Yes HD is op 1, of toch niet?

• 27 maart 2017
  • 196 reacties
  • 6825 keer bekeken

Toon eerste bericht

196 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Ja, alle groepen waar ik het eerder over had (zie quote Glingko) zijn nu voorzien van HD op 1. Dit gaat om 20.000 klanten. Bij deze klanten zijn we de performance nu volop aan het testen en meten. Daar is het wachten even op. Zodra de dienst beschikbaar komt bij jou ontvang je hierover een mail! @Cindy_Ik lees hier dat het om 20.000 klanten gaat. Maar het zijn er volgens mij meer dan 20.000 klanten. Mensen met een 4K ontvanger en in de testpilot hebben ook HD op 1. Althans ik wel en nog wat forumleden met HD op 1 met een 4K ontvanger. Hoe zit dat dan? :?
Reputatie 2
Badge
Ik lijk hetzelfde te hebben. Ik zat net de huldiging van Tom Dumoulin te kijken op 661 (NPO1HDGlas) en ineens een knipper en ik zie ineens op de ontvanger 1 staan en het HD logo ernaast. HD logo brand nu op alle kanalen die HD varianten hebben. Ik heb een Arcadyan HMB2260 V2 met volgens de systeeminformatie softwareversie 7.0.17_4. Ook heb ik geen mailtje te hebben gehad over een evt wijziging van HD naar kanaal 1. wordt er achter de schermen meer doorgetest?
Reputatie 7
Badge +13
Nee nog geen HD op 1 hier.
Dus voorlopig nog HD vanaf 661 etc.
Reputatie 2
Badge
Denk dat de ontvanger een glitch had. Na uit te zijn geweest. En aanzetten was HD op 1 weer uit. Voor de zekerheid de software opnieuw ingeladen. Bijkomend voordeel heb nu de versie met Geluidsinstellingen en Dolby op de NPO HD kanalen. (7.0.20)
Reputatie 7
Badge +18
Denk dat de ontvanger een glitch had. Na uit te zijn geweest. En aanzetten was HD op 1 weer uit. Voor de zekerheid de software opnieuw ingeladen. Bijkomend voordeel heb nu de versie met Geluidsinstellingen en Dolby op de NPO HD kanalen. (7.0.20)Huh? Heb jij de allernieuwste firmware al? Deze zal pas op de 29ste worden uitgerold. :?
Reputatie 2
Badge
Verbaasde mij er ook over. Maar ik had de software verwijderd na eerdere gekkigheid.

Denk dat de nieuwe software al klaar staat. de 29e begint namelijk al over 4 uur.🆒
Reputatie 7
Badge +31
Ach, heb al een tijd Dolby via NPO HD kanalen bij KPN.
(truukje: pauze, stop, ok selecteren, OK-knop indrukken)
Reputatie 7
Ach, heb al een tijd Dolby via NPO HD kanalen bij KPN.
(truukje: pauze, stop, ok selecteren, OK-knop indrukken)
Als je de software verwijdert, dan wordt de nieuwe software geladen en is dat truukje niet meer nodig. Ook ik heb versie 7.0.20_4 op één van onze HMB2260's staan.
Reputatie 2
Badge
truukje van 5 seconden pauze kende ik, maar geen truukje nodig is beter. Misschien werkt het truukje nu wel bij andere zenders.
Reputatie 7
Badge +31
Tof. Dan is dat truukje óók niet meer nodig :D
Heb je dan bij opnamen van NPO HD óók eindelijk Dolby geluid?

truukje van 5 seconden pauze kende ik, maar geen truukje nodig is beter. Misschien werkt het truukje nu wel bij andere zenders.Alleen nog bij Arte voor Frans geluid (?).
Reputatie 2
Badge
Dat weet ik niet. Ik heb geen opnames in mijn pakket zitten.
Reputatie 6
Badge +8
Tof. Dan is dat truukje óók niet meer nodig :D
Heb je dan bij opnamen van NPO HD óók eindelijk Dolby geluid?

Voor zover ik nu kan beoordelen is het antwoord op deze vraag nee! Het geluid bij een opname van NPO3 is slechter dan een reguliere uitzending.
Reputatie 7
[quote=vriesde]Het geluid bij een opname van NPO3 is slechter dan een reguliere uitzending.Bedoel je NPO3 of NPO3HD? Bij de eerste is geen, bij de tweede wel Dolby. Maar of dat er ook bij opnames (of uitgesteld kijken) is weet ik niet, ik heb de firmware nog niet.
Reputatie 6
Badge +8
[quote=Henk2304]Het geluid bij een opname van NPO3 is slechter dan een reguliere uitzending.Bedoel je NPO3 of NPO3HD? Bij de eerste is geen, bij de tweede wel Dolby. Maar of dat er ook bij opnames (of uitgesteld kijken) is weet ik niet, ik heb de firmware nog niet.

We hebben een opname gemaakt op NPO 3 HD. Het ziet er sterk naar uit dat het geluid hier slechter is dan als je regulier TV kijkt via NPO 3 HD. Eventueel kan ik wel een nieuwe opname maken en kijken wat er dan gebeurd nu we de firmware hebben.
Reputatie 7
Begrijp ik dat je eerste opmerking gebaseerd was op de vorige firmware? In dat geval kan het wel kloppen, Dolby op de NPO HD-zenders was toen alleen via de pauze-truc op de lineaire uitzending beschikbaar, niet via een opname en ook niet via uitgesteld kijken.
Reputatie 6
Badge +8
Begrijp ik dat je eerste opmerking gebaseerd was op de vorige firmware? In dat geval kan het wel kloppen, Dolby op de NPO HD-zenders was toen alleen via de pauze-truc op de lineaire uitzending beschikbaar, niet via een opname en ook niet via uitgesteld kijken.

Nee, we hebben de nieuwste firmware met Dolby geluid. Als ik nu een opname terugkijk (die is gemaakt voor de firmware update) ziet het er sterk naar uit dat het geluid geen Dolby is terwijl het lineair TV kijken dat wel is. Het zou natuurlijk wel kunnen dat nieuwe opnames met de nieuwe firmware wel Dolby heeft.
Reputatie 7
Badge +18
Als ik nu een opname terugkijk (die is gemaakt voor de firmware update) ziet het er sterk naar uit dat het geluid geen Dolby is terwijl het lineair TV kijken dat wel is. Het zou natuurlijk wel kunnen dat nieuwe opnames met de nieuwe firmware wel Dolby heeft.Opnames voor de firmware update zijn gewoon in stereo. Opnames na deze firmware update zullen dan met Dolby worden opgenomen. Commerciële zenders zenden al in Dolby uit. Ook voor deze firmware.
Reputatie 7
Het lijkt erop dat de uitrol weer verder gaat. Een collega van mij in Emmeloord krijgt vanaf 7-6 HD-vanaf 1, hij heeft een e-mail met die strekking van KPN ontvangen.
Reputatie 7
Badge +18
Het lijkt erop dat de uitrol weer verder gaat. Een collega van mij in Emmeloord krijgt vanaf 7-6 HD-vanaf 1, hij heeft een e-mail met die strekking van KPN ontvangen.TOP! Dat is fijn dat de uitrol verder gaat! 😳
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb ook zojuist een email ontvangen. Lijkt er dus inderdaad op!
Reputatie 7
Badge +31
Ik kijk iedere 5 minuten hoopvol in mijn email. Maar 😞
Reputatie 2
Badge
Dan ga ik zo ook eens mijn mailbox openen.
Reputatie 3
Badge +1
Hier in Rotterdam nog steeds niks. 😞
Reputatie 1
Badge
Ik heb de mail ook gekregen, ook Emmeloord. Schoonmoeder nog niet en die woont 500 meter verderop.
Reputatie 7
Badge +12
Ik heb de mail ook gekregen, ook Emmeloord. Schoonmoeder nog niet en die woont 500 meter verderop.
Denk ook niet dat de uitrol regio afhankelijk is. Ik kreeg vandaag precies dezelfde email, en ik woon in Groningen.

Reageer