Beantwoord

zeer teleurgesteld

Badge
Ik heb sinds 2 weken glasvezel van de KPN en iTV, daarvoor had ik een koperaansluiting van de KPN, maar ik ben zeer teleurgesteld in de kwaliteit van de glasvezel. Ten eerste merk ik totaal niets van snelheid van de internetverbinding, maar het ergste is dat ik er wat de tv betreft alleen maar op achteruit ben gegaan, de digitale tv ontvanger is dramatisch trager als de koper-ontvanger, de nieuwe ontvanger neemt programma's op via het netwerk en slaat die daar ook op, maar terugspoelen en verder spoelen is een ramp, soms slaat hij stukken over en zit opeens een paar minuten te ver, dan spoel je een stukje terug en ben dan de rest van de opname gewoon kwijt, zit een opgenomen voetbalwedstrijd te kijken en wilt een klein stukje terugspoelen, blijft het hele systeem hangen en de rest van de opgenomen wedstrijd ben ik ineens helemaal kwijt, weg spanning van een wedstrijd. Als ik de ontvanger op 'radio luisteren' zet, schakelt de ontvanger na 8 uur gewoon uit, men vind dat het dan wel welletjes is en moet de tuner weer handmatig aanzetten, zonder dat ik daar om vraag, ik kan wel een tijd instellen, maar nooit meer dan 8 uur, in welke tijd leven we. Met de koperaansluiting had ik daar helemaal geen last van, nu zit ik een jaar vast aan een duur abonnement wat helemaal niet functioneerd, bedankt KPN voor de achteruit gang ipv vooruitgang.

icon

Beste antwoord door Boudewijn 7 november 2012, 16:14

Beste danny47, 

aansluitend op ons eerdere contact, heb ik je een privé bericht gestuuurd. Mochten er meer mensen momenteel tegen soortgelijke problemen aanlopen. Op de storingspagina van kpn vind je onder Actuele StoringenInteractieve TV meer informatie: kpn.com/storingen

Met vriendelijk groet, 

Boudewijn. 

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 4
Badge +9
Beste danny47, 

Zou je mij in een privé bericht je postcode, huisnummer en bereikbaarheidsnummer willen sturen. Wil je tevens in het bericht de naam van de contractant zetten? Ik pak dit dan op!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn

Badge
De status tot nu toe: Boudewijn heeft de lijnen gecheckt en zijn in orde, de tuner inmiddels omgeruild en die deed het helemaal niet, ik kreeg hem niet aangemeld, nu een nieuwe tuner gekregen ( wat overigens erg vlot wordt afgehandeld ) deze vertoont toch weer een aantal kuren, nm als je de tuner uit zet en een paar uur later weer aan zet, dan reageerd hij niet en moet ik eerst de stroom eraf halen en daarna start de tuner weer op en dan gaat het wel goed, dus nu als optie sluit ik de vip1963 weer aan met een harde schijf aan boord en die doet het wel goed. Er wordt weer een nieuwe tuner opgestuurd en kijken wat die doet, anders blijf ik liever de vip1963 gebruiken, want die heeft ook een mooiere aansluiting voor een versterker bijvoorbeeld. Ik hou contact met het forum. Ondanks deze problemen wordt ik wel uitstekend geholpen moet ik zeggen.

Badge
De tuner nu een aantal dagen uitgeprobeert, maar helaas gaat het weer fout, vanuit de standby stand van de tuner krijg ik hem met de AB niet meer aan, eerst moet de spanning er weer vanaf en daarna kan hij weer aan, helaas nog steeds niet goed dus....

Reputatie 7
Ik heb bij familie ook de nieuwe tuner mogen "bewonderen". Die 8 uur is standaard, daar kun je niets aan doen. Het was eerst 4 uur maar na een firmware update hebben ze er 8 uur van weten te maken. Ik denk dat de kwaliteit van de nieuwe tuner zo belabberd is dat hij het sowieso na 8 uur laat afweten. Meer dan een wat moderner vormgegeven gebruikersinterface is die nieuwe tuner toch al niet.

Ik zou gewoon de VIP1963 blijven gebruiken, zolang dat kan maar ook daar schijnt de nieuwe interface op enig moment (liever later dan eerder) zijn intrede te gaan doen:@. Overigens heeft die tuner niets met glasvezel te maken, ook nieuwe iTV koperklanten krijgen hem tegenwoordig.

Reputatie 7
Badge +3
Beste danny47,

Misschien het beste om nog even weer contact op te nemen met Boudewijn.

Hij zal je met plezier weer van dienst zijn.

Met groet,

Cornelis

Badge
Ik ben nu de vip1963 weer aan het gebruiken, tot nu toe ging dat een stuk beter, maar sinds gisteravond wilde hij in eerste instantie niet meer op pauze, na van zender gewisseld te hebben kon het wel, maar ik was naar een uitzendig aan het kijken die al aanstond zonder dat ik keek, dus toen ik het programma ging kijken had ik hem teruggespoeld, maar ik moest de tuner van zender veranderen en was het programma dus meteen kwijt, erg vervelend, vooral als je naar je favoriete voetbalwedstrijd aan het kijken was. Op advies van KPN de tuner gereset en kijken of het nu beter gaat. Wordt vervolgd.

Badge
De tuner vip 1963 nu een week ingebruik en tot gisteravond ging het goed, ik heb een programma opgenomen gisteravond en die kan ik niet afspelen, hij staat bij opnames vermeld en kan hem selecteren, maar krijg geen beeld, ik kan het programma ook weer stopzetten en een ander programma kiezen die het wel doet, maar bij het programma van gisteravond blijft het beeld zwart.

Ik begin moedeloos te worden.

Badge
Nou, het is nu 6 november, gisteravond had ik weer een programma opgenomen ( voetbal international ) en weer krijg ik een zwart beeld te zien, terwijl het programma wel in opgenomen in mijn

"opgenomen" map. Ik betaal wel voor deze dienst, maar KPN kan het nog steeds niet goed leveren, hoe kan dat?????

Reputatie 4
Badge +9
Beste danny47, 

aansluitend op ons eerdere contact, heb ik je een privé bericht gestuuurd. Mochten er meer mensen momenteel tegen soortgelijke problemen aanlopen. Op de storingspagina van kpn vind je onder Actuele StoringenInteractieve TV meer informatie: kpn.com/storingen

Met vriendelijk groet, 

Boudewijn. 

Badge
Maar waarom is mijn item aangevinkt alszijnde opgelost? Hoezo opgelost? ik heb dit probleem elke maand, dus wie zegt dat het volgende maand weer niet zo is? Ik vind het erg voorbarig om het aan te vinken, ik zou zeggen, wacht 2 maanden en als er dan geen problemen meer zijn kan je vaststellen dat het is opgelost. Tot nu toe blijkt uit niets dat het is opgelost.

vooralsnog zijn er veel problemen met de verschillende decoders en het opnemenpakket, heb niet het idee dat kpn er snel uit gaat komen. Inmiddels denkt consumentenbond na over een test van de verschillende providers met hun decoders en opnemen in cloud. Hoop dat dit positieve reacties gaat opleveren.

Badge
Ik zou niet weten waar de positieve reacties vandaan moeten komen voor de KPN, het werkt immers niet, laten we eerlijk zijn.

De interactieve tv is inderdaad zeer bedroevend. Elke dag moet ik wel een keer of 4-5 het kastjecresetten omdat dat ding blijft hangen. Contact met de klantenservice levert alleen maar de standaard antwoorden op zoals software er opnieuw inzetten, modem resetten enz. enz.
Wanneer erkent kpn nou eindelijk eens dat deze kastjes gewoon grote rotzooi is! !!!!!
Och ja als je iedere maand maar keurig de centjes overmaakt is niets aan de hand. Ook na zoveel klachten wordtver gewoon niks aan gedaan. Wat ben ik blij als het volgend jaar augustus is en ik van deze troep af kan! !!!
Badge
Ja, het is echt bedroevend, 5 x per dag resetten, is toch niet te doen!!!  Ik gebruik al noodgedwongen de vip1963 tuner, omdat ik de 1853 stomweg niet vaak aan krijgt via de afstandbediening, dan moet ik eerst de voeding er weer af halen en dat kan alleen door de voedingsstekker achterop er uit te trekken en het kastje zit in een kast ingebouwd, zie je het voor je? Het wordt tijd dat de KPN eens iets voor ons doet dmv een extra korting geven ofzo, maar daar antwoorden de heren niet op, nou als het zo doorgaat zijn ze ook mij volgend jaar augustus zeker als klant kwijt, maarja daar ligt bij de KPN niemand van wakker.

Reageer