Beantwoord

Zender AMC helaas verdwenen uit het Pluspakket

  • 3 January 2019
  • 5 reacties
  • 1432 keer bekeken

Reputatie 2
Zeer geachte heer / mevrouw,

Helaas heb ik vernomen dat de zender AMC niet meer wordt doorgegeven in de Benelux.
Ik ben zeer teleurgesteld dat er nu weer een leuke zender uit het Pluspakket is verdwenen.
Op grond hiervan dien ik hierbij een verzoek in of er iets voor in de plaats kan komen.

Mocht de zender AMC ooit weer terugkomen dan hoor ik dit graag van U!

Ik spreek de hoop uit dat U mijn verzoek in behandeling neemt.
Uw antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.

Voor uw medewerking ben ik U bij voorbaat zeer erkentelijk.

Met vriendelijke groeten,
Jos Parlevliet
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 3 January 2019, 21:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ik deel je teleurstelling, Jos! De oudere films die AMC uitzond mocht ik graag bekijken. Ik hoop dan ook met je mee dat we er iets voor terug krijgen dat er een beetje op lijkt. Helaas kan ik daar echter nog niets over zeggen, we weten het nog niet. De zenderwijzigingen doen we normaliter 1x per jaar, zo rond juni/juli. Tegen die tijd komen we ook met een overzicht van de veranderingen.
heb ik vernomen dat de zender AMC niet meer wordt doorgegeven

Als ik het goed begrijp dan wordt het station opgeheven, althans dit lees ik er over :

AMC wordt sinds 2014 onder de vlag van het Amerikaanse AMC Networks in de Benelux aan tv-aanbieders aangeboden. AMC Networks kocht alle activiteiten van Chellomedia van Liberty Global. Onderdeel van deze transactie was tv-zender MGM Channel. Deze zender werd tot AMC omgedoopt. Hierop zijn niet alleen oudere films en series te zien. Ook nieuwe in opdracht van AMC Networks geproduceerde series als Fear The Walking Dead zijn op AMC in Nederland en België te zien.

AMC stopt zelf

Daar komt vanaf 1 januari 2019 verandering in. AMC zendt namelijk op 31 december 2018 de laatste programma’s lineair in de Benelux uit. De zender heeft op eigen initiatief alle op dat moment nog doorlopende contracten voor distributie van de zender opgezegd.
Reputatie 2
Beste Erik,

Op de eerste plaats dank ik U voor uw reactie.

Omdat de zender AMC is gestopt met uitzenden, dien ik hierbij een voorstel in
of er bijvoorbeeld een OnDemand zender in het Pluspakket kan worden toegevoegd
om de filmliefhebbers tegemoet te komen.
Zelf had ik gedacht aan Netflix, HBO of Videoland.

Uw antwoord zie ik met belangstelling tegemoet.
Voor uw medewerking ben ik U bij voorbaat zeer erkentelijk.

Met vriendelijke groeten,
Jos Parlevliet
Reputatie 3
Badge +2
Dus omdat AMC stopt in NL, wil je (zonder meerkosten) een abo op Netflix/HBO (wat sws niet kan)/Videoland krijgen? 🙄

Ik werk niet voor KPN maar ik weet t antwoord hier wel op...
Netflix en Videoland zijn beschikbaar. Ook Film 1 biedt KPN aan (met veel extra on demand ook)
HBO kan niet, de programma's daarvan zijn exclusief beschikbaar bij Ziggo Kabel in het on demand deel van hun pluspakket (movies & series xl). Dat heeft de contenteigenaar van HBO, die tevens eigenaar van Ziggo Kabel is, zo bepaald (Liberty Global).

Nu AMC, na TNT, ook is gestopt in de Benelux is er geen vergelijkbaar kanaal meer in te kopen door KPN.