Vraag

Youtube app op tv ontvanger loopt regelmatig vast

  • 12 April 2021
  • 30 reacties
  • 1825 keer bekeken

Reputatie 2

Sinds een tijdje loopt de Youtube app op de tv ontvanger regelmatig vast.
Dat gebeurt vooral bij het naar een ander filmpje gaan of bij het afsluiten.
Is zo'n beetje na de grote softwareupdate van een paar maanden terug. Die heeft wat mij betreft meer ellende gebracht dan vooruitgang.

Bij vastlopen verschijnt op het scherm het rondje met de draaiende balletjes. Dat draait even en staat daarna stil. Het enige wat nog helpt is de ontvanger een harde reset te geven.

Ik heb al diverse keren de software opnieuw geladen en zelfs helemaal gereset.
Dan gaat het een paar dagen goed en dat is het weer prijs.

De ontvanger is bedraad aangesloten. Vanuit de experiabox gaat een kabel naar een managed switch (destijds via Telfort gekocht).
De snelheid bij een speedtest is 50Mb.

Hopelijk hebben jullie een oplossing.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @AaWee, welkom! Balen dit :-(. Je merkt dus dat het een paar dagen goed gaat en daarna weer niet. Dan merk je telkens dat de app vastloopt? En dan kan je niets anders dan de ontvanger stroomloos maken? Is dat dan bij elk gebruik of alleen maar af en toe? Heb je via de instellingen van het menu de ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven? Merk je ook problemen bji live tv kijken of bij andere apps, zoals bijvoorbeeld Netflix? Heb je de mogelijkheid om de switch er eens als test tussenuit te halen?

Reputatie 2

Hallo Marcia,

Het gaat inderdaad een paar dagen goed en daarna loopt de app weer vast. Het lijkt wel of het geheugen (cache?) volloopt.
Het enige dat dan helpt is inderdaad stroomloos maken. Reageert niet meer op AB.
Ik heb alle mogelijkheden in de instellingen al geprobeerd, dus ook de frisse start.
Het enige dat ik bij tv kijken merk is dat het toch weer even duurt voor de gids opent. Krijg dan de melding rechtsbovenin “gids wordt geopend”

Netflix gebruik ik niet. Wel af en toe Amazon. Dat reageert soms ook niet echt lekker op de AB.

De switch er tussenuit halen wordt lastig. Ik heb een netwerkaansluiting in de muur (bij de bouw aan laten brengen) en de kabels van muur naar switch en van switch naar ontvanger zijn te kort om direct van muur naar tv te gaan.


Overigens werkte het voor de grote software update van begin dit jaar goed. Ook toen ik nog bij Telfort zat werkte het goed. Toen zat de switch er ook tussen.
Ik moet helaas zeggen dat sinds ik na het opheffen van Telfort naar KPN ben gegaan ik al meer storingen (vooral tv) heb gehad dan in de jaren daarvoor bij Telfort.

Wat mij verder opvalt is het volgende: de buren aan de overkant hebben ook KPN. Hun tv beeld loopt meestal 3-4 seconden voor op ons beeld. Zitten allemaal op glasvezel.

Hopelijk heb je met deze info een oplossing voor me.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb even gekeken en zie zo niets vreemds.. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets met de switch aan de hand is. Heb je de mogelijkheid om alleen voor het testen de tv en ontvanger wat dichter bij de netwerkaansluiting te plaatsen? Mocht je dat echt niet willen, dan kan je overwegen om via onze website een betaalde servicemonteur aan te vragen. 

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie. Ik zal van de week eens kijken of het lukt om de switch er tussen uit te halen.
De ontvanger staat vrij kort bij de netwerkaansluiting. Iets meer dan een meter. Alleen de kabels die van de ontvanger naar de switch en van de switch naar de netwerkaansluiting gaan zijn korter. Dus dan moet ik even flink gaan schuiven. Andere optie is een langere kabel regelen.
Ik laat het nog wel weten.

Reputatie 2

Allereerst excuses voor de late reactie. Ik zie dat dit topic nog open staat.


Ik heb de switch er tussenuit gehaald en de Arris direct bedraad op de experiabox 10a aangesloten. Dat gaf geen verbetering.
Ik heb 2 Arris ontvangers. De ene dus via een switch aangesloten en de andere direct bedraad op de experiabox. Beiden geven hetzelfde probleem. Het openen van het  menu abonnementen duurt in het gunstigste geval een minuut. Als het dan eindelijk geopend is dan staat het scherm van vast. Lijkt een geheugenprobleem Recent ook nog de melding dat er geen verbinding met internet is. Vaak loopt de ontvanger vast. Een harde reset is het enige dat dan nog werkt.
Afgelopen nacht heb ik de softwareupdate ontvangen. Die zou ook verbetering in de youtube app moeten brengen. Nou helaas dus niet. Ik heb beide ontvangers een frisse start gegeven, de experiabox een harde reset gegeven, maar de youtube app werkt nog even beroerd als voorheen.

Nu weet ik dat de app een service is die KPN aanbied. Maar dan denk ik als je iets aanbied zorg dan ook dat het gewoon goed werkt. Ik lees dat er meer klachten over youtube op de  arris ontvangers zijn. Amazon Prime werkt trouwens ook niet echt lekker. Reageert traag en soms vastlopers.

Ook als ik via mijn smartphone youtube naar de Arris cast, is het niet vooruit te branden.

VRAAG:
Speelt het probleem ook bij de 4K ontvangers?
Zo nee is er dan een mogelijkheid dat ik als service gratis 4K ontvangers in bruikleen krijg. Ik betaaal na aftrek van husselkorting en nog een vaste klantenkorting elke maand bijna € 80. Voorheen had ik bij Telfort met dezelfde apparatuur voor veel minder geld nooit problemen. Beetje jammer.

Ik hoor graag van u.

 

Reputatie 7
Badge +30

Of het bij de 4K-ontvangers speelt, durf ik niet meteen te zeggen. We krijgen namelijk weinig klachten hierover, dus ik heb niet echt een algemene richtlijn helaas. Ik meet wel dat de kwaliteitsmeting van de ontvangers lager is dan je zou verwachten. Vooral bij de ontvanger genaamd ‘slaapkamer’ merk ik dit. Wat voor kabel heb je tussen die ontvanger en de Experia Box? Zou je die kabel eens kunnen vervangen door een nieuwe? Mocht dat ook geen soelaas bieden, dan gaan we natuurlijk verder speuren.

 

Reputatie 2

Hallo Marcia,
Bedankt voor je reactie.

Ik woon in een nieuwbouwappartement van nog geen 2 jaar oud. Bij de bouw heb ik een netwerkaansluiting in de slaapkamer en de woonkamer laten maken. In de meterkast zit een utp stekker die in de experiabox gaat. In de slaapkamer een utp wanddoos. De slaapkamer ligt tegenover de meterkast. Dus er zal niet heel veel meter kabel in zitten . Volgens de meerwerklijst is er gebruik gemaakt van een UTP 6 kabel 250 MHz.|
Dat geldt ook voor de woonkamer. Daar zit wel een langere kabel.

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat dit de oorzaak is. De kabel vernieuwen is voor mij geen optie omdat ik deze niet aangesloten krijg in de wanddoos. Ik zal het eens proberen met een losse utp kabel van de experiabox naar de ontvanger en mijn bevindingen posten.

Reputatie 2

Hallo Marcia,
Ik heb de kabel die door de bouwer is aangelegd vervangen door een lossen kabel. Dat is een cat 5E kabel die destijds door Telfort met de ontvanger is geleverd.

Helaas heeft ook dit geen verbetering tot gevolg. Als ik in Youtube mijn abonnenemten open dan duurt het tenminste 10-20 seconden voordat de afbeeldingen rechts in het scherm worden getoond. Meestal krijg ik eerst de melding dat er geen verbinding is.

Naar mijn idee zit het of in de Experiabox of de (geheugen) capaciteit van de ontvangers.

Ik hoor graag of je nog een ander voorstel/oplossing hebt.

Met vriendelijke groet,

Arthur

 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @AaWee, ik wilde even laten weten dat ik je niet vergeten ben, maar dat ik nog geen concrete reactie heb waar je iets mee kunt. Weet dat ik aan het kijken ben wie ons hierin van advies kan voorzien. Zodra ik meer weet, kom ik erop terug!

Reputatie 2

Hallo Marcia,

Ik had niet het idee dat je me vergeten was hoor.
Ik neem aan dat mijn vraag niet de enige vraag is die je in behandeling hebt :yum:
Ik wacht rustig je verdere bericht af.

Goedenmiddag

excuus dat ik hieronder ook reageer 

Maar ik vroeg mij af of er al een oplossing is gevonden voor dit probleem

ik heb al paar maanden precies het zelfde probleem namenlijk.

En heb zelfs youtube premium maar krijg vaak melding via YouTube app dat er geen internet verbinding is.. hij loopt constant vast en dan is alleen een harde reset mogenlijk op het tv kastje Ook het koppelen van de telefoon via youtube luk heel even en dan loopt youtube vast. 

Ik heb nu zelfs glasvezel gekregen en 2 wifi versterkers de tv kastje is rechtstreeks aangesloten op de nieuwe zwarte modem knp box 12 heb beneden het nieuwe 4k tv kastje en boven 2 oudere maar op elk tv kastje het zelfde probleem met youtube. 

nieuwe software, kabels alles er nieuw op maar niks helpt. 

Bij de andere tv apps zoals netflix ervaren we dit probleem niet! Al is die soms wel traag met opstarten van de andere apps

nogmaals excuus dat ik hieronder reageer 

Maar weet niet meer wat ik kan doen en dit was het enigste via kpn wat ik kon vinden met hetzelfde probleem als ik 

mvg joyce :relaxed:

Reputatie 2

Hoi Joyce,

KPN heeft kennelijk nog steeds geen oplossing voor dit probleem. Het zou mat de laatste software update van begin deze maand opgelost zijn maar ik merk geen enkele verbetering. Er zijn meer mensen die ook na de softwareupdate nog steeds hetzelfde hebben. 

Hopelijk komt er snel een oplossing. Ik kreeg van iemand het bericht dat het op de 4k ontvanger wel goed werkt. Maar ik heb geen zin om een daarvoor meer te gaan betalen. Betaal al genoeg sinds ik van Telfort naar KPN ben overgezet. Bij Telfort betaalde ik zo'n € 20 per maand minder voor hetzelfde en werkte alles altijd.  

Andere optie is een chromecast of via een smart tv kijken. Mijn smart tv is inmiddels 7 jaar oud en daar werkt YouTube ook niet meer lekker op. 

Zoals gezegd ik ben benieuwd of er een oplossing komt. 

Reputatie 7
Badge +30

Goedenmiddag

excuus dat ik hieronder ook reageer 

Maar ik vroeg mij af of er al een oplossing is gevonden voor dit probleem

ik heb al paar maanden precies het zelfde probleem namenlijk.

En heb zelfs youtube premium maar krijg vaak melding via YouTube app dat er geen internet verbinding is.. hij loopt constant vast en dan is alleen een harde reset mogenlijk op het tv kastje Ook het koppelen van de telefoon via youtube luk heel even en dan loopt youtube vast. 

Ik heb nu zelfs glasvezel gekregen en 2 wifi versterkers de tv kastje is rechtstreeks aangesloten op de nieuwe zwarte modem knp box 12 heb beneden het nieuwe 4k tv kastje en boven 2 oudere maar op elk tv kastje het zelfde probleem met youtube. 

nieuwe software, kabels alles er nieuw op maar niks helpt. 

Bij de andere tv apps zoals netflix ervaren we dit probleem niet! Al is die soms wel traag met opstarten van de andere apps

nogmaals excuus dat ik hieronder reageer 

Maar weet niet meer wat ik kan doen en dit was het enigste via kpn wat ik kon vinden met hetzelfde probleem als ik 

mvg joyce :relaxed:

@J.n.j ik heb nog geen oplossing voorhanden! Maar, zoals AaWee zegt, we zijn er wel mee bezig. Wil jij jouw forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan geef ik jouw gegevens ook als voorbeeld door. 

Reputatie 2

Update:

Nadat ook het openen van en bladeren door de menu's steeds trager werd (tot het irritante toe) heb ik besloten via het klachtenformulier een klacht in te dienen. Na een paar dagen werd ik gebeld. Een ander besproken en ik kreeg het voorstel/aanbod om de 2952's te vervangen door de 5202 (4K).
Deze had ik al een dag later binnen.
Een dag later weer gebeld door KPN met de vraag of de 5202 een verbetering was.
Nou dat kun je wel zeggen. De menu's zijn weer razendsnel en YouTube en andere apps openen en werken zoals het hoort.
Ik vergelijk het verschil met rijden op een fiets met 2 lekke banden en Max in zijn F1 bolide.

Deze klant is weer tevreden.

Ook alle lof voor de KPN medewerkster die mij twee keer heeft gebeld.
@ KPN: zorg dat je die in dienst houdt want die weet wat klantgerichtheid is !!

Reputatie 7
Badge +30

Wat goed om dit te lezen! Ik geef de complimenten door :-).

Reputatie 2

Prima dat je de complimenten doorgeeft.

Ik had haar zelf ook al verteld dat ik zeer tevreden over haar was :wink:

Reputatie 1

Als filmpje loopt instellingen wieltje aanklikken, dan beeld op 240P zetten , niet automatisch of hoger zetten. Kwaliteit is minder dan.

Reputatie 1

Ik heb het zelfde probleem. Heb KPN abo op de camping en dat is al moeilijk met de koperdraadjes. Ik wil ook graag dit youtube probleem opgelost. Nu moet ik 4 x per dag alles uitzetten, waardeloos. En even voor de goeie orde: ik geloof niet dat ik de enige ben. het is een probleem dat al langer speelt. Voor het geld wat KPN tegenwoordig kost ( en ook de concurrent) wil ik een feilloos systeem. dat is het wat betreft youtube via de tv absoluut niet.

Reputatie 1

Kpn heeft het opgelost! Ik heb nu reclameloze youtube zonder vastlopers. Misschien kunt u kpn ook bellen om dit te vragen..

Badge

Kpn heeft het opgelost! Ik heb nu reclameloze youtube zonder vastlopers. Misschien kunt u kpn ook bellen om dit te vragen..

Naar welk nummer moet ik bellen?

Badge

Ik zou ook wel een 5202-modem willen gebruiken als dat mijn YouTube-problemen, precies zoals hierboven ook genoemd, oplost.

Reputatie 1

08000402 dat geen reclame is eraf. Maar youtube werkt wel beter nu.

Reputatie 1

Vaak resetten, alle opgeslagen dingen weghalen. Abbo op youtube zou ik afraden als het al niet lekker werkt. Pas ook op dat netflx je niet lid heeft gemaak... soms druk ik per ongeluk rood knopje zodat je lid raakt en was een email aangemaakt en lid gemaakt.

Heb ook al 1 jaar hetzelfde probleem en gebruik een chromecast om het kpn probleem met hun receivers te omzeilen. Jammer dat ze hun klanten niet proactief voorzien van nieuwe receivers. Voor mij in ieder geval aanleiding om met beschikbaarheid van glasvezel binnenkort te switchen naar een andere provider.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @sicmultimedia, welkom! YouTube zou al een heel stuk beter moeten werken, maar we krijgen inderdaad nog af en toe klachten. Wanneer heb jij dit voor het laatst geprobeerd via de tv-ontvangers? Je zou dit nog eens kunnen proberen voordat je de overstap maakt. Daarnaast hebben wij sinds kort TV+. Wellicht is dat interessant voor je!