Beantwoord

Zelf regionale zenders kiezen

  • 13 September 2020
  • 8 reacties
  • 885 keer bekeken

Hoe is het mogelijk dat je als KPN klant van o.a. “KPN compleet” niet zelf als KLANT(-vriendelijk gedrag) mag beslissen naar welke regionale zender je graag wilt kijken. Woon in Twente en ben regelmatig in Brabant en Limburg en zou dus graag naar die 2 grote zenders willen kijken. Heb hier al diverse keren over gebeld met de klantenservice en vlgs hen zouden deze 2 grote zenders ook in mijn pakket behoren/ zitten en zou ik hierover horen, maar na heel wat telefoontjes en chats nog steeds geen enkele reactie. Ik heb totaal geen enkel belang bij AT5, Gelderland,  Drente, Friesland en Groningen. Dit kan ook niet alleeeen met postcodes te maken hebben, want ik ben net zo ver van Amsterdam als van Brabant af, klopt dus niet, geen consequent gedrag! Geef  mij aub naast RTV Oost gewoon Brabant en L1 (oftewel Limburg)  en ik ben een tevreden klant met deze ( maar) drie regionale zenders. Uit bovenstaande diverse berichten in grotengetale blijkt dat ik niet de enige bent die hierover klaagt dus waarom is KPN niet bereid hier eindelijk  iets aan te doen. Destijds heeft KPN eigenhandig, zonder aankondiging  of mening klant, ineens zelf aanpassingen aangebracht in de regionle zenders zonder wensvervulling klant. Niet klantvriendelijk en ook niet klantgericht! Dit kan echt klanten ( gaan) kosten, wat niet nodig is! Jet

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Jeroen van KPN 16 September 2020, 15:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Jetje59 Providers zijn wettelijk verplicht om de eigen regionale omroep en de regionale omroepen van de omringende provincies door te geven. Dat is dus geen eigen keuze van KPN, maar dat is bepaald in de Mediawet. Het staat KPN vrij om eventueel ook andere regionale omroepen aan de abonnees door te geven. KPN heeft daar echter niet voor gekozen.

Piet.

Woon in Twente en ben regelmatig in Brabant en Limburg

Euh, ben je dan bij anderen die (toevallig) ook een KPN TV aansluiting hebben neem ik aan? Want de regionalen zijn sowieso niet via de online app en website te krijgen.

Je kunt alle regionalen via internet krijgen. Waarom zou KPN daar dan de rechten voor moeten gaan betalen aan Buma/Stemra? Dan worden onze abo's alleen maar duurder.

Links v.d. sites van regionale met de tv- en radio-streams.

Het gaat mij er niet om dat ik wil dat KPN extra gaat betalen, ik geef aan dat ik maar voorkeur heb voor totaal  3 zenders, dus dan is het toch oook misschien enigszins kostenbesparend als ik die andere niet in mijn pakket heb, maar alleen mijn 3 voorkeurszenders. Ben ook niet de enige die dit heeft gemeld, zie ook vorige berichten van andere mensen.  Qua postcode klopt het nl ooook niet, ben net zo ver van Brabant / Limburg als van Amsterdam. Ken mensen die hierom naar Ziggo zijn terug gegaan, nl alle regionale zenders op tv beschikbaar….en denk dat Ziggo ook geen overbodige kosten maakt. Ben verder ook prima tevreden over KPN, laat dat duidelijk zijn, vind alleen de keuze van de regionale zenders heel jammer en niet helemaal begrijpelijk !

Reputatie 7
Badge +28

@Jetje59

Het is voor KPN en voor andere providers niet rendabel om klanten hun eigen zenderpakket te laten samenstellen. Los van alle IT-kosten moet Bv KPN ook de zendereigenaren betalen. Als maar een deel van de klanten interesse heeft in een bepaalde zender draaien die klanten voor alle kosten op en daarmee wordt het allemaal onbetaalbaar. 
 

Los daarvan zijn er ontvangers op de markt waarmee je bv Omroep Brabant en L1TV gratis kunt ontvangen via internet. Ik heb als inwoner van Drenthe die zenders wel via zo’n ontvanger, maar ik kijk er nooit naar. Wel weer naar West, Gelderland, Utrecht en Noord. Ieder heeft zijn voorkeur dus. 

Reputatie 7
Badge +19

Welkom op het KPN forum @Jetje59. Begrijp dat je graag naar enkele regionale omroepen wil kijken die je nu niet ontvangt. Providers zijn wettelijk verplicht om de eigen regionale omroep en de regionale omroepen van de omringende provincies door te geven. Ik weet niet waar je woont maar dat kan dus betekenen dat je de regionale zenders zoals L1 niet ontvangt. KPN heeft er namelijk voor gekozen om zich enkel aan de wettelijke bepaling te houden. AT5 heeft ook een landelijke dekking waardoor je deze zender ook ontvangt. Er is een kostenberekening op los gelaten en daaruit blijkt dat het voor KPN niet rendabel genoeg is om mensen toegang te geven tot regionale omroepen anders dan wettelijk verplicht is.

 Ik voorzie niet dat KPN dit beleid op korte termijn gaat veranderen maar ik zou het ook jammer vinden als jij ons hierom gaat verlaten. 

Beste Jeroen,

 

Ik woon in het mooie twentse Borne, driehoek Hengelo-Almelo-Oldenzaal. Het is alleen wel vreemd dat ik ook eerder al  een paar keer met jullie klantenservice heb gebeld en dat alle keren werd aangegeven dat ik met mijn pakket van KPN compleet “wel recht heb” op de grote zenders Brabant en L1 en dat  dit zou worden door gegeven en dat ik zou horen en/of terug gebeld. Ik ga echt niet dreigen met Ziggo, waar alle regionale zenders nog wel te zien zijn, om het toch maar even te noemen, maar het blijft toch vreemd!? Als er dan echt gelet wordt op kostenbesparing, haal dan de zenders weg, waar de klant geen behoeft aan heeft. Zelf heb ik genoeg aan RTV Oost, Brabant en L1...die andere regionale zenders mogen bij mij allemaal geblokkeerd worden.  Het zou fijn zijn ze op tv te kunnen zien ( ipv internet) om ook soms wat “op te kunnen nemen” en bewaren….. Ik keek wel op van de reacties van sommige bovenstaande mensen, want zag al veel meer eerdere ontevreden  reacties van klanten. Fijn weekend, vrgr Henriette

Dit is het gevolg (nmI) van een papieren bezuinigings-maatregel met als gevolg :

Ook dit is weer het gevolg van beleid, iemand verzint dat er betaald moet worden, vervolgens doet KPN niet meer mee, gevolg, geen geld en geen overigen regionalen meer.
Wat schieten we daar mee op . . .

is een stukje uit dit onderwerp :

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/regiozenders-landelijk-aanbieden-462819?postid=690319#post690319

De oorzaak is te zoeken bij de beleidsmakers :

https://www.rijksoverheid.nl/ministeries/ministerie-van-onderwijs-cultuur-en-wetenschap

 

haal dan de zenders weg, waar de klant geen behoeft aan heeft.

@Jetje59, dat kan qua kosten ook niet. Alleen als KPN volgens de mediawet de zenders doorgeeft zijn er geen rechten verschuldigd.

Ik heb hier een lijst met welke zenders dan per provincie doorgegeven mogen worden en dan rechtenvrij zijn voor de provider.

Breedbeeldweetjes | Regionale omroepen bij KPN v.a. 4 juli 2017