Beantwoord

Youtube app (on demand) - uitzetten?

• 2 september 2018
  • 50 reacties
  • 5032 keer bekeken

Het was mijn zoontje opgevallen dat hij nu youtube kan kijken via ‘on demand’. Nu hebben we op de smart tv zelf de youtube app achter een pin zitten omdat we niet willen dat hij bepaalde youtube filmpjes kijkt.

Is er een mogelijkheid om youtube achter een PIN te zetten net als de erotiek kanalen bijvoorbeeld?
icon

Beste antwoord door Erwin_ 10 september 2018, 19:54

Hoi! Ik heb dit weekend antwoord gekregen. Helaas is deze functionaliteit er niet. En naar het zich laat aanzien gaat die er ook niet komen. Ik moet jullie hierin dus teleurstellen. Misschien zijn er meelezers die hier een creatieve oplossing voor hebben. Ik heb mezelf het hoofd ook nog even over gebroken maar helaas nog geen ingeving gehad.
Bekijk origineel

50 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Oef. Dat is een goeie. Ik zit hier zelf even op de tuner te kijken maar je kan die app niet achter een pin zetten, geloof ik.
Een apart youtbube profiel met beperkte content gaat ook niet werken want hij weet vast ook wel dat je gewoon kunt uitloggen.
Ik leg het even aan een paar collega's voor. Kom er straks op terug. 🙂
Het was mijn zoontje opgevallen dat hij nu youtube kan kijken via ‘on demand’. Nu hebben we op de smart tv zelf de youtube app achter een pin zitten omdat we niet willen dat hij bepaalde youtube filmpjes kijkt.

Is er een mogelijkheid om youtube achter een PIN te zetten net als de erotiek kanalen bijvoorbeeld?

Heb je al antwoord gekregen?
Dit is bij ons ook erg gewenst.
Nope, nog verder niks gehoord.. ik hoop dat @Erwin_ er nog op terugkomt..
Reputatie 7
Badge +18
Hoi! Ik heb dit weekend antwoord gekregen. Helaas is deze functionaliteit er niet. En naar het zich laat aanzien gaat die er ook niet komen. Ik moet jullie hierin dus teleurstellen. Misschien zijn er meelezers die hier een creatieve oplossing voor hebben. Ik heb mezelf het hoofd ook nog even over gebroken maar helaas nog geen ingeving gehad.
Okay, het is niet anders dan. Wel vreemd dat dit niet is meegenomen in de code aangezien er wel allerlei andere leeftijdsblokkades mogelijk zijn. Mijn kids kunnen nu dus gewoon tegen geweldadige filmpjes aanlopen, dat vind ik jammer.
Is dit verder te escaleren ergens?
Reputatie 7
Badge +18
Nou. Ik snap je punt wel, Mike. En aangezien wij wel voor een heleboel andere diensten deze optie bieden is het ook zo wat om hier direct nul op rekest te geven.
Ik zal dit bij verschillende collega's gaan navragen ( techniek en legal/privacy ). Ik houd je op de hoogte. Mochten anderen zich hierin herkennen? Laat het weten.
Hallo @Erwin_

Ook ik hoor graag als er een oplossing is.
Alvast bedankt.

Groet,
JvdWerff.
Reputatie 7
Badge +16
Misschien is er een optie bij instellingen in te bouwen om Youtube uit te schakelen.
Wij zijn ook van mening dat hier een oplossing voor moet komen.
Kinderen kunnen van alles bekijken zonder dat je het kunt begrenzen.
Een wachtwoord zou een uitkomst zijn.
Badge
Ik zou graag ook de mogelijkheid hebben om de youtube content weg te kunnen halen.
Netflix vind ik prima, maar daar moet je voor inloggen. Is dus onbruikbaar, maar Bij youtube kan je zonder in te loggen gebruik maken, kan het niet mogelijk zijn dat je op youtube kan alleen met een account ofzo?
Wij willen ook heel graag de mogelijkheid om de youtube app te kunnen verwijderen of blokkeren met een pincode ofzo in verband met de kinderen!
In de app bij instellingen heb je de optie "Beperkte modus" die je op Aan kan zetten.

En je zou een Google Account kunnen aanmaken die je gebruikt voor de Youtube app bij KPN. En je stelt dan op dat Google account een leeftijdgrens in. Zie https://support.google.com/youtube/answer/2802167?hl=nl

Maar de beste oplossing is inderdaad de mogelijk om apps te verwijderen of te blokkeren met pin
ik wil meer dan alleen een beperkte modus ik wil you tube volledig uit kunnen zetten en baal enorm dat dit nu nog niet kan
Een! Ik wil mijn kinderen ook kunnen beschermen tegen alles wat op YouTube te vinden is en ben van mening dat KPN, incl. dochters Telfort en XS4ALL, hier zijn verantwoordelijkheid in moet nemen. Het kan niet zijn dat kinderen dankzij KPN toch steeds YouTube af kunnen struinen terwijl we dit als ouders niet wenselijk vinden.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi allen. Ik heb nogmaals de vraag intern gesteld ( bij de bouwers en ontwikkelaars ). Ik laat jullie zsm weten of dit wel of niet een optie wordt.
Een! Ik wil mijn kinderen ook kunnen beschermen tegen alles wat op YouTube te vinden is en ben van mening dat KPN, incl. dochters Telfort en XS4ALL, hier zijn verantwoordelijkheid in moet nemen. Het kan niet zijn dat kinderen dankzij KPN toch steeds YouTube af kunnen struinen terwijl we dit als ouders niet wenselijk vinden.
Helemaal mee eens. We doen ons best om onze (kleine) kinderen wat achter de schermen vandaan te houden, maar ze kunnen ongelimiteerd via de Youtube-app filmpjes kijken. KPN, maak het mogelijk de app te verwijderen/uit te schakelen!!
Badge
Menu-instellingen-zenders verbergen pincode intoetsen zender 201 blokkeren. Goed idee? 🙂
Menu-instellingen-zenders verbergen pincode intoetsen zender 201 blokkeren. Goed idee? :-)
Dat zal vermoedelijk geen invloed hebben bij het starten via apps op tv of is dit getest?
Het beste zou natuurlijk zijn deze funtie er weer uit halen of in ieder geval alleen via 201 toegankelijk niet vanuit de andere Menu's, dan zou het verbergen en het kinderslot wel kunnen werken.
Reputatie 7
Tenzij de kids de laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer van pa en ma kennen, want dan resetten zie gewoon even de iTV pincode.
Zie: Zijn jullie gek geworden, een service tool voor de pincode voor iTV?!!
Tenzij de kids de laatste drie cijfers van het bankrekeningnummer van pa en ma kennen, want dan resetten zie gewoon even de iTV pincode.
Zie: Zijn jullie gek geworden, een service tool voor de pincode voor iTV?!!

Die kan zelfs een 4 jarige nog wel op een rondslingerend bankpasje lezen. Een soortgelijk iets vertelde mijn partner ook kinderen zijn wat dan aan gaat vaak kundiger omdat ze ermee opgroeien.
Badge
Ik zie de youtube app ook graag geblokkeerd! Veeemd dat dit niet kan. Ala er ergens vreemde dingen op staan dan is het daar op wel!
Hier het zelfde probleem. Kan KPN dit aub aanpassen?
Hier hetzelfde probleem. De enige oplossing is tot nu toe de stroom eraf halen. Dus helemaal geen tv, wanneer er geen toezicht is.
Hoe moeilijk is het om een pincode functie toe te voegen aan apps? Ik denk dat commerciële afspraken over deze apps belangrijker zijn voor KPN dan de ethiek richting hun jonge kijkertjes. Jammer...
Zo ontzettend eens dat door ouders zelf gekozen kan worden om de app te blokkeren of te verwijderen. Ik als moeder zie er op toe wat de kinderen zien en maak hier regels en afspraken over. Maar ‘t zijn kinderen en die willen graag YouTube kijken, ‘t liefs heel de dag. Al zouden ze alleen “onschuldige” filmpjes kijken en volgen ze “normale” vloggers, dan nog wil ik niet dat ze te pas en onpas er op kunnen. Als ik de app aan en uit kan zetten, kan ik ze gecontroleerd YouTube tijd geven, wat ik heel normaal vind om kinderen op deze wijze te kunnen beperken. Daar wordt ‘t ‘n stuk gezelliger van, doordat geen waarschuwingen en consequentie meer volgen, daardoor geen frustraties van beide kanten zijn. Iedereen blij!!

Dus KPN, dit is ‘n veel voorkomende wens van klanten, dus doe er aub iets aan!

Reageer