Vraag

Youtube app geluid en functioneren Arris 2952

  • 13 February 2019
  • 1 reactie
  • 284 keer bekeken

Hallo!

Sinds een week glasvezel van KPN, waarbij de Arris is aangemeld door de monteur.

Twee dingen:

  1. het kastje loopt regelmatig vast. Dan moet ik opnieuw opstarten, en some geeft hij dan gelijk aan ‘kan de zender niet laden’ of iets dergelijks. De Arris is direct verbonden met de Experiabox, meestal werkt het allemaal snel, maar na een paar uur wil een netflix/youtube/whatever filmpje ineens niet meer laden. Ik heb vanwege dit probleem ook al de helpdesk gebeld, die het kastje op afstand hebben gereset. Probleem blijft bestaan.
  2. de Youtube app heeft hinderlijke tikken in het geluid. Ik heb de audio via een optische kabel vanaf de tv naar mijn stereoset, heb ook al geprobeerd de optische kabel in de Arris zelf te doen; probleem blijft. Maar volgens mij ligt het daar ook niet aan, omdat Netflix en live TV dit geluidsprobleem helemaal niet hebben
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Thanks!

gr Karel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Welkom, Pixeldream, op het forum en bij KPN. Jammer dat je tijd bij ons begint met deze issues. Je geeft al aan dat de Arris direct is verbonden met de Experia Box. Met het risico dat ik in herhaling verval vraag ik het toch: de kabel loopt rechtstreeks van ontvanger naar Experia Box? Er zit geen draadloze verbindingsset, switch, router of access point tussen?

Met een glasverbinding zou je bandbreedte meer dan voldoende moeten zijn. Dat gezegd hebbende, ik wil toch graag je verbinding nakijken. Vul je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt.

Wat betreft YouTube heb je het topic van Igor ook gevonden. Zoals je daar ook zag ga ik toch eerst terug naar de basics. Als ik het goed begrijp zit je ontvanger met HDMI aan de tv, en de tv met optisch aan de stereoset. Maar als je optische kabel van tv naar ontvanger laat lopen, dan tikt het ook. Wat als je de optische kabel er helemaal tussenuit haalt en alleen HDMI ertussen hebt. Tikt het dan ook?