Beantwoord

Youtube wordt niet ondersteund op mijn 4K-ontvanger

  • 3 August 2019
  • 24 reacties
  • 1488 keer bekeken

Goedemorgen, op tv werkt YouTube niet. Ik krijg de foutmelding “deze app wordt technisch niet meer ondersteund voor deze tv-ontvanger”. Ik heb alles uitgezet, stroom er af, maar de melding blijft. Heb ik een andere ontvanger nodig? Ik heb een Philips smart-tv 4 K.
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 August 2019, 15:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 5
Komt die opmerking van de TV zelf of van de KPN ontvanger? In het eerste geval moet je dus niet bij KPN zijn, maar bij Philips die dan voor een update zou moeten zorgen (die er vermoedelijk niet is en ook nooit zal komen), je kunt eens kijken of er een update is voor je TV.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @AdjeVee, welkom! Helaas werkt de YouTube App die wij aanboden op de 4K-ontvanger niet meer, inderdaad door de in de melding gegeven reden. Op dit moment is er geen alternatief, behalve de app van de Smarttv te gebruiken. Als jouw televisie deze heeft natuurlijk. Excuses voor het ongemak!
Reputatie 2
Hallo, wanneer kunnen wij de YouTube app weer op de 4k ontvanger verwachten? This toch van de gekke dat kpn dit nu nog steeds niet voor elkaar kan krijgen. Misschien eens overgaan op een ander merk ontvanger. Vanaf het begin al is het gedonder met die 4k ontvanger.😣
Hmm,

Als je een 4K ontvanger gebruikt heb je ook een 4K televisie. Daar zit gewoon een prima Youtube app in, dus die kun je gebruiken lijkt mij dan.
Die zou ik gebruiken...
Reputatie 7
Badge +30
Op de huidige 4K ontvanger gaat geen YouTube app meer komen. Wel zullen we op korte termijn komen met een nieuwe 4K ontvanger. Die heeft dan ook de nieuwe YouTube app zodat je weer ongestoord gebruik kunt maken daarvan. Zodra er meer duidelijk is over wanneer die ontvanger kunnen gaan leveren laten we het weten.
Kunnen wij dan van een korting genieten omdat deze optie niet meer werkt? Het is al duur zat, betaal al bijna 100 euro per maand.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @Werbo, welkom! We bieden hiervoor geen korting aan. Je betaalt voor het product 'interactieve televisie' en dat is wat we aanbieden. Heb je een smart tv? Wellicht kan je dan via de televisie YouTube kijken. Het kan bijvoorbeeld ook met een Playstation 🙂.
.... en met veel Bluray-spelers.

En inderdaad. Als je het 4K abonnement hebt dan mag je aannemen dat je een 4K televisie hebt. Daarin zit een prima Youtube-app. Die gebruik ik hier ook en niet die via KPN.
Ik weet ook wel dat mijn 4k tv een YouTube app heeft, maar het gaat om het principe. Iets werkt niet, dan haalt kpn zijn schouders op. Ipv een directe oplossing aanbieden of een korting, laat kpn de klant in de kou staan. Ik ben al aantal jaar klant van kpn, maar voor bestaande klanten doet kpn niets tot weinig. De tarieven gaan omhoog, maar de diensten veranderen niet. De nieuwe klanten krijgen kortingen etc. Om ook van deze kortingen te mogen genieten, zeg ik de boel op en meld mij weer aan als nieuwe klant. Dit laatste heb ik afgelopen 2 jaar niet gedaan en betaal nu bijna 100 euro per maand. Daarnaast heb ik 4 mobiele abonnementen bij KPN en ook de korting voor kpncompleet is maar 20 euro. Het is jammer dat ik geen Ziggo kan aansluiten, anders was ik zo over gestapt. In dit geval is kpn de enige die hier een stabiel netwerk kan aanbieden.
Ik vind dat je er wat vreemd tegen aan kijkt. Bij 4K vind ik de aanwezigheid van de app's voor Netflix en Youtube (extra service! dus geen onderdeel van je abonnement!) zelfs volkomen overbodig.
Voor de aanwezigheid v.d. app's betaal je niet. Staat het in je specificatie???

BTW, in de nieuwe 4K ontvanger (van Arris) werkt die app overigens wel. In de ZTE schijnt het hardwarematig niet meer te kúnnen werken.
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/nieuwe-arris-4k-ultra-hd-ontvanger-478049
Beste PeterG,
Wat jij vindt lost het probleem niet op. Dat je vindt dat ik vreemd naar deze situatie kijk, verbaast mij wel. Of het een extra service is of niet, nodig of overbodig, de app word gebruikt en in eens werkt het niet. Ik kan mij voorstellen dat een persoon om zulke extra's een provider kiezen. Voor een ieder is de doorslaggevende optie anders. Daarnaast ben ik een gebruiker van een Logitech Harmony afstandbediening en hierdoor kom je niet zomaar in het menu van je tv. Ik heb liever geen zee aan afstandbedieningen op mijn koffietafel.
Reputatie 5
Tja Peter G. Als je het zo benaderd, dan mag je mij vertellen dat ondanks dat het niet op de specificatie staat, ik wel een verplichte FOX-taks (inmiddels minimaal €5) moet betalen om wat "voetballertjes" te sponseren!
Reputatie 7
Badge +30
@Werbo jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent hierover. We halen zeker niet onze schouders op, we werken gewoon aan een oplossing. Dat deze niet meteen voorhanden is, is absoluut vervelend, echter zijn er in de tussentijd dus gelukkig andere manieren om van YouTube gebruik te maken.
@Werbo jammer om te lezen dat je zo ontevreden bent hierover. We halen zeker niet onze schouders op, we werken gewoon aan een oplossing. Dat deze niet meteen voorhanden is, is absoluut vervelend, echter zijn er in de tussentijd dus gelukkig andere manieren om van YouTube gebruik te maken.

Dit word een welles/nietes verhaal. Noem 1 actie die kpn heeft gehad voor haar bestaande klanten. Ik ben aardig wat jaren lid van kpn, maar ik ben nooit benaderd door kpn voor een mooie actie. Ik ben alleen maar meer gaan betalen voor de zelfde diensten. Helaas zijn er geen stabielere providers in mijn woon omgeving. Dus dat kan ik kan wel geven. Alleen door mijn abonnement op te zeggen en dan weer een abonnement aan te schaffen als nieuwe klant kan je van bepaalde kortingen genieten.
Reputatie 7
Badge +30
We hebben naast de decembercadeautjes (gratis mobiele data en gratis films) en KPN Compleet inderdaad niet vaak acties voor bestaande klanten. Des te meer acties we doen, des te meer we onze reguliere prijzen gaan verhogen. En daar zit al helemáál niemand op te wachten. Daar komt het namelijk echt op neer. Een schrale troost: dit werkt bij andere providers eigenlijk ook zo. Ik begrijp je gevoel, maar vind het jammer dat ik dat niet weg kan nemen.
Het lijkt mij dat het niet werken van Youtube als defect aangemerkt kan worden. Je zou dan in aanmerking komen voor omruil met de nieuwe Arris 4K ontvanger. (deze werkt overigens nog niet met bluetooth met de ab)
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wat-is-het-verschil-tussen-de-zte-4k-ultra-hd-arris-vip5202-4k-ontvanger-479586#post821660
We hebben naast de decembercadeautjes (gratis mobiele data en gratis films) en KPN Compleet inderdaad niet vaak acties voor bestaande klanten. Des te meer acties we doen, des te meer we onze reguliere prijzen gaan verhogen. En daar zit al helemáál niemand op te wachten. Daar komt het namelijk echt op neer. Een schrale troost: dit werkt bij andere providers eigenlijk ook zo. Ik begrijp je gevoel, maar vind het jammer dat ik dat niet weg kan nemen.

En vergeet de fotootjes van jou en je altijd behulpzame collega’s niet! 👍🏻😉
Reputatie 7
Badge +30
Het lijkt mij dat het niet werken van Youtube als defect aangemerkt kan worden. Je zou dan in aanmerking komen voor omruil met de nieuwe Arris 4K ontvanger. (deze werkt overigens nog niet met bluetooth met de ab)https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/wat-is-het-verschil-tussen-de-zte-4k-ultra-hd-arris-vip5202-4k-ontvanger-479586#post821660
Dit is niet het geval. Het is geen defect en over het algemeen kunnen klanten gewoon de YouTube app op hun 4K-tv gebruiken. We gaan dus niet over tot omruilen hiervoor.
Mee eens. Echter, niet 🔫 is altijd mis 🎯
Reputatie 7
Als een functionaliteit niet (meer) werkt dan kan je dat natuurlijk als een defect zien.
Het is mijns inziens niet echt slim om defecten in de door jou geleverde apparatuur te laten zitten. In dit geval zou het beter zijn als KPN de YouTube app en dus ook kanaal 201 van de ZTE ZXV8001 zou verwijderen.
Reputatie 7
Badge +30
Je zou het inderdaad zo kunnen zien! Daarom vanuit mij direct de duidelijkheid dat wij, KPN, dit niet zo zien 😉.Laat geen ruimte voor onduidelijkheid!
Reputatie 1

Via mijn 2 stuks ZTE 4K Ultra HD-Ontvangers ontvang ik geen YouTube. Echter via mijn HD Arris VIP2952 V2 ontvanger staat YouTube gewoon tussen Apps op TV en bovendien is YouTube dan ook op kanaal 201 te vinden. Dit laatste is niet het geval bij die ZTE 4K ontvangers want daar ontbreekt kanaal 201. 

Hoe is dit nou toch na meer (zie boven) dan een jaar mogelijk?

Reputatie 7

Via mijn 2 stuks ZTE 4K Ultra HD-Ontvangers ontvang ik geen YouTube. Echter via mijn HD Arris VIP2952 V2 ontvanger staat YouTube gewoon tussen Apps op TV en bovendien is YouTube dan ook op kanaal 201 te vinden. Dit laatste is niet het geval bij die ZTE 4K ontvangers want daar ontbreekt kanaal 201. 

Hoe is dit nou toch na meer (zie boven) dan een jaar mogelijk?

De ZTE ZXV8001 is voor KPN niet meer interessant immers die wordt niet meer actief geleverd en zal na de VIP1853 de eerste TV ontvanger zijn die volledig uitgefaseerd wordt.

De investering die nodig is om de YouTube app te vernieuwen weegt niet op tegen de baten.

De 8001 is ook maar bij een beperkt percentage van de abonnees aanwezig. En daarvan zal wsl nog geen 5 % Youtube eventueel willen gebruiken.

Bovendien: als je een 8001 hebt mag je toch wel aannemen dat er een moderne tv aan hangt met een eigen Smart aanbod, w.o. zéker de Youtube-app :relaxed: . Ik gebruik voor Youtube ook de app in mijn 4k-tv. En niet die van de 2952.