Beantwoord

Zender niet beschikbaar

  • 21 March 2019
  • 9 reacties
  • 210 keer bekeken

Sinds deze week krijgen we een error “Zender niet beschikbaar” als je naar een andere zender gaat.
Eerst heb ik gen beeld (zwart), dan heb ik stilstaand beeld, en dan bijna altijd even die error Zender niet beschikbaar” . Heel irritant. Daarna kan ik wel gewoon tv kijken zonder probleem, maar bovenstaande krijg ik dus telkens als ik naar een andere zender ga.
De TV ontvanger is rechstreeks aangesloten op een netwerk kabel aangesloten op de Experia Box.
Ik heb al meerdere keren de Experia Box en de TV ontvanger opgestart maar dat los het niet op.
Onlangs is een update geïnstalleerd en sindsdien is dit ontstaan. Daarvoor nooit problemen gehad.
Ik heb begrepen dat KPN was gestart met een update voor de Experia Box V10 om wifiproblemen op te lossen, maar blijkbaar heeft dit andere soort problemen veroorzaakt.
Is mijn probleem een bekend en recent issue??
icon

Beste antwoord door Hector Tamayo Escalona 31 March 2019, 11:04

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dag Hector, welkom op het forum! Dit is geen bekend probleem met de nieuwe firmware, ik ben erg benieuwd of dit met elkaar te maken heeft. Het gaat om de V10A begrijp ik? Zijn er geen problemen met de internetverbinding?

Kun je jouw profiel aanvullen met jouw adresgegevens en klantnummer, en een bericht sturen zodra dat is gebeurd? Dan voer ik een aantal metingen uit om dit duidelijk te krijgen.
Hi Joran, kan je nu mijn address gegevens zien?? ik zie nl bij mijn profiel instellingen niet de mogelijkheid om address gegevens in te voeren. Ik heb wel de privacy instellingen aangepast, wellicht kan je mijn address nu wel zien. Ik weet niet of deze chat privé of openbaar is, daarom zet ik het hier niet in. ja, we hebben idd een V10A. Ik heb niet gemerkt dat we issues hebben met ons internet verbinding. groeten, Hector
Reputatie 7
Maar je kunt in jouw profiel toch postcode, huisnummer en woonplaats invullen?
Postcode en huisnummer zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators.
Ik heb blijkbaar kippig gekeken. Ik heb het nu ingevuld.
alvast bedankt
Reputatie 7
Badge +28
Het is gelukt 🙂

Je hebt wel de V10 (dus niet de V10A), die heeft al een tijd geen update meer gehad. De TV-ontvanger ook niet, hoewel die deze week wel van een update zal worden voorzien. Een update lijkt dus niet de oorzaak van deze problemen te zijn.

In metingen zie ik op 22 en 23 maart uitzonderlijk veel storing terug. De dagen daarna is het ook nog steeds niet in orde, inclusief vanmorgen. De glasvezelverbinding ziet er wel prima uit, geheel stabiel. Heb je de mogelijkheid een andere ethernetkabel aan te sluiten tussen de TV ontvanger en Experia Box? Ik kan er eventueel een nasturen als je geen kabels over hebt. Dan hoor ik graag hoe lang de kabel ongeveer moet zijn.
Hi Joran,
Volgens mij heb ik wel een nieuwe korte kabel. ik kan wel eest proberen of een ander kabel uitmaakt zodat jullie niet voor niks een kabel moeten sturen.
ik laat je het nog weten als ik het getest heb.
groeten,
Hector
Hi Joran, ik had toch geen nieuwe kabels en heb dus nog niet kunnen testen. VAndaag neem ik wel nieuwe kabels mee naar huis en dan zal ik dit weekend eea testen. Echter verwacht ik eerlijk gezegd geen verschil door andere kabels. Ik vindt het namelijk niet echt logish. Als het aan de kabels zou liggen dan zouden we ook altijd last van hebben tijdens het kijken naar een zender, toch?? en dit probleem hebben we alleen bij het wisselen van zender, en of pauseren en weer starten. Attached is de melding die we telkens krijgen.

goedemorgen, ik vind het niet echt logish, maar door de netwerk kabel uit/weer in is het probleem nu opgelost. Erg bedankt voor het mee denken. met vriendelijke groet , Hectorr
Reputatie 7
Badge +28
Dat is heel goed om te horen Hector!

Het is mogelijk dat door een kleine beschadiging bij de stekkers, of in de kabel zelf, er wat verlies is van signaal. Als je live TV kijkt wordt er een kleine buffer aangemaakt om problemen met het signaal op te vangen. Als je gaat zappen is die buffer er nog niet en krijg je deze melding even in beeld. Maar, bij pauzeren is dat inderdaad niet van toepassing. Of het helemaal is opgelost weet ik dan ook niet zeker. Laat het vooral weten als er toch nog storingen zijn, dan zoeken we dit verder uit!

Reageer