Beantwoord

YouTube werkt niet

  • 4 January 2020
  • 8 reacties
  • 7493 keer bekeken

Goedemiddag, youtube werkt bij mij niet. Ik zie hen in het overzicht van apps op mijn TV staan en alle andere apps doen het wel. Als ik youtube start, wordt het scherm zwart en na 10 seconden krijg ik dat er een storing is opgetreden. Ik heb de stroom er al afgehad en opnieuw opgestart en ook de resetknop van de router ingedrukt gehouden en opnieuw opgestart. Niets helpt. Kunt u mij helpen?

icon

Beste antwoord door Marcelles 4 January 2020, 14:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een app op de (slimme) tv begrijp ik? Niet op het kastje van KPN? Als de app op de tv het niet meer doet, dan is die tv gewoon te oud. 

Hoi Nick, inderdaad op tv. Tot 3 weken geleden deed Youtube via de KPN kastje het gewoon, dus niet via casten. Casten deed het tot 3 weken geleden ook, maar lukt nu ook niet meer. Dus de tv is niet te oud lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Nick, inderdaad op tv.

Ok, duidenlijk, tv dus.

Tot 3 weken geleden deed Youtube via de KPN kastje het gewoon...

Huh? :open_mouth: Toch kastje van KPN? :rolling_eyes: Wat is het nu? Kastje van KPN of de tv? :thinking:

Via interactieve tv van kpn ga ik naar het 'Menu' en dan 'Apps op TV' en daar selecteer ik de app 'youtube' en dan krijg ik de melding van een storing.

En het is inderdaad geen Smart TV maar tot 3 weken geleden werkte Youtube gewoon via interactieve tv.

Probleem is inmiddels opgelost, door: 

 1: Oplossen van de melding

Start je Experia Box (modem) en daarna je tv-ontvanger opnieuw op. Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

  1. Zet je tv-ontvanger met de i-tv uit knop in de stand by modus.

  2. Haal de stekkers van je modem en van je tv-ontvanger uit het stopcontact. Wacht 10 seconden.

  3. Stop de stekker van het modem weer in het stopcontact. Wacht 10 minuten tot het modem weer helemaal opgestart is.

  4. Stop de stekker van je tv-ontvanger weer in het stopcontact.

Reputatie 7

Hoi @Marcelles, welkom op het forum. Het opnieuw opstarten van de tv-ontvanger en de modem was voor jou de oplossing begrijp ik, dat is fijn. Mocht het toch terugkomen, kan je de tv-ontvanger ook opnieuw instellen. Daarmee wordt de ontvanger helemaal opnieuw geïnstalleerd, ook de YouTube app. Hopelijk is dat niet nodig en kan je het nu gewoon blijven kijken, als het wel nodig is heb je deze stap achter de hand.

Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem.  Of beter gezegd 2 problemen. 

  1. Samsung Smart TV zelf, casten kan niet meer, omdat de wifi ontvanger van de TV zelf stuk is (kan geen netwerk meer vinden). Hier heeft KPN dus niets mee te maken
     
  2. YouTube App via interactieve TV: zwart scherm. Of deze nu via het hoofdmenu van interactieve TV wordt benaderd of via kanaal 201 met de rode knop
     
  3. Wat er eigenlijk aan de hand is bij mij met de YouTube App: het gaat fout als ik inlog met mijn Google Account. Na ongeveer een minuut klapt de App eruit, zwart scherm dus. (als je dat ooit hebt gedaan, dan is dat waarschijnlijk ook wat er nu aan de hand is zomaar ineens)
     
  4. OPLOSSING (niet ideaal, maar beter dan niks): resetten van de TV-ontvanger (via instellingen, software en fabrieksinstellingen resetten). Dan weer naar de YouTube App en gebruiken ZONDER in te loggen op je google account. 

    Je krijgt als het goed is 3 opties op het startscherm van de app. Inloggen via Smartphone/tablet, of via webbrowser (voor beide moet je op het desbetreffende device een code via youtube zelf invoeren, niet doen dus) of zonder in te loggen. Kies voor de laatste.

    Je kan dan wel niet in je bibliotheek of geschiedenis, maar de app blijft het gewoon doen. Zoeken moet dan gewoon via je afstandsbediening)
    ( Na de reset moet je uiteraard ook weer opnieuw inloggen op je Netflix account uiteraard als je daar gebruik van maakt)

Hopelijk komt er nog een volledige oplossing, maar wellicht heeft iemand hier iets aan.

 

Gr.

Â