografische logica in de uitrol zit, of dat het volledig random gebeurt.
Reputatie 3
Badge +2
@hrh(Noord) Brabant
uit een oudere hd topic: Joran: Dat klopt! Hou er rekening mee dat het alsnog even gaat duren. De eerste paar weken krijgen een aantal willekeurige klanten in bepaalde groepen HD op 1. De groepen bestaan uit specifiek koper/glasvezelklanten die nu wel/geen stabiele internet/tv-verbinding hebben. Bij deze groepen wordt de kwaliteit van de verbinding extra goed in de gaten gehouden om te zien wat de impact is van deze wijziging. Nadat deze groepen zijn voorzien gaat de uitrol naar iedereen beginnen 🙂

22 dagen geleden bericht
Reputatie 4
Badge +6
Hebben jullie ook een mail gehad dat de HD zenders omgezet zouden gaan worden van kanaal 701 en verder naar kanaal 1 en verder?
Mensen zouden namelijk door KPN vooraf op de hoogte gesteld worden van de wijziging.


Had ook moeten gebeuren voordat er aanpassingen gedaan werden m.b.t. het openzetten van poorten in de EB. Maarja, daar reageert niemand van KPN meer op.

Nu ik hier Ziggo heb, gewoon HD kanalen op 1, 2, 3 etc... i.p.v. 0704 o.i.d.
Reputatie 7
Badge +18
Ik wel nog wel eens weten hoeveel klanten er per dag worden omgezet naar HD vanaf 1. Dat zou ik nou wel eens willen weten @Marcia_! Kom daar nou eens achter. Wordt moe van die lui die jou of andere webcare specialisten niks willen zeggen hierover. :@

Laten we het iets meer dan een dag geven 🙂 Er is wat onduidelijkheid op dit moment, hopelijk krijgen we snel meer informatie die we kunnen delen.
Al iets meer bekend @Joran?
Reputatie 7
Badge +28
Ja, alle groepen waar ik het eerder over had (zie quote Glingko) zijn nu voorzien van HD op 1. Dit gaat om 20.000 klanten. Bij deze klanten zijn we de performance nu volop aan het testen en meten. Daar is het wachten even op. Zodra de dienst beschikbaar komt bij jou ontvang je hierover een mail!
Reputatie 2
Ja, alle groepen waar ik het eerder over had (zie quote Glingko) zijn nu voorzien van HD op 1. Dit gaat om 20.000 klanten. Bij deze klanten zijn we de performance nu volop aan het testen en meten. Daar is het wachten even op. Zodra de dienst beschikbaar komt bij jou ontvang je hierover een mail!
Dat klopt! Hou er rekening mee dat het alsnog even gaat duren. De eerste paar weken krijgen een aantal willekeurige klanten in bepaalde groepen HD op 1. De groepen bestaan uit specifiek koper/glasvezelklanten die nu wel/geen stabiele internet/tv-verbinding hebben. Bij deze groepen wordt de kwaliteit van de verbinding extra goed in de gaten gehouden om te zien wat de impact is van deze wijziging. Nadat deze groepen zijn voorzien gaat de uitrol naar iedereen beginnen :)

Ik bedoel het niet vervelend maar dit is toch wel een beetje tegenstrijdig...
Achja, we zullen het vast allemaal wel hebben voor 2020 (even positief blijven haha) :)
Jammer dat het zo moet gaan, dit duurt nu al zo ontzettend lang!

Ik neem het de mods niet kwalijk maar ik vind de communicatie vanuit KPN wel enorm slecht...
Reputatie 7
Badge +31
Mee eens @knorde. Na de laatste softwarewijziging dacht mijn moeder dat ze ook HD van af 1 had. Ze vond het beeld slechter geworden.
Heb 'r gezegd dat ze nog steeds via 701+ moet kijken ...
Reputatie 7
Badge +18
Dit gaat om 20.000 klanten. Bij deze klanten zijn we de performance nu volop aan het testen en meten. Daar is het wachten even op. Zodra de dienst beschikbaar komt bij jou ontvang je hierover een mail!Dus, als ik dit zo lees, is het een test bij 20.000 klanten??? Dan heb ik het gevoel dat het bij die 20.000 klanten blijft. En dat er nog niet verder wordt uitgerold. Volgens mij wordt er weer gewacht met het uitrollen, zodat deze test met 20.000 klanten is geslaagd. 😞 Wordt er moedeloos van dat er niet met ons wordt gecommuniceerd, of in ieder geval een update ervan. Communicatie over deze onderwerp is ver te zoeken. Er wordt maar steeds gezegd: "Wat je email maar af." Maar ik vindt dit niet goed. De medewerkers die over HD vanaf 1 gaan moeten de KPN-medewerk(st)ers eens een update geven. Hier op het Forum zitten ook ICT'ers, en die hier in thuis zijn. :(

Sorry van me vetgedrukte teksten, maar wil dat dit nou eens onder de aandacht wordt genomen.
Reputatie 2
Dit gaat om 20.000 klanten. Bij deze klanten zijn we de performance nu volop aan het testen en meten. Daar is het wachten even op. Zodra de dienst beschikbaar komt bij jou ontvang je hierover een mail!Dus, als ik dit zo lees, is het een test bij 20.000 klanten??? Dan heb ik het gevoel dat het bij die 20.000 klanten blijft. En dat er nog niet verder wordt uitgerold. Volgens mij wordt er weer gewacht met het uitrollen, zodat deze test met 20.000 klanten is geslaagd. 😞 Wordt er moedeloos van dat er niet met ons wordt gecommuniceerd, of in ieder geval een update ervan. Communicatie over deze onderwerp is ver te zoeken. Er wordt maar steeds gezegd: "Wat je email maar af." Maar ik vindt dit niet goed. De medewerkers die over HD vanaf 1 gaan moeten de KPN-medewerk(st)ers eens een update geven. Hier op het Forum zitten ook ICT'ers, en die hier in thuis zijn. :(

Sorry van me vetgedrukte teksten, maar wil dat dit nou eens onder de aandacht wordt genomen.

Daar hoef je helemaal geen sorry voor te zeggen, ik ben het helemaal met je eens!
De uitrol is dus eigenlijk helemaal niet gestart, er wordt alleen maar getest en getest, en getest, en getest, en ga zo maar door.
En de (goede) medewerkers van dit forum krijgen ook totaal haast geen info.
Reputatie 7
Badge +18
En de (goede) medewerkers van dit forum krijgen ook totaal haast geen info.Nee, dat vind ik nog het ergste, ze zijn allemaal collega's van elkaar. Maar blijkt dus dat de ene afdeling van het kantoor, de andere afdeling niet mag informeren. 😞
Reputatie 7
Heeft deelnemen aan de 4K Ultra-HD pilot dus ook "voordelen".

Reageer