Beantwoord

"Zender niet beschikbaar" na aansluiten powerline adapter

• 30 juli 2018
  • 9 reacties
  • 190 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben vorige week een powerline adapter aangeschaft omdat ons huidige modem niet goed genoeg is voor ons huis, en al helemaal niet goed genoeg is om bij het terras te komen. Daarom hebben wij een TP-Link TL-WPA8630P KIT aangeschaft en heeft ons probleem opgelost. Helaas gaat dit ten kosten van onze TV want nu krijgen we een foutcode waardoor we geen TV meer kunnen kijken zodra de adapter is aangesloten. De error stuurt ons naar https://www.foutcode.tv/geenzender maar daar staan helaas geen oplossingen op.

Hopelijk kan iemand hier mij helpen met een oplossing!
icon

Beste antwoord door Vikash 2 augustus 2018, 19:19

Vervelend dat jouw forumaccount niet meer werkte. Goed om te lezen dat je in de tussentijd de oplossing zelf al hebt gevonden. Ik heb de mogelijkheid om een netwerkkabel van 10m naar je toe te sturen. Heb je daar voldoende aan?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag @Jarvice. Wat vervelend dat je op dit moment geen tv kan kijken. De tv-ontvanger is aangesloten op de ExperiaBox, het modem van KPN. Is deze aansluiting met een netwerkkabel of zit de TP-Link TL-WPA8630P daar nog tussen? Zou je eens willen proberen om de tv-ontvanger rechtstreeks op de ExperiaBox aan te sluiten? Ik hoor graag van je of je dan wel tv kunt kijken
Hoi Vikash, ik heb inmiddels een nieuw forum account aangemaakt. Blijkbaar ging er iets mis met mijn vorige account waardoor ik niet kon inloggen.

In de tussentijd heb ik onze aansluiting nog eens gechecked en nu blijkt dat onze TV ook zit aangesloten met een soort powerline adapter, een monteur heeft dat een paar jaar geleden zo voor ons aangelegd. Ik denk dus dat de TV én het internet via ons stroomnetwerk wat te veel van het goede is. Ik kan eventueel een wat langere kabel aanschaffen en dan onze TV ontvanger rechtstreeks aansluiten op de Experiabox. Ik ga er van uit dat dit het probleem wel oplost.
Reputatie 7
Badge +15
Vervelend dat jouw forumaccount niet meer werkte. Goed om te lezen dat je in de tussentijd de oplossing zelf al hebt gevonden. Ik heb de mogelijkheid om een netwerkkabel van 10m naar je toe te sturen. Heb je daar voldoende aan?
Dat zou heel fijn zijn! 10m is alleen iets te lang. Hebben jullie een kabel van 5m?
Reputatie 7
Badge +15
Helaas hebben we alleen maar een kabel van 10m. Ik heb zojuist een kabel van 10m naar jou verstuurd. Binnen 2 werkdagen heb je deze kabel in huis. 😉
Top! Met 10m redden we het ook wel. Bedankt voor de service 😁
Reputatie 7
Badge +15
Graag gedaan @Herskamp. Laat je mij weten hoe het afloopt?
We hebben de nieuwe aansluiting vandaag kunnen testen en tot nu toe werkt alles perfect. Nogmaals bedankt!
Reputatie 7
Badge +15
Graag gedaan @Herskamp, goed om te lezen dat het nu weer werkt. Mocht je in de toekomst nog problemen ervaren dan horen we dat graag van je!🙂

Reageer