Beantwoord

Zeer trage ontvanger

• 2 november 2012
  • 3 reacties
  • 8597 keer bekeken

Beste mensen van KPN,

Ik ben al vele jaren een vaste gebruiker van KPN maar heb de laatste weken problemen met de ontvanger van de interactieve TV.

Ik heb 2 ontvangers. Op de oudste (heb ik al vanaf het begin van de interactieve TV) staat aan de onderkant Motorola 1960. De nieuwste (bij de 2e TV vanaf begin 2012) is ook een Motorola VIP 1963.

Bij de oude duurt het 20 a 30 seconden alvorens hij overspringt naar een volgende zender als ik wil overschakelen. Ook maak ik regelmatig mee dat hij helemaal niks doet qua overschakeling bij zappen.

Ik zet hem ook regelmatig uit en weer aan en heb geconstateerd dat de software en updates in orde zijn. De ontvanger bij het 2e toestel werkt prima en snel.

Zijn er mogelijkheden om het "oude beestje" om te ruilen voor een nieuwer exemplaar b.v. de Motorola VIP 1963.

In afwachting van uw antwoord verblijft met vriendelijke groet,

Hendrik784

icon

Beste antwoord door Allart 9 november 2012, 10:46

Beste Hendrik784,

Fijn om te lezen dat je naar tevredenheid bent geholpen en inmiddels weer op normale wijze van interactieve televisie kan genieten. Ik zal de dankbetuiging aan collega Jeroen overbrengen.

Vriendelijke groet,

Allart

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Beste Hendrik784,

Fijn om te lezen dat je naar tevredenheid bent geholpen en inmiddels weer op normale wijze van interactieve televisie kan genieten. Ik zal de dankbetuiging aan collega Jeroen overbrengen.

Vriendelijke groet,

Allart

Beste Jeroen,

Inmiddels heb ik van jullie een nieuwe ontvanger binnengekregen en natuurlijk onmiddellijk geïnstalleerd.

En ja hoor, mijn problemen waren meteen opgelost.

De zapduur was nog maar 1 a 2 seconden in plaats van 20 a 30 seconden.

Ook de electronische programmagids en teletekst zijn een heel stuk sneller geworden.

Mijn echtgenote en ik zijn weer helemaal tevreden.

Hartelijk dank voor de goede service en het oude toestel is al richting het service centrum voor retourzendingen van KPN.

Wel moest ik nog naar de helpdesk bellen omdat ik een melding STB kreeg en dus de nieuwe ontvanger niet kon activeren.

Mijn echtgenote begon mij meteen te jennen en zei: "Hendrik STB staat voor STomme Boer want je zult wel een paar kabeltjes verkeerd hebben aangesloten".

Een telefoontje met je collega leerde mij dat eerst het oude toestel afgemeld moest worden. Ik heb het haar wel verteld en wij hebben allemaal uitbundig gelachen.

Zo zie je maar weer: "Eind goed, al goed bij KPN".

Met vriendelijke groet,

Hendrik 784

Reputatie 5
Badge +7
Beste Hendrik784,

Zoals je het beschrijft kan ik me voorstellen dat het wel een beetje het plezier uit het televisiekijken haalt. Heb je voor mij in een privébericht je postcode, huisnummer en telefoonnummer? Dan ga ik voor je kijken wat we met de oude ontvanger kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen

Reageer