Yes HD is op 1, of toch niet?

  • 27 maart 2017
  • 196 reacties
  • 6825 keer bekeken


Toon eerste bericht

196 reacties

Reputatie 7
Bron? Da's toch niet zo moeilijk:

Wat ik uit veldonderzoek naar boven heb gehaald
Reputatie 7
Badge +16
Bron?

Reputatie 7
Badge +16
😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂
Reputatie 7
Bron?

Dan weet ik meer dan voldoende, ik zet mijn grote vraagtekens bij de gebruikte onderzoeksmethoden.

@Giant2000, heb jij ook nog een bron voor me, of is jouw bericht echt op die bron gebaseerd?

Overigens, iedereen die op een Full-HD of 4K-UHD televisie het verschil niet ziet tussen SD en HD terwijl de TV ontvanger minstens op 1080i staat kan mijns inziens beter een afspraak met de opticien of oogarts maken, het verschil is echt niet te missen... correctie ... het verschil is immers door mijn 50+ ogen heel duidelijk waarneembaar en het zou jammer zijn als anderen dat niet ervaren terwijl zo'n bezoekje daar wellicht verandering in kan brengen.
Reputatie 7
Badge +16
Zeur toch niet zo man, ga aan het werk!
Reputatie 7
Zeur toch niet zo man, ga aan het werk!Oke, geen bron dus, dat maakt jouw uitspraak dus echt heel erg betrouwbaar.
Of ik aan het werk ga maak ik zelf wel uit, daar heb jij niets over te vertellen.
Reputatie 7
Hoe dan ook, ik reken er niet meer op dat ik dit jaar nog HD-vanaf-1 krijg. Waar ik dat op baseer? Op m'n onderbuik gevoelens. Datzelfde geldt overigens voor IPv6 en nog wat van die dingetjes.
Reputatie 7
Badge +16
Heb je een bron voor jouw constatering?

Nee inderdaad, het is een vrije wereld, slavernij hebben we lang geleden afgeschaft. Dan raad ik je aan om aan het werk te gaan en niet meer op dit berichtje van me te reageren. Maar dat mag je natuurlijk zelf weten. Mijn KPN forum tijd voor vandaag zit er in elk geval op, ik moet namelijk wel aan het werk, anders heb ik eind van de maand geen brood op de plank.
Reputatie 7
Wij hebben een 55” Full-HD TV, nog eentje met 100hertz. Is van modeljaar 2016. Afgelopen zomer voor een leuk prijsje kunnen kopen (we komen van een 26” LG HD-Ready geval, en als tussenstop voor als de 4K tv’s straks wat goedkoper zijn) 😊 maar het verschil qua signaal op kanaal 1 of kanaal 701 is echt wel aanzienlijk groot! Dat er dan mensen zijn die stug naar 1 blijven kijken, tja 😐 snap ik ook niet,...

Dus mijn onderzoek van hier thuis geeft 50% al aan dat het niet uitmaakt op welk kanaal het nu staat, ook al kom ik van de concurrent die het al wel heeft. Vindt ik het zeker niet storend, komt vanzelf!
Reputatie 7
Badge +24
Kom op mensen, een beetje lief voor elkaar blijven. Je hoeft elkaar echt geen knuffel te geven (mag wel!) maar wel respectvol met elkaar omgaan graag. Niemand van ons hier heeft daadwerkelijk een onderzoek gedaan hoe belangrijk HD-opvanaf-1 wordt gevonden, ergo, giswerk. Een klein beetje relativeren is ook toegestaan.

Zodra wij hier wat over kunnen en mogen zeggen zullen we dat zeker doen maar tot die tijd is het toch echt even afwachten.
Reputatie 7
...Niemand van ons hier heeft daadwerkelijk een onderzoek gedaan hoe belangrijk HD-opvanaf-1 wordt gevonden, ergo, giswerk...Dus zeg je dat er hier mensen op het forum aan het liegen zijn?
Verder hoop ik dat de personen die het betreft zich ook wat aan zullen trekken van de complete inhoud van dit bericht.
Ik hoop niet dat ik voor niets een bepaald bericht gerapporteerd heb aan de moderators.
Reputatie 4
Badge +1
Wellicht is er een nadeel aan HD op 1 waar nog weinig mensen aan gedacht hebben: Wat doet het met de draadloze verbindingssets? Ik heb zelf nog de (oude) DVS200. De laatste weken hebben wij regelmatig last van zwart beeld voor een seconde of 2. Dit komt voor bij zowel live-tv als bij opnames. Gisteren hierover contact gehad met KPN en die meneer had het vermoeden dat het ligt aan de DVS200. Hij heeft een nieuwe set (DVS1200) besteld. Maar ja, kost me dus wel ff 115 euro... Als inderdaad de DVS200 te weinig capaciteit heeft voor het doorgeven van HD dan gaat de klantenservice het nog druk krijgen, denk ik.
Reputatie 7
Wellicht is er een nadeel aan HD op 1 waar nog weinig mensen aan gedacht hebben: Wat doet het met de draadloze verbindingssets? Ik heb zelf nog de (oude) DVS200. De laatste weken hebben wij regelmatig last van zwart beeld voor een seconde of 2. Dit komt voor bij zowel live-tv als bij opnames. Gisteren hierover contact gehad met KPN en die meneer had het vermoeden dat het ligt aan de DVS200. Hij heeft een nieuwe set (DVS1200) besteld. Maar ja, kost me dus wel ff 115 euro... Als inderdaad de DVS200 te weinig capaciteit heeft voor het doorgeven van HD dan gaat de klantenservice het nog druk krijgen, denk ik.Het verschil in bandbreedte tussen SD en HD is heel klein (3,5Mbps versus 7Mbps) en eigenlijk is daarmee de kans dat de DVS200 daardoor storingen veroorzaakt klein. Hij zou dan vast en zeker ook bij SD zenders af en toe roet in het eten gooien.
Nu is het wel een bekend verschijnsel dat de DVS200 storingen veroorzaakt, ook met SD, en dan met name in combinatie met de Motorola 1853. Vervanging door een modernere DVS of, beter nog, een UTP netwerkkabel is altijd aan te raden.

Work-around is de HD functie op de TV ontvanger uit te zetten.
Reputatie 7
Bij mij in de familie wordt al heel lang gebruik gemaakt van de DVS200, zonder problemen, bij sommigen ook i.c.m. HD Glaszenders. Het verdient wel aanbeveling om de adviezen uit dit topic op te volgen (vooral code en firmware update).
Reputatie 7
Badge +24
...Niemand van ons hier heeft daadwerkelijk een onderzoek gedaan hoe belangrijk HD-opvanaf-1 wordt gevonden, ergo, giswerk...Dus zeg je dat er hier mensen op het forum aan het liegen zijn?
Verder hoop ik dat de personen die het betreft zich ook wat aan zullen trekken van de complete inhoud van dit bericht.
Ik hoop niet dat ik voor niets een bepaald bericht gerapporteerd heb aan de moderators.

Iedereen mag zich wat mij betreft hier wat van aantrekken.

Wellicht is er een nadeel aan HD op 1 waar nog weinig mensen aan gedacht hebben: Wat doet het met de draadloze verbindingssets? Ik heb zelf nog de (oude) DVS200. De laatste weken hebben wij regelmatig last van zwart beeld voor een seconde of 2. Dit komt voor bij zowel live-tv als bij opnames. Gisteren hierover contact gehad met KPN en die meneer had het vermoeden dat het ligt aan de DVS200. Hij heeft een nieuwe set (DVS1200) besteld. Maar ja, kost me dus wel ff 115 euro... Als inderdaad de DVS200 te weinig capaciteit heeft voor het doorgeven van HD dan gaat de klantenservice het nog druk krijgen, denk ik.
Je hebt zeker een punt. Er zijn ontzettend veel variabelen waar rekening mee gehouden dient te worden waarvan dit er ook één kan zijn. Niet alleen bij de klanten thuis maar ook bij de interne systemen en netwerken. Het is natuurlijk niet wenselijk dat klanten, om wat voor reden dan ook (storingen/onduidelijkheid etc.), contact opnemen met de klantenservice n.a.v. de uitrol van HD-op-1. Afgezien van dat snap ik de onvrede wel hierover aangezien er al vaker uitspraken zijn gedaan over de uitrol hiervan dus daardoor ligt het waarschijnlijk nog wat gevoeliger. Daarom hebben we (volgens mij) nadat de uitrol daadwerkelijk begonnen is geen 'beloftes' meer gedaan over wanneer het is afgerond.
Reputatie 7
Iedereen mag zich wat mij betreft hier wat van aantrekken.Wat bedoel je hiermee @Paul_?
Reputatie 7
Badge +24
Iedereen mag zich wat mij betreft hier wat van aantrekken.Wat bedoel je hiermee @Paul_?
Dat iedereen respectvol met elkaar om moet gaan. Niks meer en niks minder.
Reputatie 2
[quote=Paul_][quote=wjb]Afgezien van dat snap ik de onvrede wel hierover aangezien er al vaker uitspraken zijn gedaan over de uitrol hiervan dus daardoor ligt het waarschijnlijk nog wat gevoeliger. Daarom hebben we (volgens mij) nadat de uitrol daadwerkelijk begonnen is geen 'beloftes' meer gedaan over wanneer het is afgerond.
Loopt de uitrol (nog) wel?
Ik ken namelijk een heleboel mensen met KPN maar niemand daarvan heeft al HD op 1.
Gewoon even een vraagje 🙂
Reputatie 7
...Daarom hebben we (volgens mij) nadat de uitrol daadwerkelijk begonnen is geen 'beloftes' meer gedaan over wanneer het is afgerond. Ook dit bericht van 2 augustus kan je scharen onder de noemer 'beloftes'.
Reputatie 7
Badge +13
Zoals ik al eerder vermeld heb, ik heb geen haast.
Zolang HD glas, 661 - 670. niet vanaf 1 is, is het voor ons niet echt zinvol.
HD zenders op lagere nummers dan de Nederlandse zenders is niet logisch.
Tot die tijd blijft bij ons 1 - 10 verborgen.

En de meeste mensen op dit forum weten de HD kanalen wel te vinden.
Veel mensen die niet op het forum kijken en ook niet kijken of ze wel of geen HD hebben, die gaan het vooral merken.
Dan ze zien ze pas het mooie beeld van KPN en kunnen ze eerlijk met o.a. Ziggo vergelijken.

Vooral HD glas (het originele signaal) heeft een heel erg mooi beeld.
Reputatie 7
Zolang HD glas, 661 - 670. niet vanaf 1 is, is het voor ons niet echt zinvol...Niet voor het kanaalnummertje, maar wel voor het feit dat ik dan eindelijk opnames van HD-"Glas" zenders op mijn tablet kan terugkijken. Wat vaak vergeten wordt, is dat die "HD op 1" meer behelst dan alleen dat kanaalnummertje. Zo worden opnames bij "HD op 1" in alle kwaliteiten vastgelegd i.p.v. alleen de kwaliteit van het geselecteerde kanaal. Daarmee kan een opname van een HD-"Glas" zender dan ook teruggekeken worden in SD (720p) op de tablet.

Reageer