Vraag

Zender niet beschikbaar (foutcode)

  • 1 April 2019
  • 7 reacties
  • 102 keer bekeken

Al 2 weken krijg ik op beide tv's in huis zender niet beschikbaar in beeld nadat het beeld en geluid haperde. Al een aantal keren de stekkers eruit getrokken, alles herstart, maar zowel overdag als 's avonds hier last van. Het betreft KPN compleet met kastjes van Arris.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@VWeber, hoe zijn je tv ontvangers aangesloten op de Experia, rechtstreeks of maak je gebruik van een draadloze verbindingsset of switch?
Draadloze verbindingsset
Reputatie 7
Badge +28
Hoi VWeber, welkom op het forum! Jammer om te lezen dat TV niet goed werkt.

Hoewel een draadloze verbindingsset prima kan werken, heeft andere apparatuur op het stroomnetwerk invloed op de kwaliteit van de verbinding. Welke verbindingsset heb je? Hier staan de drie varianten: Apparaathulp DVS | KPN. Zie je daar ook andere lampjes op branden als je last hebt van de storing? Is het mogelijk de ontvanger als test bekabeld aan te sluiten?
Ik heb de 1200 als verbindingsset. Bekabeling is niet mogelijk.
Dus ik denk dat toch een monteur moet komen a.u.b.
Reputatie 7
Badge +28
Ook niet als test? Ik snap dat je liever geen lange kabel door het huis hebt lopen maar daarmee kunnen we wel achterhalen of het probleem in de Draadloze Verbindingsset zit. Als dat het geval is kunnen we testen met andere stopcontacten, of proberen te achterhalen of andere apparaten op het stroom invloed hebben op de verbinding. Ik kan niet zonder iets te testen een monteur aansturen, behalve als je een betaalde monteursafspraak wilt maken. Dat is mogelijk via De KPN monteur helpt je graag verder | KPN > Extra Service.

Kun je ook jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan kan ik een aantal metingen uitvoeren op de verbinding.
Morgen komt gratis de monteur, aangezien de klantenservice de tests op afstand al uitgevoerd heeft.
Reputatie 7
Badge +28
Top! Ik hoor graag hoe het is afgelopen 🙂

Reageer