Vraag

Zap naar een andere zender en weer terug?

  • 27 August 2019
  • 20 reacties
  • 1486 keer bekeken

Sinds enige weken moet ik regelmatig naar een andere zender zappen en weer terug.
Helaas helpt dit maar af en toe, wat wel iets beter helpt is de experiabox V8 resetten en de tv ontvanger resetten. Maar dan nog moet ik dit zeker 3xper week doen.
Dit kan toch niet de bedoeling zijn.
Dit probleem is ongeveer begonnen nadat ik 2 experia wifi in gebruik heb genomen.
Wie heeft een permanente oplossing?
Ooh ja ik maak gebruik van de eerste generatie DVS 200

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @MichelM

Jammer dat je problemen ervaart met je modem V8, ik moet toegeven dat dit best een oud beestje is. Ik weet alleen niet of deze omgeruild mag worden voor een andere, verder lees ik dat je een DVS 200 hebt, ik kan je aanraden om een nieuwere versie te nemen. Maar voordat ik je dit ga aanraden is het niet mogelijk om een UTP-kabel vanaf een modem naar boven te trekken? Of is het gewoon beneden? Met een UTP-kabel is het gegarandeerd zeker dat je een stabiele verbinding hebt. Met een draadloze verbindingsset namelijk niet. Het signaal gaat namelijk over je elektriciteitsnet, en dat kan invloed hebben op het signaal van bijvoorbeeld lampen aan, elektrisch koken enz. maar het kan ook goed gaan. Ik heb hem wel, en ik heb er geen problemen mee.

Webshop:
Ik hoop je zo genoeg informatie te hebben gegeven.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Michel, welkom op het forum.

Werkt je internet op het moment dat je beeld hapert wel goed? Hoe branden de lampjes op die DVS 200, welke kleur? Het gaat mij voornamelijk het middelste lampje.

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en mij een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan meet ik de verbinding ook voor de zekerheid.
Ik weet eigenlijk niet of internet dan wel gewoon werkt.
Lampjes branden en knipperen groen
Daarnaast heb ik de tv ontvangers maar weer ingesteld op sd ipv HD, wel jammer maar destoring beperkt zich nu tot af en toe een hapering.
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. Ik meet op je lijn zo'n 65 Mbps, daar ligt het dus niet aan. Ik vermoed ook dat de DVS de boosdoener is in dit geval. Zou je deze willen resetten?

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.
Goedenavond Alex,
Ik heb de DVS alledrie gereset zoals je beschreven hebt.
En ze zijn rechtstreeks in de wandcontactdoos, zoals beschreven, maar dat was altijd al zo.
Nu is het dus even afwachten.
Maar ik heb zondag ook met mijn buurman gesproken, hij heeft ook KPN en toen de HD zenders standaard werden heeft hij een nieuwe experiabox gekregen, dit omdat de V8 niet geschikt zou zijn voor HD doorgifte op 2 ontvangers. Ik heb inderdaad op de ontvanger boven de SD standaard gemaakt en nu beneden weer HD. Zou het inderdaad niet aan de experiabox kunnen liggen?
Reputatie 7
Badge +24
Goedenavond Alex,

Zou het inderdaad niet aan de experiabox kunnen liggen?


Hi. Nee, die kans is minimaal, de V8 kan dat prima aan. Het omruilen is geen probleem, betwijfel echter dat dat de oplossing is. Kijk het even aan of het na de reset wel beter werkt.
Badge +19
Trek kabels en alle problemen zijn opgelost!!
Reputatie 7
Badge +22
Trek kabels en alle problemen zijn opgelost!!
Dan is het de vraag of het mag. Ik heb in een huurhuis gezeten, en daar mocht het niet bij. 😥
Is het een koopwoning, dan mag je nog hopen dat het daarbij kan. Ik heb zelfs een nieuwe leiding moeten leggen. Maar gelukkig ging het bij mijn koopwoning wel. 😉
Reputatie 7
Badge +24

Trek kabels en alle problemen zijn opgelost!!Dan is het de vraag of het mag. Ik heb in een huurhuis gezeten, en daar mocht het niet bij. 😥


Was je van plan om de muren te slopen oid Dennis? 😅 Zal van de verhuurder afhangen denk ik dan, zelf nog nooit van gehoord.
Even melden dat na de reset van de DVS en nog maar 1 x een lichte happering heb waargenomen, nog even een weekje aankijken, maar ik heb goede hoop. (ooh daar was ook een kaap van hihi)
Reputatie 7
Badge +24
Even melden dat na de reset van de DVS en nog maar 1 x een lichte happering heb waargenomen, nog even een weekje aankijken, maar ik heb goede hoop. (ooh daar was ook een kaap van hihi)

We duimen met je mee. 🙂
Even een update.
Helaas komt de storing toch weer terug.
Ik heb ook gekeken of ik dan internet heb, antwoord NEE
Een test op de ontvanger(20t/m24 netwerktest) laat alleen bij test 20 succesvol zien de rest is MISLUKT
Vervolgens de Experiabox maar weer een reset gegeven, nu werkt het weer.
Wanneer dit zich voordoet dan is dit ook op de ontvanger boven.
Wel branden en knipperen de lampjes op de V8 normaal.
Nogmaals HELP!

Gr
Michel
Reputatie 7
Badge +24
Nogmaals HELP!

Duidelijk! Ik stel dan voor om je modem eerst om te ruilen. De omruiling vindt plaats bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Neem dan de apparatuur mee in een doosje en je ID-bewijs. Dit moet wel dezelfde achternaam hebben als de contractant. Dit zou kunnen bij:

Primea, Plus of The Readshop Express.

Heb je een voorkeur?
Hi Dan doe maar primera
Reputatie 7
Badge +24
Hi Dan doe maar primera

Done. Morgen vanaf 15 uur kun je het omruilen. Heb dit ook via e-mail en sms bevestigd.

Laat je even weten of het heeft geholpen? 🙂
Hallo Alex,
Vandaag de nieuwe Experiabox aangesloten.
Nu afwachten, echter is mijn netwerknaam gelijk gebleven alleen het wachtwoord niet, ik wil dit aanpassen maar krijg geen toegang tot de Experiabox, kun je me daar eventueel nog mee op weg helpen?

Groetjes
Michel
Reputatie 7
Badge +22
Hallo Alex,
Vandaag de nieuwe Experiabox aangesloten.
Nu afwachten, echter is mijn netwerknaam gelijk gebleven alleen het wachtwoord niet, ik wil dit aanpassen maar krijg geen toegang tot de Experiabox, kun je me daar eventueel nog mee op weg helpen?

Groetjes
Michel

Typ http://192.168.2.254, en dan kom je in de inlogscherm, je moet eerst een nieuwe wachtwoord maken in dat inlogscherm. Door eerst op enter te drukken als je de cursor in dat invulbalkje plaatst. 🤔
Typ http://192.168.2.254, en dan kom je in de inlogscherm, je moet eerst een nieuwe wachtwoord maken in dat inlogscherm. Door eerst op enter te drukken als je de cursor in dat invulbalkje plaatst. 🤔

Het is gelukt, nu rustig een tijdje aankijken.
Voor nu iedereen met serieuze reacties BEDANKT.
Zo, nu de nieuwe Experiabox V10A een week in gebruik.
De storing lijkt hiermee opgelost.
1 keer de melding gehad maar toen was er een algemene storing bij KPN.

Opgelost.

Allen bedankt voor de reacties.

Groet
Michel