Beantwoord

Youtube app via tv-ontvanger, probleem met aspect ratio

  • 8 December 2019
  • 20 reacties
  • 836 keer bekeken

Hallo,

Sinds enkele weken worden YouTube filmpjes die ik afspeel via de HMB2260 met een formaat dat anders is dan 16:9 uitgerekt naar 16:9/volledig scherm, wat een vervormd beeld geeft van de video's.

Het probleem doet zich denk ik voor sinds het startscherm over het Coldplay concert in Jordaniƫ gehouden op 22 november.

Zijn er anderen die hetzelfde probleem ondervinden? Heb op 2 TV's in huis hetzelfde probleem. Zowel in de instellingen van Tv als die van de ontvanger heb ik geen wijzigingen aangebracht.

Bij voorbaat dank,

Henny

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 April 2020, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Henny1972Ā . Welkom op het forum.

Kun je Ć©Ć©n van die filmpjes hier linken? Dan ga ik het zelf ook even testen.

Hallo @Erwin_Ā , Dank je. Zijn eigenlijk alle youtube filmpjes met zwarte rand links en rechts, bijvoorbeeld als iemand een video maakt met mobiel. Op computer blijft het formaat normaal. Via de youtube app op ontvanger eerst ook, maar sinds enkele weken niet meer.

Hier een random voorbeeld van een video:Ā  Via de youtube app op de tv ontvanger wordt het beeld uitgerekt over het hele scherm.

Ā 

Dank. Ik snap nu ook precies wat je bedoelt. Hier op de ontvanger wordt het beeld ook opgerekt.

Ik heb een mailtje gestuurd naar de developers met de vraag waarom dit zo is.

Ik kom er op terug!

Ā 

Ā 

Hallo,

Is er intussen al een oplossing hiervoor?

Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Een uitgerekt beeld bij het afspelen van filmpjes op het Youtube kanaal (kanaal 201) die met een mobiel in verticale stand zijn opgenomen waar links en rechts een zwarte rand op het beeldscherm zou moeten zitten. Dit is niet te verhelpen met de beeldinstellingen van mijn TV's

Hoi @Hey_47Ā . Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven? @Henny1972Ā : Kun jij hetzelfde doen?

Met meerdere meldingen heb ik wat meer ā€˜slagkrachtā€™ en zal ik proberen het opnieuw onder de aandacht te brengen.

Je mag hier gewoon reageren, als je je profiel hebt aangevuld

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nader onderzoek willen, laat dan even je gegevens achter in je profiel en geef mij een seintje.

Hoi Erwin,

Ik heb sinds kort ook last van dit probleem. Erg irritant! Ook via kanaal 201 zoals bovenstaand persoon ook heeft vermeld.

Groetjes Rozan

@RozanMĀ : Kun jij je profiel invullen en daarna hier een seintje geven? @Hey_47Ā : Kun jij hetzelfde doen?Ā 

Ā 

Ik heb dit probleem nu weer in de dumpert app.

Voorheen had ikĀ dit probleemĀ door beeldschermverhouding instelling teĀ veranderen op de box, maar opgelost..

en voor de update ging alles goed... maar nu lijkt er dus niet goed te gaan, elke instelling. Lijkt alsof instellingen veranderen niets uitmaakt.

Overigens youtube app ook zelfde gedoe bij vvs filmpjes..

Screenshotje

Ā 

Dat ziet er zo niet uit, @strapatsenĀ .Ā  Je hebt je itvtuner ook al even gereset neem ik aan?

Ja zeker,

Maar zal nog een volledige reset doen.

Ja zeker,

Maar zal nog een volledige reset doen.

Er is niets veranderd.

Is het bij alle filmpjes die je probeerde het geval?Ā 

Is het bij alle filmpjes die je probeerde het geval?Ā 

Zeg maar,Ā vertical video syndrome is het probleem.
Verder is er geen probleem met formaten.
Ā 

hahaĀ 

Hallo.

Wordt er door de luitjes van KPN nog gewerkt aan dit probleem? Ook ik wil graag de Dumpert app gebruiken, maar dit is door het bovengenoemde probleem niet te doen.

Groetjes.

Zelfde probleem op YouTube. Niet cool

Dit dusĀ